Lexus UX – kolejny crossover potwierdzony

Crossovery cieszą się coraz większą popularnością, co skrzętnie postanowił wykorzystać Lexus. Kilka dni temu japoński producent potwierdził, że prezentowany w Paryżu koncept trafi do produkcji.

W segmencie małych crossoverów robi się coraz ciaśniej, ale japoński producent zachęcony sukcesami modeli NX i RS postanowił wprowadzić do gamy kolejny taki model. Lexus UX pozwoli przyciągnąć młodszych klientów poszukujących propozycji z segmentu premium. 

Koncepcyjny model zadebiutował na salonie samochodowym w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku. Nad projektem czuwało francuskie biuro projektowe Lexusa – ED2. Nazwa modelu to skrót od słów Urban Crossover, co po angielsku oznacza po prostu „miejski crossover”.

Kilka dni temu jeden z wiceprezesów potwierdził, że model trafi niebawem do produkcji, ale pierwsze przecieki na ten temat pojawiły się już kilka miesięcy temu, gdy japońska marka rejestrowała w europejskim urzędzie patentowym oznaczenia UX 200, UX 250 i UX 250h. Na podstawie tych informacji możemy podejrzewać, że samochód będzie dostępny w wersji zasilanej jednostką benzynową i hybrydowym układem napędowym.

Na premierę nowego Lexusa NX będziemy musieli poczekać do przyszłego roku.

 

 

Najnowsze

Zenith i Range Rover stworzyli luksusowy zegarek

Samochody brytyjskiego producenta to wysoka półka cenowa, dlatego wraz z premierą modelu Velar pojawił się zestaw luksusowych gadżetów sygnowanych logo marki, a wśród nich zegarek Zenith.

Zenith Chronomaster El Primero Range Rover Velar Special Edition – pod tą długą nazwą skrywa się najnowszy owoc współpracy szwajcarskiego producenta zegarków i brytyjskiej firmy motoryzacyjnej. Po raz drugi obie firmy spotykają się przy specjalnym projekcie. Po raz ostatni miało to miejsce przy premierze specjalnej wersji Range Rovera SVAutobiography Dynamic.

Najnowsze dzieło zadebiutowało w Genewie tuż obok samochodu. Zegarek, podobnie jak SUV, powstał z luksusowych elementów. Koperta w rozmiarze 42 mm powstała z ceramizowanego aluminium, a elementy tarczy wykonano z polerowanej miedzi oraz innych szlachetnych metali. Tył zegarka odkrywa mechanizm i pojawiają się tam oznaczenia specjalnej edycji. Pasek wykonano ze specjalnego rodzaju skóry cielęcej, wykorzystywanej również w modelu Velar.

Za nowego Range Rovera trzeba zapłacić co najmniej 50 895 dolarów, dlatego cena zegarka nie powinna przerażać tych, którzy mogą sobie pozwolić na ten samochód. Zegarek wyceniono na 8700 dolarów i pewnie nie zabraknie na niego chętnych.

 

Najnowsze

Prawo jazdy – koniec z masowym oblewaniem

Egzamin na prawo jazdy to jeden z najbardziej stresujących momentów w życiu przyszłego kierowcy. Tym bardziej, że WORD-y robią dobry interes na „oblewaniu” podczas egzaminów. Posłowie PiS mają pomysł jak ukrócić ten proceder.

Duży odsetek „oblanych” kandydatów na kierowców to czysty zysk dla WORD-ów, które za każdy egzamin inkasują ponad sto złotych. Dlatego w interesie takich ośrodków jest utrzymanie odpowiedniej liczby egzaminów.

Posłowie Prawa i Sprawiedliwości mają pomysł jak zwiększyć wiarygodność wyników uzyskiwanych przez Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego. Nowelizacja przepisów zakłada, że pieniądze uzyskane z egzaminów trafią do budżetu państwa, a resort infrastruktury i budownictwa zajmie się finansowaniem WORD-ów i przyznawaniem środków. Nie będzie miało wpływu, ilu kursantów zostanie „oblanych”.

Ostatnia kontrola NIK wyliczyła, że w 2015 roku przychody siedmiu skontrolowany WORD-ów w 90 proc. składały się z opłat za egzaminy, a zyski sięgały 60 mln zł. Stąd pojawia się mocne podejrzenie o motyw finansowy „oblewania” egzaminowanych. Test teoretyczny na prawo jazdy kat. B kosztuje 30 zł, a praktyczny 140 zł. Wystarczy przemnożyć to przez liczbę osób starających się o prawo jazdy, których w każdym roku jest prawie pół miliona. 

Przy okazji posłowie pracują nad systemem informatycznym, który losowo wybierze egzaminatorów. Wszystko po to, żeby uniknąć sytuacji, w której zdający spotyka na poprawce egzaminatora, którego sprawdzał go wcześniej.

Najnowsze

Główne grzechy kierowców – telefon i zmęczenie

Tyle mówi się o bezpieczeństwie za kółkiem, a tymczasem wyniki badania przeprowadzonego przez AA-Populus Driver Poll i Lease Plan przyprawiają o zawrót głowy. Ośmiu na dziesięciu kierowców przyznało się do zachowań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo.

W badaniu wzięło udział 17,5 kierowców, których zapytano o powodu zmęczenia podczas jazdy. Odpowiedź „długi i ciężki dzień w pracy” wybrało 39 proc. ankietowanych. Aż 43 proc. kierowców w wieku 18-34 lat narzeka na zmęczenie podczas jazdy w nocy, a jedna trzecia (31 proc. ) pokonuje zbyt duże dystanse w ciągu dnia.

Badanie przeprowadzone przez Lease Plan pokazało, że 74 proc. kierowców korzysta podczas jazdy z telefonu komórkowego. Z kolei 20 proc. wysyła w tym czasie wiadomości tekstowe, a 9 proc. korzysta z serwisów społecznościowych.

Kierowcy mają świadomość, że jest to niezgodne z prawem, a 28 proc. potwierdziło takie zachowanie jako normę. Na dodatek ponad 40 proc. kierowców nie czuje z tego powodu zagrożenia, a 57 proc. twierdzi, że nie traci kontroli nad pojazdem. 

Telefony komórkowe to niejedyna plaga za kółkiem. Ponad 35 proc. kierowców przyznało się do jedzenie podczas jazdy, a 68 proc. kierujących pije za kółkiem. Co ciekawe tylko 2 proc. kobiet robi makijaż podczas jazdy i tyle samo mężczyzn goli się siedząc za kierownicą. Z kolei 5 proc. kierowców przyznało się do czytania. 

 

Najnowsze

Marki samochodowe – jak wymawiać poprawnie?

Często wydaje nam się, że wymawiamy poprawnie nazwę marki, ale w rzeczywistości tak nie jest. Hiszpański dziennikarz postanowił przepytać przedstawicieli marek z różnych krajów.

Podczas targów w Genewie hiszpański dziennikarz Gerrard Farre postanowił przepytać przedstawicieli największych firm motoryzacyjnych z całego świata, jak poprawnie wymówić ich nazwy.

Okazuje się, że nazwy niektórych marek wypowiadane w języku pochodzenia diametralnie różnią się od naszych przyzwyczajeń. Niektóre z przykładów na pewno Was zaskoczą!

Najnowsze