Karolina Chojnacka

Laura Kukuk, ekspertka od klasycznych samochodów, opowiada o wyjątkowości Porsche Heritage Design Edition

Laura Kukuk jest znana na całym świecie jako rzeczoznawca samochodów sportowych i ekspert od klasycznych pojazdów. 27-latka przyjrzała się bliżej historii 911 Targa 4S Heritage Design Edition.

Czasami spojrzenie mówi więcej niż tysiąc słów. Laura Kukuk twierdzi, że dokładnie tak jest z  nową Targa 4S Heritage Design Edition:

Gdy jedziesz tym samochodem ludzie patrzą na ciebie z zachwytem, połączonym z odrobiną zdziwienia: „Co to za samochód?” pytają. To zrozumiałe – wiele elementów konstrukcyjnych przypomina purystyczne modele 550 i wczesne 356, a także pierwsze samochody Targa z początku lat 60. Ale w rzeczywistości jest to ultranowoczesne Porsche 911 z obecnego wieku.

Laura Kukuk i Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Laura jako rzeczoznawca i ekspert w dziedzinie klasycznych samochodów, ma ogromne szczęście mogąc spędzać dni robocze na badaniu i testowaniu bardzo specjalnych i wyjątkowych pojazdów. Oprócz aspektów technicznych, większość jej pracy skupia się na sprawdzaniu oryginalności szczegółów. Prowadzi również szeroko zakrojone badania nad historią pojazdu, ponieważ samochód ożywa tylko wtedy, gdy znana jest jego historia:

W mojej pracy pasja do szczegółów jest absolutną koniecznością.

Aby przestudiować specjalne elementy Heritage Design Edition, wzięłam za punkt odniesienia wczesny model Targa z 1971 roku z silnikiem o pojemności 2,2 litra i czarno-czarnymi siedzeniami Pepity. W przypadku postawienia dwóch samochodów obok siebie można zauważyć wiele podobieństw. Zacznijmy od kół: w jednym samochodzie klasyczna obręcz Fuchsa – pierwsze na świecie koło z kutego aluminium. Z drugiej strony nowoczesna interpretacja, która mocno przenosi projekt w XXI wiek.

Laura Kukuk i Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Przeczytaj też: Jak wymawiać nazwę „Porsche”?

W edycji Heritage Design, obręcz Fuchsa w kształcie koniczyny została ożywiona i zinterpretowana na nowo, z czarnymi elementami o wysokim połysku i jasnymi aluminiowymi powierzchniami bocznymi. Zaciski hamulcowe są pomalowane na czarno, aby zachować szczególnie klasyczny wygląd, dzięki czemu dyskretnie wtapiają się w tło. Tymczasem piastę koła zdobi tradycyjne logo Porsche z 1963 roku.

Wewnątrz jest dwukolorowe wnętrze; panele siedzeń i wewnętrzne wykończenia drzwi wykonane ze sztruksu; perforowana skórzana podsufitka; oraz obszyte skórą słupki A i przyrządy. Atrakcją wizualną jest historyczny herb Porsche, który można znaleźć na kierownicy, zagłówkach i środkowym podłokietniku.

Laura Kukuk i Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Kolejnym szczegółem, który warto podkreślić, i który jest również wzorowany na wczesnych modelach, jest tradycyjny analogowy obrotomierz Porsche, który ma typowe zielone cyfry z lat pięćdziesiątych, podobnie jak stoper. Lakier Cherry Metallic jest idealnie dopasowany do dwukolorowego wnętrza i współgra ze sztruksem siedzeń i paneli drzwi wewnętrznych.

Przeczytaj też: Jubileuszowa edycja Porsche 911

Spędziwszy trochę czasu z tym samochodem, mogę powiedzieć, że Heritage Design Edition łączy w sobie najlepsze historyczne aspekty i szczegóły wczesnej Targi i reinterpretuje je przy użyciu najnowocześniejszej technologii. Dzięki odniesieniom do lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ten wyjątkowy model sprytnie przenosi poczucie dziedzictwa do współczesności. Rezultatem jest nowoczesny pojazd oferujący duży komfort, który jednocześnie z miłością łączący uczucia wywoływane przez pierwsze, historyczne modele.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze