
Lexus IS po tuningu TRD. Można nacieszyć oko, bo na zmiany mechaniczne nie ma co liczyć
Japoński oddział Toyota Racing Development – oficjalnego warsztatu tuningowego Toyoty i Lexusa – prezentuje nowe części do sedana IS. Wiemy, ile kosztuje ten pakiet modyfikacji wizualnych!
Japończycy przygotowali pakiet przedniego ospojlerowania, który składa się z trzech elementów – centralnego spojlera montowanego pod atrapą chłodnicy i dwóch bocznych elementów z pionowymi lotkami. Części poprawiają przepływ powietrza pod autem, a także odsuwają strugę od kół, przez co samochód stabilniej zachowuje się na drodze. Podobne działanie mają muskularne dokładki progów, które TRD Japan również proponuje do najmniejszego sedana Lexusa. Właściwości aerodynamiczne auta poprawia też rozbudowany tylny dyfuzor, którego zadaniem jest zmniejszanie ciśnienia powietrza zgromadzonego pod autem w tej strefie i ograniczanie tendencji do unoszenia się tyłu.
Wraz z tym elementem japońscy tunerzy proponują cztery końcówki wydechu o średnicy 76 mm. Pakiet części aerodynamicznych uzupełniają obudowy lusterek z dodatkowymi lotkami, które zmniejszają szum wiatru i dodatkowo poprawiają przepływ powietrza wzdłuż samochodu. Modyfikacje w wyraźnym stopniu obniżają prześwit sedana. Z przodu zmniejsza się o około 49 mm, po bokach o 56 mm, a z tyłu o mniej więcej 34 mm. Przedni spojler, dokładki progów oraz dyfuzor można zamówić w kolorze nadwozia lub wersji Black Edition, w której elementy otrzymują kontrastowe, czarne malowanie.
Lista modyfikacji przygotowanych przez TRD Japan do nowego Lexusa IS jest dłuższa. Japoński warsztat proponuje też kute, 20-calowe felgi aluminiowe w ciemnym kolorze. Ich szerokość wynosi 235 mm z przodu i 265 mm z tyłu. W tylnej części auta można zastosować ponadto specjalny amortyzator poprzeczny Performance Damper, który zmniejsza wibracje, przez co poprawia komfort jazdy i stabilność samochodu. Pozytywny wpływ na właściwości jezdne ma również pakiet rozpórek usztywniających nadwozie. Wykonane ze stali elementy są montowane pod autem w jego przedniej, centralnej i tylnej części.
Kompletny pakiet elementów aerodynamicznych składający się z przedniego spojlera, dokładek progów, dyfuzora i obudów lusterek TRD Japan wycenia na co najmniej 434 tys. jenów, czyli około 15 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. Komplet aluminiowych felg kosztuje 560 tys. jenów (ok. 20 tys. zł), za dodatkowy amortyzator trzeba zapłacić 50 tys. jenów, czyli mniej więcej 1 800 zł, a pakiet rozpórek do nowego Lexusa IS kosztuje 85 tys. jenów, a więc około 3,1 tys. zł.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: