Lotus zadowolony z kwalifikacji
Wczoraj rozpoczął się weekend wyścigowy Formuły 1. Zawsze zastanawiające jest, po co odbywają się rozmowy dziennikarzy z zawodnikami. Przecież najczęściej kierowcy twierdzą, że wszystko jest ok i właśnie takiego wyniku jaki uzyskali, w zasadzie się spodziewali.
| Historia i nadzieja ? |
![]() |
|
fot. Red Bull
|
No może nie zawsze tak jest, ale dzisiejsza wypowiedź Heikki Kovalainena mogłaby być świetnym dowodem właśnie na powyższą tezę. Kierowca Lotusa stwierdził po kwalifikacjach, że zespół pracował świetnie i choć może okrążenie pomiarowe przez niego wykonane nie było jego najlepszym w karierze, to w sumie nie było źle. Hmmm… jest kiepsko ale, ogólnie dobrze. Trudno to zrozumieć! Z pewnością należy umieć cieszyć się z tego co się ma, ale nie oznacza to przecież, że trzeba udawać, że wszystko jest w porządku, kiedy wcale nie jest. Po pierwsze pojawia się pytanie, czy nowe zespoły w ogóle powinny znaleźć się na starcie tegorocznych mistrzostw. Oczywiście, to powiew świeżości, ale czy strata prawie 10 sekund na jednym okrążeniu, w stosunku do najlepszych zespołów to nie za wiele? Czy to nie inna liga? Można zrozumieć, że nowe samochody potrzebują dopracowania i tym samym czasu na znalezienie właściwych rozwiązań, a także to, że ktoś zawsze musi być ostatni, ale ciągle wydaje się to być zbyt dużą różnicą. Przecież po 49 okrążeniach toru Sakhir, na przyjazd Bruno Senny trzeba by czekać i czekać…
Dobrze, przestajemy się czepiać i zobaczmy jaki jest stan rzeczy na dziś – sobotę 13 marca 2010, na kilka godzin przed pierwszym wyścigiem Formuły 1. Wrażenie podczas kwalifikacji zdecydowanie zrobił Sebastian Vettel. Niemiec nie pozostawił wątpliwości co do tego, kto dysponuje dobrym bolidem, odbierając na 3 minuty przed końcem Q3 pierwszą pozycję startową Fernando Alonso. Kierowca Red Bulla w trzeciej sesji kwalifikacyjnej odnotował rekordy w każdym sektorze przebudowanego toru w Bahrajnie. W trakcie konferencji prasowej stwierdził, że dziś wieczorem pójdzie spać lekki jak piórko, wiedząc, że w RB6 może naprawdę być szybki ! W ostatnich sekundach szybszy od Alonso okazał się także jego zespołowy kolega Felipe Massa.
Z pewnością wszyscy znawcy F1 oczekiwali dzisiaj na to, co zrobi Michael Schumacher. Był nawet moment, kiedy jego udział w ostatniej sesji kwalifikacyjnej nie był wcale pewny. Ostatecznie siedmiokrotnemu Mistrzowi Świata udało się zająć 9 lokatę w Q2, a do wyścigu wystartuje z 7. pola. Mało także brakowało, aby do ostatniej sesji nie zakwalifikował się obecny Mistrz Świata Jenson Button. Wobec 4. pola startowego Lewisa Hamiltona, 8 pozycja Buttona wypada bardzo blado.
Jednym słowem wszystko jest w porządku, z tym, że nie na pewno…
Wyniki kwalifikacji do GP Bahrain:
|
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba okrążeń |
|
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:55.029 |
1:53.883 |
1:54.101 |
14 |
|
2 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:55.313 |
1:54.331 |
1:54.242 |
16 |
|
3 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:54.612 |
1:54.172 |
1:54.608 |
20 |
|
4 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:55.341 |
1:54.707 |
1:55.217 |
19 |
|
5 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:55.463 |
1:54.682 |
1:55.241 |
13 |
|
6 |
6 |
1:55.298 |
1:54.318 |
1:55.284 |
13 |
||
|
7 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:55.593 |
1:55.105 |
1:55.524 |
15 |
|
8 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:55.715 |
1:55.168 |
1:55.672 |
17 |
|
9 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:55.511 |
1:54.963 |
1:55.885 |
17 |
|
10 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:55.213 |
1:54.996 |
1:56.309 |
16 |
|
11 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:55.969 |
1:55.330 |
– |
12 |
|
12 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:55.628 |
1:55.653 |
– |
13 |
|
13 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:56.375 |
1:55.857 |
– |
14 |
|
14 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:56.428 |
1:56.237 |
– |
13 |
|
15 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:56.189 |
1:56.265 |
– |
14 |
|
16 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:56.541 |
1:56.270 |
– |
13 |
|
17 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:56.167 |
1:56.619 |
– |
14 |
|
18 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:57.071 |
– | – |
6 |
|
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:59.728 |
– | – |
7 |
|
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:59.852 |
– | – |
6 |
|
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
2:00.313 |
– | – |
7 |
|
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
2:00.587 |
– | – |
7 |
|
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
2:03.240 |
– | – |
6 |
|
24 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
2:04.904 |
– | – |
7 |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: