Luksusowe prezenty od Bentleya pod choinkę

Grudzień to czas prezentów. Jeżeli nie macie pomysłu, co włożyć po choinkę, Bentley przygotował na ten rok wiele luksusowych akcesoriów, które spełnią oczekiwania zarówno tych małych, jak i dużych motoryzacyjnych maniaków. Nie zabrakło również produktów dla pań.

Od jakiegoś czasu Bentley prowadzi sprzedaż internetową akcesoriów ze swoim logo, które można było podziwiać na stoisku podczas ostatnich targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. 

Luksusowa, brytyjska marka przygotowała coś dla swoich najmniejszych klientów, których będzie można zarażać pasją do luksusowej motoryzacji już od najmłodszych lat. Przykładem może byś Bentley Continental GT napędzany siłą nóg, w pomniejszonej skali. Auto jest dostępne w kolorach Magenta lub Sequin Blue (na zdjęciu). Maszyna nie jest przesadnie droga, gdyż kosztuje 95 funtów, czyli jakiś promil ceny oryginalnego modelu.

Dla nieco starszych fanów motoryzacji spod znaku Bentleya dostępna jest gama ubrań sygnowanych logo marki, ale także akcesoriów takich jak stylowe spinki do mankietów wykonane ze srebra, krawaty, kończąc na gadżetach takich jak luksusowe pióra marki Tibaldi.

 

Panie również znajdą coś dla siebie w internetowym sklepie Bentleya. Począwszy od kaszmirowej chusty, przez elegancki portfel, skończywszy na torebkach i kurtkach kosztujących kilka tysięcy funtów.

 

Najnowsze

Magnetyczne uchwyty do aut i tabletów dostępne na polskim rynku

Jak stabilnie przytwierdzić sprzęty takie jak telefon, czy GPS do kokpitu lub szyby pojazdu? Jest już na to metoda.

Tradycyjne uchwyty samochodowe, które pojawiły się już kilka lat temu na polskim rynku, wykorzystują tradycyjną przyssawkę umieszczaną na przedniej szybie samochodu. Niestety, największą wadą tego typu uchwytów jest odklejanie się od szyby oraz zatrzaski i zapadki, ulegające szybkiemu zużyciu mechanicznemu. Są to główne powody, dla których coraz więcej osób rezygnuje z uchwytów z przyssawką na rzecz tych mocowanych na kokpicie, czy kratkach nawiewu. To rozwiązanie z kolei bardzo często kończy się połamaniem kratek lub zniszczeniem powierzchni samochodowej. Co w takim razie proponują producenci akcesoriów samochodowych?

W ostatnim czasie wprowadzono zupełnie nowe rozwiązanie na polskim rynku w zakresie montażu, jak i samej jakości uchwytów. Jest to seria Magnetti, której konstrukcja opiera się na wbudowanym wewnątrz uchwytu magnesie neodymowym. Dzięki niemu, możemy szybko i w łatwy sposób zamontować bardzo wytrzymały uchwyt, który nie uszkodzi powierzchni samochodu ani sprzętu. Akcesoria oferuje firma Oximo.

Jak działają uchwyty Magnetti?
Uchwyty dostępne są w wersji dla tabletów, telefonów oraz jako uniwersalne, pasujące do większości dostępnych na rynku telefonów, nadajników GPS, czy odtwarzaczy MP4. Uchwyt przeznaczony do tabletów, czyli Magnetti Tablet, przytwierdzany jest za pomocą wytrzymałej taśmy 3M z tyłu sprzętu, co umożliwia wygodne operowanie na tablecie w każdej pozycji, ale także pozwala na przyczepienie sprzętu do innych powierzchni, takich jak drzwi lodówki, czy metalowa szafka. Magnetti Phone to minimalistyczny uchwyt stworzony z myślą o kierowcach, którzy chcieliby, aby ich telefon zajął bezpieczną i stabilną pozycję w samochodzie, dzięki przyczepionej na stałe gumie uniemożliwiającej samodzielne obracanie się.

Magnetti Basic jest uniwersalnym uchwytem samochodowym przeznaczonym do mocowania sprzętów za pomocą przyssawki z opcją blokowania i antypoślizgową gumą zapobiegającą wysunięciu się i porysowaniu urządzenia. Uchwyt można przytwierdzić zarówno na szybie, desce rozdzielczej, jak i innej dowolnej płaskiej i gładkiej powierzchni, a jego dodatkową zaletą jest możliwość ustawienia w  poziomie i w pionie pod dowolnym kątem widzenia.

Uchwyty z serii Magnetti były uprzednio testowane przez producenta w ciągu 12 miesięcy, w których nie wykazano żadnego niepożądanego działania.

Najnowsze

Transport w Polsce najgorszy w Europie?

Pod względem jakości transportu Polska z pewnością nie jest "zieloną wyspą". Najnowszy ranking odsłania jak daleko nam do zachodniej Europy. Za Polską znajduje się już tylko Rumunia.

Komisja Europejska przygotowała zestawienie, w którym wykorzystano dane m.in. Eurostatu oraz Europejskiej Agencji Środowiska i Światowego Forum Ekonomicznego. Porównano tam wyniki ze wszystkich państw członkowskich w kontekście transportu, podzielone na 29 kategorii. Wyróżniono pięć krajów, które osiągnęły najlepsze wyniki, a następnie zestawiono je z wynikami najgorszymi. 

Liderem jest Holandia, która rządzi w 16 kategoriach, a tuż za tym krajem znalazły się: Szwecja, Finlandia, Wielka Brytania i Dania. Polska trafiła do grupy najsłabszych państw, zajmując finalnie 27 miejsce w całej Unii Europejskiej. Tuż koło nas znalazły się Grecja, Włochy i Chorwacja. Tabelę zamyka Rumunia.

Ocena jest i tak lepsza niż w ubiegłym roku, ale Komisje Europejska zauważa, że wiele brakuje by dorównać do poziomu ogólnounijnego. Największym problemem jest bezpieczeństwo drogowe. Liczba śmiertelnych wypadków jest nadal dużo wyższa niż unijna średnia. W dodatku przeciwko Polsce toczyło się najwięcej spraw sądowych dotyczących naruszania prawa unijnego w każdym rodzaju transportu.

Zarówno prywatne inwestycje w badania i rozwój transportu są w Polsce dużo niższe niż średnia w UE. Polacy nadal nie wykorzystują alternatywnych paliw w nowych samochodach, ale ten trend powoli się polepsza. Liderem w tej kwestii jest Holandia, w której jest największy udział w rynku nowych aut zasilanych w sposób alternatywny. Z kolei Duńczycy najmniej narzekają na korki w całej UE.

Najnowsze

Córka prezydenta Dudy sprawdziła się na torze kartingowym

Tuż przed wylotem do Chin prezydent Andrzej Duda postanowił uczcić urodziny swojej córki w bardzo nietypowy (jak na głowę państwa przystało) sposób. Pojawili się oni na torze kartingowym.

Wygląda na to, że prezydencka rodzina, a przynajmniej jej część, lubi motoryzację. Kinga Duda wybrała się w urodziny ze swoim ojcem świętować na torze kartingowym. 

Prezydent wraz z córką i obstawą w postaci oficerów Biura Ochrony Rządu pojawili się na torze gokartowym xDrive Karting w warszawskim Ursusie. 

Na czas imprezy tor nie został zamknięty, a jedynie wzmocniono ochronę w obiekcie. To bardzo miły gest ze strony prezydenta, ponieważ każdy, kto się tam pojawił miał okazję zamienić kilka słów z prezydentem. 

Mimo że był to szczególny dzień dla córki prezydenta, na torze nie dawał jej forów. Po kilku okrążeniach zapoznawczych prezydent uzyskał najlepszy czas – 49,432 s. Z kolei Kinga Duda była gorsza zaledwie o 3,5 sekundy uzyskując – 53,043. 

W zawodach udział wzięli oficerowie BOR, którzy wyczynową jazdę powinni mieć w jednym palcu. Okazało się, że jeden z nich uzyskał czas 52,106 s, a drugi 55,443 s, a więc gorsze od mniej doświadczonych kierowców, jakimi są prezydent i jego córka. 

Zabawa tak bardzo spodobała się prezydentowi i jego gościom, że zapowiedzieli, że niebawem wrócą na kolejne treningi.

Najnowsze

Arrinera zapowiada premierę pierwszej polskiej wyścigówki

Arrinera w miniony weekend ogłosiła, że jest na finiszu prac nad samochodem wyścigowym Arrinera GT4, który swoją oficjalną, światową premierę będzie mieć 14 stycznia 2016 r., podczas Autosport International - The Racing Car Show w Birmingham.

Na zakończonym w ten weekend Warsaw Moto Show 2015, wystawiono testową wersję Arrinery Hussarya, czyli polskiego supersamochodu. Zgodnie z zapowiedziami twórców, ma stanowić bazę zarówno do wersji wyścigowej jak i drogowej. Zdecydowano się uchylić rąbka tajemnicy i pokazać odwiedzającym targi model GT4 w wersji 3D.

Arrinera Hussarya GT4
W 2015 roku do projektu Arrinery został zaproszony Grzegorz Pękała, doradca i ekspert najważniejszych firm motoryzacyjnych specjalizujących się w wyścigach samochodowych takich jak,  Mosler Europe czy Lotus MotoSport. Pod jego kierownictwem zespół Arrinera Hussarya Racing stworzył samochód wyścigowy Arrinera Hussarya GT4.

Stylizacja modelu Arrinera Hussarya GT4 to – według producenta – wyraz dążenia do uzyskania optymalnych własności aerodynamicznych, a co za tym idzie, uzyskanie najlepszych osiągów na torze wyścigowym. Nadwozie oraz elementy aerodynamiczne zostały opracowane wspólnie z Politechniką Warszawską. Ich zadaniem jest wytworzenie jak najlepszego docisku do podłoża.

W Arrinera Hussarya GT4 umieszczono centralnie silnik V8 o pojemności 6,2l, który generuje 450 KM i ponad 580 Nm. Napęd trafia na tylną oś. Jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-biegową skrzynią, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy.

Wyścigi 2016
Zgodnie z zapowiedzią planowany jest udział Arrinery Hussarya GT4 w wyścigach w klasie open, takich jak: 24h series, Super Challenge Pirelli, Britsh GT Championship. Arrinera Hussarya GT4 w całości przygotowana została przez polski zespół. Trwają też rozmowy z potencjalnymi kierowcami. Firma nie chce ujawniać jeszcze konkretnych nazwisk, ale poinformowała, że z pewnością będzie to polski kierowca, zgodnie z wizją, którą pragnie realizować: polski samochód, polski zespół, polski kierowca.  

Najnowsze