LOTOS Rally Team, team rajdowy Grupy LOTOS
Grupa LOTOS zaprezentowała nowy zespół rajdowy – LOTOS Rally Team, którego barw w sezonie 2013 bronić będą wielokrotni mistrzowie: Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem oraz Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem. Przedstawieniu drużyn towarzyszyła prezentacja samochodów rajdowych.
Kajetan Kajetanowicz od 2010 roku trzykrotnie zdobył tytuł mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Ubiegłoroczne sukcesy Kajetanowicza i Barana oraz rekordy, które bili w rajdowym świecie, przekroczyły wszelkie oczekiwania – zarówno ich samych, wspierających zespół partnerów, jak i kibiców, którzy od lat wierzą w swoich ulubionych zawodników.
„Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia, a paliwem jest dla mnie każdy odcinek specjalny pokonany na maksimum możliwości moich i samochodu” – powiedział Kajetan Kajetanowicz. „Zapewniam, że wraz z Jarkiem i całym zespołem LOTOS Rally Team mamy mnóstwo motywacji, wynikającej z pasji, zatem emocji nie zabraknie nam podczas żadnego rajdu”.
Wielokrotni zdobywcy najważniejszych w kraju tytułów staną do rywalizacji w ramach Mistrzostw Polski już za kilka tygodni w Rajdzie Świdnickim.
| Jarek Baran i Kajetan Kajetanowicz |
![]() |
|
fot. biuro prasowe Kajetana Kajetanowicza
|
Michał Kościuszko, który przez ostatnie trzy lata reprezentował z Maćkiem Szczepaniakiem barwy LOTOS Dynamic Rally Team na trasach Mistrzostw Świata, jest dwukrotnym wicemistrzem świata w klasyfikacji PWRC 2011 i JWRC w sezonie 2009.
„Rok 2013 jest rokiem przełomowym dla polskiego motosportu” – powiedział Michał Kościuszko. „Po raz pierwszy w historii polski zespół dołączył do elitarnego grona WRC. Jestem dumny, reprezentując LOTOS Rally Team w najwyższej kategorii rajdów samochodowych”.
Duet Kościuszko-Szczepaniak wystartuje we wszystkich trzynastu rundach mistrzostw świata rozgrywanych na czterech kontynentach. W dwóch rozegranych do tej pory rajdach LOTOS Rally Team zdobył 12 punktów w kategorii producentów, a Michał i Maciek, zajmując 10. miejsce w Rajdzie Monte Carlo, mają na swoim koncie 1 punkt. Do rozegrania pozostało 11 rajdów, w tym Rajd Meksyku i Australii, a także 9 eliminacji na kontynencie europejskim.
| Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak |
![]() |
| fot. Marcin Rybak |
Grupa LOTOS wspiera również młodych adeptów sportów kartingowych. Marcel Grudziński i Jakub Wojcieszenko to młodzi obiecujący zawodnicy teamu ST Racing Maranello Polska. Marcel ponad 20 razy stawał na najwyższym miejscu podium kilku kategorii sportów kartingowych. Sukcesy odnosi nie tylko w kraju, gdzie kilkukrotnie zdobywał Puchar Polski, ale również w Europie – jest finalistą mistrzostw Europy i mistrzostw świata we Włoszech. Marcel wraz z Kubą – młodszym kolegą i nie mniej obiecującym zawodnikiem – jest członkiem klubu kartingowego Bałtyk z Gdyni.
Kajetan Kajetanowicz z pilotem Jarkiem Baranem w nowym zespole LOTOS Rally Team pojadą w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski samochodem Subaru Impreza. Sezon RSMP w 2013 roku składa się z 7 rund, z czego jedna odbędzie się poza granicami Polski. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak wystartują w samochodzie Mini WRC w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Sezon 2013 obejmuje starty we wszystkich 13 rundach w królewskiej kategorii. Kościuszko jest pierwszym i jedynym Polakiem, który wystartuje w pełnym cyklu WRC.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: