
Lexus RX debiutuje po faceliftingu
Lexus RX pojawił się na rynku w 1998 roku, wprowadzając nowy segment luksusowych SUV-ów. Obecnie debiutuje odświeżona wersja 4 generacji. Sprzedaż zmodernizowanego Lexusa RX rozpocznie się jesienią 2019 roku. Sprawdzamy, co czeka nas w odświeżonej wersji tego modelu Lexusa!
Zespół inżynierów projektujący nowy model przebadał każdy element pojazdu. Efektem tej rewizji jest m.in. usztywnienie nadwozia i udoskonalenie układu zawieszenia, w tym nowe amortyzatory i system sterowania hamulcami. Dzięki temu samochód zyskał jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia.
Nowe kształty przedniego i tylnego zderzaka pozwalają na płynne połączenie linii przebiegającej przez całą długość auta, która sprawia, że RX wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. Łącząc optycznie w prostej linii progi i dolną część osłony chłodnicy, uzyskano wygląd mocnego, stabilnego pojazdu.
Tylne błotniki zostały połączone ze zderzakiem, w którego dolnej części zostały wyeksponowane osłony podwozia. Patrząc z tyłu, nowy SUV wygląda zarazem elegancko i sportowo.
Charakterystyczna osłona chłodnicy Lexusa w kształcie klepsydry, kratka z romboidalnym wzorem w kształcie litery „L” oraz jej nowe obramowanie, zintegrowane z bokami przedniego zderzaka, nadają jej jednolity wygląd. Kompozycję uzupełniają nowe, smukłe reflektory. Zespolone tylne lampy również zawierają motyw litery „L”.
W wydłużonej odmianie RX L, rozłożone siedzenia trzeciego rzędu można ustawić w dwóch pozycjach. Jeśli wymaga tego sytuacja, w nowym ustawieniu można zapewnić jeszcze więcej miejsca dla nóg.
Nowy RX został wyposażony w aktywny system wspomagania pokonywania zakrętów (ACA, Active Cornering Assist), który tłumi podsterowność występującą podczas dodawania gazu w połowie zakrętu. Poprawiono też zestrojenie systemu EPS, co skutkuje bardzo bezpośrednim wyczuciem kierownicy, w każdych warunkach umożliwiając modelowi RX dokładne podążanie optymalnym torem jazdy.
Otrzymał również pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji, który wspomaga kierowcę w zapobieganiu wypadkom. Rozwiązanie to oparte jest na współpracy kamery i radaru fal milimetrowych, które sprawdzają się nawet w warunkach słabego oświetlenia.
We wnętrzu RX znalazł się nowy ekran dotykowy, będący uzupełnieniem oryginalnego, zdalnego interfejsu dotykowego Lexusa. Projektanci położyli większy nacisk na współpracę systemu multimedialnego z telefonem, dodając nowy uchwyt na telefon i port USB, a także połączenie za pośrednictwem Apple CarPlay1 lub Android2 Auto. Systemem multimedialnym można sterować głosem za pośrednictwem telefonu z wykorzystaniem wirtualnych asystentów Apple Siri1 lub Google Assistant.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
chłodnica fajnie tu wygląda 🙂
Anonymous - 5 marca 2021
Wydaje mi się, ze dzisiaj stał taki na parkingu i wzbudzał zainteresowanie jakiegoś car spottera. Fotografował właśnie grilla.