Lexus LS odświeżony. W najbogatszej wersji jest drogi - blisko 700 tysięcy złotych!

Lexus LS odświeżony. W najbogatszej wersji jest drogi - blisko 700 tysięcy złotych!

20 listopada 2020
9
W polskich salonach Lexusa można zamawiać model LS w odświeżonej wersji. Flagowa limuzyna jest dostępna w czterech wariantach i otrzymała jeszcze bogatsze wyposażenie. Przyglądamy się temu, co Lexus oferuje w tym modelu oraz cenom poszczególnych wersji luksusowego sedana.

Elegance – elektroniczni asystenci i nowe multimedia w standardzie
Bazą w cenniku nowego Lexusa LS pozostaje wariant Elegance. Już w takiej wersji auto w standardzie otrzymuje szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. Japończycy zachęcają układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystentem pasa ruchu, który monitoruje nie tylko linie, ale również poprzedzające pojazdy oraz nowym, bardziej precyzyjnym systemem adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan.

Tapicerka siedzeń z naturalnej skóry i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z technologią oczyszczania powietrza Nanoe są standardem, tak samo jak podgrzewana kierownica. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu mają elektrycznie regulowane zagłówki, są podgrzewane, wentylowane i wyposażone w układ zapamiętujący trzy zestawy ustawień.

W podstawowym wyposażeniu znajdziemy również system multimedialny z nowym, dotykowym ekranem o przekątnej 12,3 cala. Multimedia obsługują teraz standardy Apple CarPlay oraz Android Auto i w bazowej wersji są połączone z 12-głośnikowym zestawem audio. Standardem w nowym LS-ie jest też nawigacja satelitarna.

Bez najmniejszej dopłaty nowy LS otrzymuje też szyberdach, napęd 4x4, zawieszenie pneumatyczne, system korekcji sztywności amortyzatorów i 20-calowe obręcze kół z komorą tłumiącą hałas i oponami runflat 245/45. Nowy Lexus LS w podstawowej wersji kosztuje od 510 000 zł.

F Sport – limuzyna na sportowo
Drugą pozycję w cenniku nowego Lexusa LS zajmuje wersja F Sport. W tej odmianie japońska limuzyna już w standardzie otrzymuje sztandarowy system audio Mark Levinson z 23 głośnikami, odtwarzacz DVD, podgrzewane tylne siedzenia i otwieraną bezdotykowo klapę bagażnika. Za najnowszego Lexusa LS w odmianie F Sport zapłacimy od 570 000 zł.

Prestige – z istotnymi nowościami
Jeszcze bogatsze wyposażenie Lexus proponuje w wersji Prestige. W takiej odmianie LS otrzymuje elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane tylne siedzenia z elektrycznie sterowanymi zagłówkami i podparciem lędźwiowym.

Kolejna nowość dostępna w standardzie w wersji Prestige to lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym, które po naciśnięciu odpowiedniego przycisku wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania. Za flagowa limuzynę Lexusa z takim wyposażeniem trzeba zapłacić od 610 000 zł.

Omotenashi – specjalnie dla prezesa
W tym wariancie auto otrzymuje tylne siedzenie typu Ottoman, a wydłużony zakres odsunięcia przedniego fotela pasażera (z elektrycznie składanym zagłówkiem) pozwala na jeszcze większą wygodę. W tej odmianie tylne fotele dysponują też funkcją masażu, a pasażerowie mają do dyspozycji odtwarzacz DVD z dwoma wyświetlaczami zamontowanymi na oparciach przednich siedzeń.

Właściciel grubszego portfela może zamiast tego zdecydować się na nadal dostępny pakiet Kiriko, który obejmuje wstawki z ręcznie szlifowanego szkła wzorowanego na tradycyjnych japońskich kryształach. Cena takiej opcji wynosi 70 900 zł. Natomiast całe auto w wersji Omotenashi Lexus wycenia na co najmniej 680 000 zł.

W Polsce odświeżony Lexus LS w standardzie otrzymuje napęd hybrydowy. Układ oznaczony symbolem 500h bazuje na wolnossącej benzynowej jednostce V6 o pojemności 3,5 l i mocy 299 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym zestaw wytwarza 359 KM, a siła napędowa trafia na wszystkie koła. To przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,5 s oraz średnie zużycie paliwa od 8,7 l/100 km.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!