Karolina Chojnacka

„Long Way Up” – nowe motocyklowe show z Ewanem McGregorem i Charleyem Boormanem!

Minęło ponad dziesięć lat, odkąd Ewan McGregor i Charley Boorman połączyli swoje siły podczas ich ostatniej wspólnej przygody na dwóch kółkach. Teraz znowu to zrobią w nowym programie „Long Way Up”.

Założenie „Long Way Up” jest podobne do dwóch poprzednich motocyklowych show, w których McGregor i Boorman wzięli razem udział, zatytułowanych „Long Way Round” i „Long Way Down”.

Przeczytaj też: Motocyklista w krótkich spodenkach i klapkach upadł przy prędkości 200 km/h. Więcej szczęścia niż rozumu?

Jednak tym razem zamiast na motocyklach BMW McGregor i Boorman zasiądą na Harley-Davidson LiveWires. I nie będą jeździć na tych elektrycznych motocyklach wzdłuż wybrzeża Kalifornii, gdzie czeka na nich mnóstwo ładowarek. Ci dwaj rozpoczną swoją podróż w mieście Ushuaia na krańcu Ameryki Południowej, a następnie pojadą przez Argentynę, Chile, Boliwię, Peru, Ekwador, Kolumbię i kilka innych krajów Ameryki Środkowej do Meksyku. McGregor i Boorman pokonają ponad 13 000 mil w ciągu 100 dni. Co może pójść nie tak?

„Long Way Up” – nowe motocyklowe show z Ewanem McGregorem i Charleyem Boormanem!

Cóż, znalezienie punktu ładowania to z pewnością pierwsza rzecz, o której pomyśleliście. Dlatego ekipa produkcyjna będzie podążać za Ewanem McGregorem i Charleyem Boormanem z Rivianami, aby w razie potrzeby mogli podłączyć się do elektrycznych ciężarówek. Z pewnością będzie to piekielna wędrówka dla floty pojazdów elektrycznych, które jeszcze nie trafiły na linię produkcyjną.

McGregor i Boorman zdecydowali się na wykorzystanie w tej przygodzie pojazdów elektrycznych, jako ukłon w stronę zrównoważonego rozwoju.

„Long Way Up” zadebiutuje w serwisie streamingowym Apple TV + 18 września. Pierwsze trzy odcinki będą dostępne do obejrzenia w dniu premiery, a kolejne będą pojawiać się co tydzień.

„Long Way Up” – nowe motocyklowe show z Ewanem McGregorem i Charleyem Boormanem!

Przeczytaj też: Motocyklista, który potrącił 6-latkę zatrzymany przez policję. Oto czego o sprawie nie mówią media

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Fisker planuje linię czterech pojazdów elektrycznych do 2025 roku!

Fisker ma zamiar wypuścić na rynek dwa elektryczne crossovery, sedana i pick-upa.

Fisker niedawno zadeklarował, że chce zabezpieczyć prawa do wykorzystania platformy MEB Volkswagena jako podstawy ich elektrycznego crossovera o nazwie Ocean. Chociaż umowa nie została jeszcze sfinalizowana, opublikowano obraz poglądowy, który rzuca światło na niektóre samochody, które firma planuje wypuścić. Założyciel Fiskera, Henrik Fisker, przewiduje do 2025 roku gamę czterech samochodów elektrycznych.

Ocean ma być miękką terenówką z zasilaniem akumulatorowym, mniej więcej tego samego rozmiaru co Ford Mustang Mach-E. Chociaż nie wiadomo jeszcze, na jakiej platformie zostanie zbudowany, oczekuje się, że wejdzie do produkcji na początku 2021 roku, a jego cena bazowa wyniesie około 38 000 USD.

Przeczytaj też: Fisker Karma wkracza do akcji

Kolejny samochód został opisany przez Fiskera jako  „przełomowy supersportowy sedan oparty na koncepcji EMotion”. Firma opóźnia jednak wprowadzenie sedana do 2022 roku, dlatego, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych, którą ma nadzieję udostępnić, nie jest jeszcze gotowa do produkcji. Przewiduje również, że Ocean będzie sprzedawał się w większej liczbie niż EMotion.

W ofercie firmy z Kalifornii znajdzie się także „sportowy crossover”, który wygląda jak fastback w stylu BMW X4. Pozornie ma on znacznie bardziej sportowy wygląd niż Ocean.

Fisker potwierdził także swoje plany wejścia do rozwijającego się segmentu elektrycznych pick-upów.

Fisker planuje linię czterech pojazdów elektrycznych do 2025 roku!

Firma poinformowała, że wszystkie wyżej wymienione modele będą budowane przy użyciu platform, akumulatorów i komponentów pochodzących od wiodących światowych producentów i dostawców.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kobiety cenią bezpieczeństwo na drodze bardziej od mężczyzn. Co jeszcze jest istotne dla Polaków w trakcie długich podróży samochodem?

Co jest ważniejsze dla Polaków – bezpieczeństwo czy czas dojazdu do celu? Ile czasu przeznaczamy na odpoczynek? Jak bardzo przyzwyczajenia kobiet różnią się od nawyków mężczyzn? Czy Polacy zmieniliby swoje zwyczaje wyruszając w długą podróż samochodem elektrycznym? Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowszy raport opracowany przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen.

Insightout Lab i marka Volkswagen wspólnie opracowali raport o nawykach Polaków w trakcie długich podróży samochodem. Czy są one zaskakujące?

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Dla zdecydowanej większości ankietowanych Polaków w badaniu Insightout Lab i Volkswagena, bezpieczeństwo w trasie jest ważniejsze od czasu dojazdu do celu. 84% przebadanych respondentów stawia bezpieczeństwo w czasie podróży ponad czasem przejazdu. Niestety, aż dla 16% jest odwrotnie – krótszy czas przejazdu jest priorytetem.

Co istotne, to kobiety częściej niż mężczyźni stawiają bezpieczeństwo na pierwszym miejscu (89% do 78%). Czy nas to dziwi? Ani trochę.

Niestety młodzi Polacy w mniejszym stopniu niż starsze pokolenie cenią bezpieczeństwo. Jedynie 76% ankietowanych w wieku 18-24 lata stawia bezpieczeństwo przed czasem dojazdu. To znacznie niższy wynik niż w przypadku badanych w wieku 55 lat i więcej. Tam odsetek ten wynosi 90%.

Na nasze podejście do kwestii bezpieczeństwa w trasie wpływa też częstotliwość prowadzenia samochodu. Dla 82% kierowców jeżdżących codziennie lub prawie codziennie, w czasie długich podróży to bezpieczeństwo jest najważniejsze. W grupie osób, które deklarują, że jeżdżą samochodem raz w miesiącu, odsetek ten wynosi 72%.

Kobiety cenią bezpieczeństwo na drodze bardziej od mężczyzn. Co jeszcze jest istotne dla Polaków w trakcie długich podróży samochodem?

Dbamy o wypoczynek                                                                                          

76% ankietowanych dba, by na długich trasach być wypoczętym i robić przerwy w podróży w przypadku zmęczenia. Niestety 8% respondentów nie przykłada do tego wagi. To bardzo źle.  Jak wskazują badania przytoczone przez polską policję, zmęczenie powoduje podobne reakcje organizmu jak spożycie alkoholu – obniża koncentrację i spowalnia refleks.

Dlatego istotny jest nie tylko fakt zrobienia przerwy, ale również jej długość. Ile czasu poświęcają Polacy na odpoczynek podczas podróży?

InsightOut Lab zapytało Polaków, jak wiele czasu poświęcają na przerwy podczas 500-kilometrowej podróży. Ankietowani zostali poproszeni o wliczenie do przerw czasu potrzebnego na tankowanie, spożywanie posiłków czy skorzystanie z toalety.

45% ankietowanych na przerwę poświęca od 30 do 60 minut. Co trzeci badany (32%) odpoczywa maksymalnie przez 30 minut. Odpoczynek trwający od godziny do dwóch deklaruje 18% badanych, a jeszcze dłuższy – 5%.

Kobiety cenią bezpieczeństwo na drodze bardziej od mężczyzn. Co jeszcze jest istotne dla Polaków w trakcie długich podróży samochodem?

Przeczytaj też: Koronawirus – czy dalej zakładać maseczkę w samochodzie? O jakich obostrzeniach nadal musimy pamiętać jadąc autem?

Czy samochód elektryczny zmieniłby nasze przyzwyczajenia?

Z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab oraz Volkswagena wynika, że aż trzech na czterech badanych Polaków (73%) zdecydowałoby się na dłuższą podróż samochodem elektrycznym, zakładając, że miałoby dostęp do punktów szybkiego ładowania, a zasięg auta wynosiłby 200 km.

A czy przejechanie dystansu 500 km zajęłoby znacznie więcej czasu niż w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym? Otóż nie.

Co czwarty ankietowany (23%) z badania InsightOut Lab deklaruje, że na 500-kilometrowym odcinku odpoczywa minimum przez godzinę. To skumulowany czas wszystkich przerw – i tych długich związanych ze spożywaniem posiłku, i tych krótszych. Jednak nawet 45-minutowy postój połączony z posiłkiem wystarczy, by znacznie zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego. Przykładowo potrzeba 30 minut, by zwiększyć zasięg np. Volkswagena ID.3 o 290 km na stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW. Dostępność takich stacji w Polsce jest póki co nieduża, dlatego wydłużmy ten czas dwukrotnie – do 60 minut

Jak zatem łatwo się zorientować, dla badanej grupy przejechanie omawianej trasy samochodem elektrycznym nie wiązałoby się z żadnymi wyrzeczeniami. Z kolei w przypadku 45% ankietowanych, którzy deklarują postoje trwające od 30 do 60 minut, droga czasowo wydłużyłaby się tylko nieznacznie.

Przeczytaj też: GreenWay Polska udostępnia już ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii

Najnowsze

Wulkaniczna lawa „pożera” samochód w rekordowym tempie. Szokujące nagranie!

Hawajskie plaże, szmaragdowa woda to marzenie wielu osób, które chciałyby odpocząć pod palmami z dala od codzienności. Jednak nawet w tak idyllicznym miejscu mogą czaić się na nas niebezpieczeństwa - nie zazdrościmy właścicielowi tego samochodu, który został dosłownie "pożarty" przez lawę!

To wideo jest dobrym przykładem dominacji sił natury nad człowiekiem. Hawaje nazywane są bez wątpienia prawdziwym rajem na ziemi, ale nie do końca jest to prawda, ponieważ ten stan w Stanach Zjednoczonych od lat boryka się z problemem szerzącej się plagi karaluchów oraz termitów, które wprost uwielbiają tropikalny klimat. Kolejnym problemem są także nieoczekiwane wybuchy czynnych wulkanów. Erupcja może spowodować w ciągu kilku minut ogromne zniszczenia tak jak na poniższym nagraniu, gdzie widzimy jak gorąca lawa pochłania bez reszty stojący na poboczu samochód. 

Właściciel samochodu, jeśli właśnie spędzał wakacje na Hawajach z pewnością miał bardzo niemiłą niespodziankę, gdy okazało się, że z jego samochodu nic kompletnie nie zostało. Jest to swoista przestroga dla podróżujących – zawsze warto wcześniej dowiedzieć się jakie zagrożenia na nas czyhają szczególnie w egzotycznych krajach. 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy Bentley Bentayga ze sportowym układem wydechowym Akrapovič i specjalną kolekcją akcesoriów

Oferta akcesoriów obejmuje cztery elementy – nadwozie, wnętrze, turystyka, ochrona – i ma pozwolić klientom zwiększyć indywidualizm i użyteczność ich Bentaygi. Z kolei sportowy układ wydechowy Akrapovič nada 4-litrowemu silnikowi V8 jeszcze bardziej wyrazisty dźwięk.

Cztery nowe kolekcje akcesoriów firmy Bentley są teraz dostępne w nowym  Bentleyu Bentayga. Wszystko po to, by jeszcze bardziej ulepszyć możliwości luksusowego SUV-a. Oferta akcesoriów obejmuje cztery elementy – nadwozie, wnętrze, turystykę i ochronę – i ma pozwolić klientom zwiększyć indywidualizm i użyteczność ich Bentaygi.

Najważniejszym elementem oferty akcesoriów jest sportowy wydech, stworzony we współpracy z firmą Akrapovič, który ma zapewnić bardziej ekscytujący i wyrazisty dźwięk silnika. Lekki,  wykonany z wysokogatunkowego tytanu system składa się z zestawu rur łączących, tłumika i dwóch zestawów owalnych końcówek rur wydechowych, na których wygrawerowano loga Bentleya i Akrapovič. Centralny tłumik został zastąpiony prostymi rurami, które kierują spaliny do tylnego tłumika, gdzie są one przepuszczane przez wewnętrzne przegrody, aby nadać głosowi silnika bardziej charakterny dźwięk.

Nowy Bentley Bentayga ze sportowym układem wydechowym Akrapovič i specjalną kolekcją akcesoriów

Oferta akcesoriów zewnętrznych zapewniająca wydajność

Nowa oferta produktów zewnętrznych przeznaczona jest dla klientów, którzy chcą podkreślić wygląd i dźwięk swojej Bentaygi. Oprócz układu wydechowego Akrapovič, kolejną opcją są specjalnie opracowane osłony lusterek z włókna węglowego o wysokim połysku, które z pewnością będą przyciągać wzrok innych użytkowników dróg.

Opcja stałego stopnia bocznego, z gumowym bieżnikiem z diamentowym pikowaniem na całej długości pojazdu między nadkolami, ma zapewnić klientom  praktyczne rozwiązanie, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z nowego Bentayga, a także łatwiejszy dostęp do akcesoriów montowanych na dachu.

Oferta akcesoriów wewnętrznych dla zwiększenia luksusu

Pakiet relaksacyjny zawierający skórzane poduszki dekoracyjne i dodatkowe podnóżki obite wykładziną z długim włosiem, które można dostosować do samochodu, dopasowując kolor skóry do wnętrza, specjalny bagaż na zamówienie czy linia toreb golfowych  – wszystko by zwiększyć komfort podróżujących nową Bentaygą.

Nowy Bentley Bentayga ze sportowym układem wydechowym Akrapovič i specjalną kolekcją akcesoriów

Oferta akcesoriów turystycznych, większa pojemność i użyteczność

Oferta turystyczna zwiększa pojemność bagażnika Bentaygi z obecnej pojemności 484 litrów o dodatkowe schowki i opcje zarządzania bagażem, w tym box dachowy firmy Bentley, zapewniający możliwość przewożenia do trzech rowerów lub sześciu kompletów nart oraz schowek na kosztowności. Box dachowy przy ładowności 75 kilogramów i pojemności 320 litrów to dodatkowa przestrzeń idealna na sprzęt sportowy i do prowadzenia aktywnego trybu życia.

Nowy Bentley Bentayga ze sportowym układem wydechowym Akrapovič i specjalną kolekcją akcesoriów

Przeczytaj też: Bentley Bentayga – rodzinny SUV dla nowobogackich

Opcjonalny wielofunkcyjny schowek w bagażniku jest dobrze dopasowany do podłogi bagażnika i umożliwia wysunięcie wewnętrznej szuflady, zapewniając wygodny dostęp do zawartości. Szuflada może być podzielona na dwie oddzielne części. Ściany wewnętrzne i podłoga są pokryte trwałym i wodoodpornym elastomerem termoplastycznym (TPE), a zintegrowany korek spustowy umożliwia łatwe usuwanie wody lub brudu. Pojemność schowka wynosi do 100 litrów.

W tej ofercie dostępne są również dwie wersje bagażnika rowerowego do przewożenia dwóch lub trzech rowerów zamontowanych na samochodzie za pomocą haka holowniczego.

Oferta akcesoriów ochronnych

Zakres akcesoriów ochronnych obejmuje pokrowce samochodowe, wytrzymałe maty wewnętrzne i chlapacze.

Dwie różne osłony zewnętrzne, obie ukształtowane tak, aby precyzyjnie dopasować się do konturów nowej Bentaygi, mają zapewnić dodatkową barierę przed działaniem wilgoci i kurzu, nawet jeśli auto nie jest przechowywane na zewnątrz.

Nowy Bentley Bentayga ze sportowym układem wydechowym Akrapovič i specjalną kolekcją akcesoriów

Specjalnie zaprojektowane dla Bentayga chlapacze zostały opracowane w celu ochrony lakieru. Wykonane z wytrzymałego TPE i przymocowane do karoserii, zostały zaprojektowane tak, by wyglądać stylowo a jednocześnie zapewnić dodatkową barierę.

Z kolei maty podłogowe mają zapewnić w trudnych warunkach wysokiej jakości ochronę i doskonałą przyczepność, nawet gdy będą mokre. Dywaniki podłogowe mają podwyższone krawędzie, aby chronić istniejące dywany. Z tyłu pojazdu wytrzymała osłona zderzaka pomaga chronić górną powierzchnię tylnego zderzaka przed zadrapaniami i uszkodzeniami, obok wytrzymałej maty do bagażnika, która chroni jego podłogę.

Przeczytaj też: Przeczytaj też: Bentley – jak tworzą dzieło sztuki! Film

Najnowsze