
Lexus pracuje nad napędem na cztery koła dla samochodów hybrydowych
Nowy napęd na cztery koła nosi nazwę E-Axle. Układ jest połączony z jednostką hybrydową i tak jak znany obecnie z hybryd Lexusa system E-Four napędza tylną oś za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego.
Taka konfiguracja eliminuje wał napędowy, co z kolei ułatwia zachowanie przestrzeni we wnętrzu auta. W układzie E-Axle moc tylnego motoru elektrycznego ma wynosić około 80-100 KW, czyli nawet 135 KM. Obecnie układ hybrydowy przednionapędowego modelu ES 300h wytwarza łącznie 218 KM. Debiut już wkrótce Inżynierowie Lexusa zapowiadają, że nowy napęd 4×4 E-Axle ma trafić do samochodów japońskiego producenta na początku przyszłej dekady.
Wykorzystanie modelu ES jako prototypu pozwala sądzić, że będzie on jednym z pierwszych aut, które otrzymają taką technologię. Japońscy dziennikarze, którzy mieli już okazję przetestować sedana z nowym napędem podkreślają, że samochód nie tylko prowadzi się pewnie, ale także zapewnia większe poczucie mocy.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: