Lexus LF-30 Electrified z niezależnymi silnikami elektrycznymi przy każdym kole

Lexus LF-30 Electrified z niezależnymi silnikami elektrycznymi przy każdym kole

16 stycznia 2020
Napęd za pomocą czterech silników elektrycznych przy kołach, układ kierowniczy steering-by-wire oraz zaawansowana kontrola stabilizacji nadwozia i układu jezdnego sprawiają, że Lexus LF-30 oferuje nam coś unikatowego, niedostępnego w jakimkolwiek współczesnym pojeździe.

Wizja „Lexus Electrified” ma na celu realizację fundamentalnej, skokowej zmiany na polu osiągów auta, jakości prowadzenia, kontroli i przyjemności z jazdy – w odpowiedzi na nieustannie zmieniające się wybory i preferencje transportowe naszego społeczeństwa w związku z technologiami związanymi z autonomiczną jazdą oraz elektryfikacją.

Technologia tworzona w ramach „Lexus Electrified” pozwala zintegrować sterowanie napędem, układem kierowniczym, układem jezdnym i systemem hamulcowym, realizując maksimum potencjału technologii sterowania napędem stosowanej w pojazdach hybrydowych. Dzięki tej technologii można sterować siłą napędową tak, by uzyskać idealną stabilizację nadwozia i układu jezdnego w każdej sytuacji drogowej.

Podejmując wyzwanie stworzenia nowego designu, realizowalnego tylko w samochodach elektrycznych napędzanych przez silniki montowane przy każdym z kół, Lexus wkomponował w design modelu LF-30 Electrified unikalne linie przepływu energii. Linie nadwozia mają wizualnie wyrażać energię wytwarzaną przez usytuowane w narożnikach karoserii koła, która następnie opływa kabinę, kierowcę, nadwozie i spływa na nawierzchnię drogi.

Z uwagi na to, że karoseria nie ma maski, charakterystyczna dla Lexusa klepsydra, której kształt przyjmuje osłona chłodnicy we współczesnych modelach marki, wyewoluowała w formę obejmującą całą architekturę samochodu. Szyby okien, rozciągające się nieprzerwanie od przodu do tyłu auta, muskularne błotniki oraz lampy przypominające skrzydła stanowią kontury dla klepsydry, która tworzy wizualną ramę auta.

O charakterze nadwozia decydują miękkie, płynne linie przedniego pasa przechodzące bezpośrednio w linearny, ostry tył. Przednie reflektory w kształcie skrzydeł i ostre tylne światła w kombinacji z bocznymi wlotami powietrza tworzą doskonałą aerodynamikę i bardzo dobre warunki chłodzenia, łącząc styl z funkcjonalnością. Boczne szyby mają regulowaną przepuszczalność świetlną, mogą więc zapewniać równie łatwo fenomenalną widoczność, jak też na życzenie pełnię prywatności.

Kolor przedniego pasa samochodu oraz wzór, w jaki układają się elementy luminescencyjne, pozwalają z zewnątrz dostrzec, czy samochód jest użytkowany w trybie normalnym czy autonomicznym. Kolor nadwozia Voltaic Sky powstał z wykorzystaniem absolutnie nowatorskiej warstwy metalowej, dającej niebiesko-zielony odcień.

LF-30 Electrified pokazuje kierunek, w którym będzie się rozwijać kokpit Tazuna, prezentując interfejsy kolejnej generacji – jak sterowanie gestami czy prezentacja informacji pokładowych za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR, Augmented Reality). W efekcie wnętrze zapewnia najwyższą wygodę użytkowania zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

System audio Mark Levinson® tworzy audiofilskie środowisko dźwiękowe nowej generacji, w której mikrokontroler sterujący w najdrobniejszych szczegółach głośnikami kreuje idealne przestrzenie akustyczne pozwalające zachwycać się czystością muzyki – zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Głośniki wbudowane w zagłówki nie tylko współgrają z zestawem audio, ale na życzenie gwarantują całkowitą likwidację hałasów i absolutną ciszę.

Szklany dach nad tylnymi siedzeniami to sterowany gestami i głosem wyświetlacz SkyGate, wykorzystujący technologię AR do prezentowania różnego typu informacji, ale także innych wybranych obrazów, jak realistycznie przedstawione gwiaździste niebo, filmy, a nawet wskazania nawigacji.

Zintegrowane sterowanie silnikami elektrycznymi pozwala kontrolować wytwarzaną przez każdy z czterech silników siłę napędową, tak by optymalnie dopasowywać zachowanie auta do odczuć kierowcy i pasażerów. Całkowicie niezależne sterowanie silnikami każdego koła pozwala na realizację napędu przedniego, tylnego lub 4x4 w zależności od potrzeb. Kompaktowe i ultralekkie silniki umieszczone w piastach kół dają ogromną swobodę w rozplanowaniu konstrukcji auta, a zarazem zapewniają kierowcy maksimum komfortu, absolutną kontrolę nad osiągami, bezpieczeństwo i pewność niezależnie od jakości nawierzchni drogi lub warunków jazdy.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!