Leon Haslam kusi nagim ciałem

Ekipa BMW Motorrad przygotowała kampanię promującą następną rundę WSBK na torze Silverstone. Tym razem jej głównym bohaterem jest półnagi zawodnik klasy Superbike - brytyjski motocyklista Leon Haslam.

O ile do promocji wyścigów wykorzystywano najczęściej  obecność dziewczyn na paddockach, to teraz ekipa z BMW zadbała o urozmaicenie tego stanu rzeczy. Zorganizowano sesję zdjęciową, a jej głównym bohaterem został jeden z zawodników klasy Superbike – Leon Haslam. Na zdjęciach możemy zobaczyć półnagiego Leona, którego tors i ręce pomalowane zostały na wzór kombinezonu. Tego dzieła dokonała Carolyn Roper, dwukrotna mistrzyni świata w body paintingu.  Trzeba przyznać, że efekt trzygodzinnej pracy jest fenomenalny.

Leon Haslam w wersji półnagiej i artystycznej. Jak się podoba?
fot. materiały prasowe

„Konieczność stania w jednym miejscu, w jednej pozycji była naprawdę frustrująca. W dodatku nie wiedziałem, co się tam naprawdę dzieje. Jednak kiedy Carolyn zakończyła swoją pracę i nareszcie mogłem zobaczyć się w lustrze, to nie mogłem w to uwierzyć” – mówi Haslam – „Wzory na moim ciele były nieprawdopodobnie realistyczne, z uwzględnieniem nawet najmniejszych detali. Carolyn ma naprawdę ogromny talent.”

fot. materiały prasowe

Drogie panie, czy Leo zachęcił was do śledzenia wyścigów Superbike?

Najnowsze

Suzuki integruje motocyklistki

Zbliża się kolejne wydarzenie dedykowane motocyklistkom. Po zeszłorocznym sukcesie z Donington, firma Suzuki ogłosiła właśnie oficjalną datę spotkania "Girl Torque", które jest okazją do integracji entuzjastek jednośladów japońskiej marki.

Impreza odbędzie się 29 września w Cadwell Park. Suzuki oczekuje przybycia dużej liczby kobiet na motocyklach i bez względu na to, jaką maszynę posiadają – głównym założeniem przedsięwzięcia jest świętowanie możliwości wspólnej zabawy.

Wśród obecnych nie zabraknie również powszechnie znanych i lubianych motocyklistów, jak Josh Brookes z teamu Tyco Suzuki, Alastair Seeley oraz zawodnik Isle of Man, Conor Cummins. Każdy z nich będzie służył pomocą i radą w kwestiach związanych z techniką jazdy.

fot. Suzuki

Swojego entuzjazmu nie kryje Tim Davies, specjalista ds. marketingu Suzuki:

„Z uwagi na to, że zeszłoroczne wydarzenie okazało się sukcesem, postanowiliśmy zorganizować imprezę Girl Torque i w tym roku. W 2011 roku zintegrowało się ze sobą naprawdę wiele przybyłych motocyklistek. Wiem, że wciąż utrzymują ze sobą stałe kontakty i przyjaźnie. Tym razem do dyspozycji pań będzie także John Reynolds, zawodnik brytyjskich mistrzostw klasy Superbike, który z chęcią wymieni się swoimi doświadczeniami i doradzi w momentach wątpliwości. Ponadto motocyklistki będą mogły sprawdzić się w rywalizacji na torze i zmierzyć swoje czasy za pomocą profesjonalnych urządzeń.” – mówi.

Liczymy, że niebawem polscy przedstawiciele motocyklowych marek zdecydują się na organizację podobnych sesji treningowych na torach. W końcu… czego się nie robi dla motocyklistek?

Najnowsze

Nowe nazewnictwo opon ciężarowych Michelin

Michelin wprowadza nowy system nazw i oznaczeń opon ciężarowych. Nazewnictwo oraz umieszczane na produktach symbole wykorzystują uniwersalne zwroty i piktogramy, dzięki czemu są zrozumiałe dla użytkowników na całym świecie.

Nowe nazwy opon ciężarowych z oferty Michelin zostały opracowane według prostego schematu ułatwiającego wybór produktu. Pełna nazwa każdej opony ciężarowej Michelin składa się aktualnie z czterech podstawowych elementów:

  • nazwy gamy opon,
  • nazwy opcji (specjalna cecha produktu),
  • litery oznaczającej pozycję opony na osi,
  • „numeru ewolucji”, czyli cyfry oznaczającej generację opony (np. 2+).

Obecnie opony ciężarowe z gamy Michelin dzielą się na sześć podstawowych gam:

X MULTI – opony uniwersalne do stosowania zarówno na drogach krajowych, miejskich, ale także na autostradach

X LINE – opony przeznaczone na autostrady oraz drogi krajowe

X INCITY opony przeznaczone do jazdy w cyklu miejskim

X WORKS – opony przeznaczone na wszystkie typy dróg, jak i do jazdy w terenie (dojazdy do placów budowy)

X COACH – opony przeznaczone do autobusów i autokarów do jazdy po drogach regionalnych, krajowych, jak i autostradach

X FORCE – opony przeznaczone do pracy w terenie

fot. Michelin

Dodatkowo niektóre produkty w danej gamie dostępne są w jednej z opcji, która oferuje użytkownikom konkretne, specyficzne korzyści:

  • ENERGY – opona pozwalająca na oszczędności paliwa
  • GRIP – opona gwarantująca przyczepność w każdych warunkach drogowych niezależnie od pory roku
  • WINTER – opona zapewniająca trakcję w warunkach zimowych
  • ICEGRIP – opona bezkolcowa na oblodzone drogi
  • TROPIC – opona dostosowana do pracy w gorącym klimacie
  • HD (heavy duty) – opona posiadająca wzmocniony karkas (bez zmiany indeksu nośności LI)
  • HL (heavy load) – opona charakteryzująca się większą nośnością (wyższy indeks nośności LI)
  • ST – opona zapewniająca doskonałą trakcję na piasku
  • MT – opona zapewniająca trakcję na błocie

Kolejnym elementem nazwy opony według nowego systemu Michelin jest litera oznaczająca pozycję na osi:

  • F – oś prowadząca
  • D – oś napędowa
  • T – oś wleczona
  • Z – opona na wszystkie osie

Ostatnim zaś cyfra oznaczająca ewolucję gamy lub ewentualne jej modyfikacje (np. „2”, „2+”). Wraz z nowym systemem nazewnictwa Michelin wprowadził także nowy sposób oznaczenia opon ciężarowych ze swojej oferty. Bok każdej opony został podzielony na trzy strefy, w których zostały pogrupowane odpowiednie informację:

  • obszar marki zawierający logo Michelin
  • obszar segmentacji produktu, na którym znajduje się nazwa gamy opony oraz wybranej opcji – cechy produktu (np. X COACH ENERGY)
  • obszar techniczny zawierający informację o rozmiarze oraz pozycji opony na osi; w tym obszarze znajdują się ponadto wszelkie informacje przydatne specjaliście podczas montażu opon, takie jak indeks nośności, symbol prędkości, oznaczenie M+S, numer opony, oznaczenie konstrukcji radialnej, oznaczenie sposobu uszczelnienia (np. opona bezdętkowa), oznaczenie wskazujące na możliwość pogłębiania bieżnika.

Na boku opony obok litery oznaczającej pozycję na osi znajduje się także symbol rodzaju pojazdu, dla którego przeznaczony jest produkt. Kierowcy mogą wybierać spośród następujących typów:

  • naczepa
  • ciężarówka
  • mała ciężarówka
  • autokar
  • autobus miejski
  • wywrotka
  • ciężarówka z przyczepą

System nazewnictwa i oznaczeń opon Michelin jest jednakowy niezależnie od rozmiaru oraz kraju produkcji czy sprzedaży.

Nowe nazwy i oznaczenia produktów zostały opracowane w wyniku badań przeprowadzonych przez Michelin wśród użytkowników i sprzedawców opon. Uzyskane w ten sposób wyniki pokazały, że istnieje potrzeba usystematyzowania nazewnictwa, które dzięki jasnym i zrozumiałym zasadom pozwoli łatwo wybrać oponę, która jak najlepiej odpowiada potrzebom użytkowników.

 

Najnowsze

Rowerzysta też jest uczestnikiem ruchu

W okresie wakacyjnym wielu z nas rezygnuje z samochodu i wybiera się często na przejażdżki rowerem. Również jako kierowcy częściej spotykamy rowerzystów. Warto mieć na uwadze kilka zasad, które pozwolą zachować bezpieczeństwo na drodze i uniknąć tragicznych w skutkach wypadków.

Do większości wypadków z udziałem rowerzystów przyczyniają się inni użytkownicy dróg,
w szczególności kierowcy aut osobowych. Jednakże to kolizja z dużymi pojazdami jest dla rowerzystów szczególnie niebezpieczna. W ubiegłym roku doszło do 184 wypadków spowodowanych przez kierowców ciężarówek, zginęło w nich 29 osób, co oznacza, że statystycznie w co szóstym wypadku była ofiara śmiertelna. Dla porównania – w przypadku zderzenia w samochodem osobowym zgon był notowany statystycznie co 21 wypadków.

Szczególnie niebezpieczna dla rowerzysty jest sytuacja, w której duży pojazd znajdujący się obok skręca w prawo. W przypadku ciężarówek rowerzysta będący przy krawędzi pasa może być niewidoczny dla kierowcy, ponieważ znajduje się w martwym polu – te tworzą się zarówno bezpośrednio obok pojazdu, jak i nieznacznie z przodu po prawej. W Holandii prawie jedna trzecia wypadków z udziałem samochodów ciężarowych i rowerzystów, podczas których dochodzi do poważnych obrażeń ciała, ma miejsce w martwym polu przy skręcie w prawo.

fot. Renault

Warto wiedzieć, że skręcając w prawo, samochód ciężarowy może najpierw podjechać bliżej lewej krawędzi, tworząc znaczną przestrzeń między pojazdem a krawężnikiem. Jednak
w trakcie skrętu ciężarówka znów podjedzie bardzo blisko krawężnika. Znajdującemu się tam rowerzyście może grozić niebezpieczeństwo.

Warto korzystać z przepisu, który wszedł w życie w ubiegłym roku i zezwala rowerzystom na ustawianie się na środku pasa przed skrzyżowaniem. Rower jest bardziej widoczny, a co więcej taka pozycja nie pozwala innemu pojazdowi na zajęcie miejsca obok na tym samym pasie.

Porady dla rowerzystów:

Pamiętaj, że kierowca może cię nie zauważyć.

Unikaj jazdy obok ciężarówki – szczególnie w pobliżu skrzyżowań, nawet jeśli przestrzeń między krawężnikiem a pojazdem jest duża.

Nie zakładaj, że pojazd jedzie prosto, nawet gdy nie ma włączonego kierunkowskazu.

Dojeżdżając do skrzyżowania najlepiej ustaw się na środku pasa – polskie prawo na to zezwala. To sprawia, że rower jest bardziej widoczny i powoduje, że obok ciebie na tym samym pasie nie ustawi się auto.

Kiedy stoisz na pustym skrzyżowaniu, a obok ciebie na tym samym pasie jednak zatrzyma się ciężarówka, pozwól jej odjechać pierwszej, aby upewnić się, czy jedzie prosto, czy też skręca.

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Najnowsze

Kabriolet BMW w 2014 roku?

Firma BMW prezentowała nam już 3-drzwiowe i 5-drzwiowe samochody typu hatchback, a także coupe - wszystkie należące do serii 1. Czy dla entuzjastów wiatru we włosach jeszcze coś zostało? Oczywiście! Tym razem możemy się spodziewać modelu BMW serii 1 Cabrio na 2014 rok.

Choć to dopiero zwykłe plotki, to miłośnicy marki są pełni ekscytacji. Wszystko dzięki projektowi brazylijskiego entuzjasty modyfikacji graficznych, prowadzącego stronę Auto Projeções. Choć może wydawać się to jedynie produktem wyobraźni, to bardzo możliwym jest, że właśnie to jest ta premiera, jaką zobaczymy wraz z końcem przyszłego roku. Albo i nie, ponieważ..

Kolejną niewiadomą jest to, czy firma BMW będzie wciąż podążać nazewnictwem serii 1, ponieważ krąży wiele spekulacji, które mówią, że cabrio pojawi się z ”łatką” serii 2.

Czy nowe BMW Cabrio będzie podobne do tego? Kto wie…
fot. materiały prasowe

Jeśli rzeczywiście BMW szykuje serię 2, to możemy przypuszczać, że nowe modele zostaną obdarowane naprawdę unikatową stylizacją, a póki co – projekt brazylijskiego grafika nie odpowiada tym cechom i nie warto mu całkowicie wierzyć.

 Choć może powstać wiele różnic pod względem wizualnym, to jednak możemy spodziewać się, że seria 2 będzie czerpać inspiracje od serii 1. To oznacza, że samochody wyposażone będą w sześcio- lub ośmiobiegową przekładnię i silniki o pojemności dwóch litrów napędzane benzyną lub dieslem.

Najnowsze