Lato w mieście niebezpieczne dla dzieci

Statystki Policji alarmują - miesiące letnie sprzyjają największej liczbie wypadków z udziałem dzieci. Wakacyjnych zagrożeń można uniknąć, jeżeli rodzice utrwalą najmłodszym wiedzę na temat bezpiecznego poruszania się po drogach. Rady są szczególnie istotne dla tych pociech, które spędzą tegoroczne wakacje w mieście.

fot. Renault

Pomimo, że widoczność na drogach jest w lecie znacznie lepsza, a zmrok zapada o kilka godzin później, niż w okresie jesienno-zimowym, w wypadkach komunikacyjnych ginie w tym okresie nawet kilka razy więcej dzieci – alarmuje Policja. Od czerwca do sierpnia, śmierć ponosi średnio 60 dzieci w wieku 0-14 lat, a aż 1890 zostaje rannych. Najczęstszą przyczyną wypadków drogowych z udziałem najmłodszych jako pieszych jest nagłe wtargnięcie na jezdnię, wychodzenie spoza pojazdu oraz przebieganie przez jezdnię
w niedozwolonym miejscu. Dużą liczbę sprawców wypadków stanowią również dzieci – rowerzyści. Ponad połowa, która brała udział w wypadkach, nie przestrzegała zasady pierwszeństwa przejazdu. Z danych Policji wynika, iż tendencja spadkowa liczby wypadków i ich ofiar z udziałem najmłodszych, która trwała nieprzerwanie od 1998 roku, uległa zahamowaniu.  

Aby miejski wypoczynek nie zakończył się dla dzieci tragicznie, warto pamiętać o zagrożeniach jakie mogą je spotkać podczas tegorocznych wakacji. Istotne jest, aby dziecko było świadome niebezpieczeństw
i poruszało się bezpiecznie w miejskim ruchu drogowym. W tym celu pomocne mogą okazać się rady ekspertów, przygotowane specjalnie dla programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich” Renault. 

fot. Renault

Zabawy w okolicach domu
Wakacje to okres zabaw w pobliżu domu. Niewielu rodziców wie, że aż 65% wypadków zdarza się w strefie bliskiej miejsca zamieszkania. Ulica może przekształcić się w teren do zabaw: słupki, murki, chodniki
i barierki stają się elementami do wspinaczki, skoków i wieszania się. Pierwszym odruchem dziecka, któremu piłka wypadnie na jezdnię, jest jej złapanie. Jeśli kolega lub rodzic zawoła je z drugiej strony ulicy, w pierwszym odruchu dziecko będzie chciało przebiec na drugą stronę. Kiedy bawi się, czy wykonuje zadanie, które sobie wyznaczyło, nic nie jest w stanie zakłócić zamkniętego świata, w którym krążą jego myśli. Dlatego rolą rodzica jest uświadomienie dziecku, jak ważne jest, aby nigdy nie bawiło się na jezdni
i chodnikach w jej pobliżu, lecz wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych – na skwerach i w obiektach sportowych.

Ruch uliczny, a wzrost dziecka
Ulice w miastach są szczególnie niebezpieczne dla dzieci, ponieważ panuje na nich duże natężenie ruchu drogowego. Dodatkowym zagrożeniem jest niski wzrost dziecka, który nie pozwala dobrze widzieć i być widzianym. Dla własnego bezpieczeństwa, dziecko musi być świadome swojego wzrostu za każdym razem, gdy porusza się po ulicy. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż dziecko musi najpierw pokazać się pojazdom, które nadjeżdżają, zanim przejdzie przez jezdnię. Najmłodsi powinni dojść aż do granicy stojących samochodów, by je zobaczono. Dzieci muszą również zwracać uwagę na przeszkody, które ograniczają pole widzenia i przewidzieć, że za nimi może być jadący pojazd. W momencie przechodzenia przez ulicę, dziecko nie widzi nic ponad stojącymi samochodami.

fot. Renault

Podróż samochodem
Spędzając wakacje w mieście, dzieci często podróżują samochodem ze swoimi rodzicami, aby dotrzeć do kina, na basen, czy do centrum handlowego. Należy pamiętać, że dziecko jest pasażerem w pełnym tego słowa znaczeniu. Dlatego powinno przestrzegać zasad bezpieczeństwa obowiązujących wszystkich pasażerów. Najmłodsi muszą zawsze wsiadać i wysiadać z prawej strony samochodu, aby uniknąć kolizji
z pojazdami poruszającymi się po jezdni. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż zapinanie pasów w samochodzie jest obowiązkowe nawet na krótkich trasach. Jeśli pasy nie są zapięte, zderzenie czołowe przy prędkości 50 km/h odpowiada wypadnięciu z trzeciego piętra. Niezapięcie dziecku pasa bezpieczeństwa jest tym samym, co pozwolenie mu na zabawę na balkonie bez balustrady. Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem drogowym, dzieci do lat 12, których wzrost nie przekroczył 150 cm, powinny siedzieć w fotelikach lub specjalnych siedziskach, dostosowanych do ich wagi i wzrostu. W 96% przypadków używanie fotelików i pasów bezpieczeństwa zapobiega wyrzuceniu dziecka do przodu w razie wypadku, a co za tym idzie, zmniejsza ryzyko odniesienia poważnych obrażeń.

fot. Renault

Komunikacja miejska
Latem dzieci poruszają się również samodzielnie. Jadąc do obiektów rekreacyjnych, które są oddalone od domu, najmłodsi korzystają ze środków komunikacji miejskiej. Warto zwrócić ich uwagę na podstawowe zasady bezpieczeństwa, związane zarówno z wsiadaniem, wysiadaniem, jak i podróżą miejskim środkiem lokomocji. Dziecku nie wolno czekać na autobus/tramwaj w zatoczce, powinno natomiast spokojnie stać
w miejscu przeznaczonym dla pasażerów (na przystanku). Należy zawsze poczekać na całkowite zatrzymanie autobusu/tramwaju i najpierw przepuścić wysiadających pasażerów, a dopiero potem wchodzić kolejno stojąc przodem do drzwi. Jeśli dziecko zajmuje miejsce stojące, powinno mocno trzymać się uchwytu. Dzięki temu uniknie upadku, popchnięcia innych podczas hamowania czy na zakręcie. Po wyjściu z autobusu/tramwaju, w sytuacji, gdy dziecko musi przejść przez ulicę, powinno poczekać, aż autobus/tramwaj odjedzie, aby dobrze widzieć i być widzianym.

fot. Renault

Jazda na rowerze
Dziecko na rowerze w ruchu drogowym jest zdane na siebie. Brak nadwozia i niestabilność roweru sprawiają, że jest narażone na wiele niebezpieczeństw. Dlatego istotne jest zachowanie szczególnej ostrożności – należy patrzeć i słuchać, co dzieje się wokół. Przed każdą przejażdżką dziecko powinno założyć kask chroniący głowę przed urazami w razie upadku oraz  przyczepić odblaski, które poprawią jego widoczność. Zbliżając się do skrzyżowania, dziecko powinno zacząć zwalniać, a gdy dojedzie do krawędzi jezdni zsiąść z roweru i przeprowadzić go na drugą stronę. Wybierając się na wyprawę ze swoimi przyjaciółmi, dzieci muszą pamiętać, aby jechać jeden za drugim – „gęsiego”. Jazda obok siebie uniemożliwia innym pojazdom bezpieczne wyprzedzanie i stwarza niebezpieczeństwo zderzenia się rowerzystów ze sobą.

Dziecko może przypomnieć sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, również
w zabawny i interaktywny sposób. Wystarczy, że zaloguje się na stronie http://bezpieczenstwo.renault.pl,  gdzie będzie mogło skorzystać z bezpłatnej platformy multimedialnej „Bezpieczeństwo dla wszystkich”. Jest to jedno z najnowszych w Polsce narzędzi internetowych, które w niezwykle praktyczny i nowoczesny sposób przedstawia zasady ruchu drogowego, uczy jak bezpiecznie poruszać się po drogach, kształtuje i utrwala pozytywne nawyki, a także prezentuje ciekawostki związane z bezpieczeństwem.

Najnowsze

Odświeżony VTR250 w salonach Hondy

W salonach Hondy pojawił się nowy, przyjazny kobietom motocykl VTR250 za przystępna cenę. Prezentuje się nadzwyczaj urodziwie w krwistym kolorze lakieru.

VTR250 idealny dla kobiety? Przetestujemy, to się okaże…
fot. Honda

Już teraz u autoryzowanych dealerów motocykli Honda w Polsce dostępny jest nowy model – VTR250. Ten poręczny motocykl klasy naked z dwucylindrowym, widlastym silnikiem, jest w swojej ojczyźnie jednym z najpopularniejszych motocykli klasy 250 cm3.

Obecnie jego nowe wcielenie o odświeżonej, ciekawej stylistyce rusza na podbój Europy. Dzięki zaawansowanemu wtryskowi paliwa PGM-FI motocykl spełnia normy Euro3 oraz charakteryzuje się dobrymi osiągami przy niewielkim zużyciu paliwa.

Motocykl ten dostępny jest za 19 900 zł

Niebawem na Motocainie test tego motocykla.

Najnowsze

Nowa mekka fanów motocykli

Na motocyklowym szlaku Warszawy powstaje nowe, ciekawe miejsce. Crank - to serwis, sklep z akcesoriami oraz częściami zamiennymi, ale też klub i restauracja. Będzie można tu zlecić budowę motocykla, przeróbki czy przygotowanie do wyścigu i z pewnością spotkać ciekawych ludzi.

fot. Crank

Ekipa serwisu to pasjonaci mechaniki motocyklowej, podejmujący się wszelakich wyzwań  – z przebudową oraz budową motocykli i przygotowaniami do wyścigów włącznie. Na ukończeniu są właśnie prace nad GSX R1100 z turbodoładowaniem.

Serwis Crank ma współpracować z BDSM SuperMoto Racing Team i przygotowywać motocykle Supermoto do zawodów i dla osób prywatnych.

W klubie i restauracji będą odbywały się natomiast transmisje relacji najważniejszych wydarzeń sportowych, koncerty. Crank ma ambicje zostać ciekawym i nietuzinkowym miejscem zrzeszających motocyklistów i fanów sportów motorowych.
Adres
Warszawa, ul. Racjonalizacji 7 (róg Woronicza), więcej na http://club.crank.pl/

Klub & Restauracja czynne w godzinach

Poniedziałek – Czwartek:   10 – 24*
Piątek: 10 – 4*
Sobota:  14 – 4*
Niedziela:  16 – 24

Sklep & Serwis czynny w godzinach

Poniedziałek – Piątek:   10 – 18
Sobota: 10 – 14

Najnowsze

Otwarcie Nissan Sportscars Shop

Japoński producent samochodów otworzył ośrodek Nissan Sportscars Shop na nowym Ringboulevard przy niemieckim torze Nürburgring, w którym klienci mogą dokładniej poznać sportowe auta Nissana i zakupić kilka rzadko spotykanych w Europie gadżetów.

Nissan Sportscars Shop ma popularyzować ideę wyścigów wśród fanów marki z całego świata i umożliwić gościom bliższy kontakt z japońską firmą. Sklep zajmuje powierzchnię około 500 metrów kwadratowych. Został otwarty 9 lipca, w ramach uroczystości poświęconych nowemu torowi Nürburgring. 

Codziennie, w godzinach od 10:00 do 20:00, goście będą mogli oglądać samochody sportowe Nissana, zaopatrzyć się w produkty odpowiadające ich stylowi życia lub po prostu odpocząć w specjalnie urządzonej poczekalni. Oprócz GT-R i jednego z zaledwie 80 wyprodukowanych 370Z NÜRBURGRING EDITION w ośrodku znajdzie się także egzemplarz GT-R w wersji SpecV. To jedyne miejsce w Europie, w którym można będzie oglądać ten wybitnie ekskluzywny pojazd.

Nissan GTR-s na Nordschleife, północnej pętli toru Nürburgring
fot. Nissan

SpecV to superwyczynowa wersja, w której wprowadzono liczne modyfikacje w porównaniu z modelem seryjnym – takie jak dodatkowe elementy z włókna węglowego, węglowo-ceramiczne hamulce, tytanowy układ wydechowy i obsługiwany przyciskiem układ krótkotrwałego zwiększania momentu obrotowego. Sprzedaż GT-R SpecV rozpocznie się jeszcze w tym roku, a ceny zostaną podane w najbliższych miesiącach.

Goście odwiedzający Sportscar Shop mogą także zakupić produkty Nissana oraz NISMO, czyli działu japońskiej marki odpowiedzialnego ze sport samochodowy. Oferta obejmuje rzadkie przedmioty importowane z Japonii oraz modele samochodów w pomniejszonej skali. 

Na koniec października 2009 roku firma zaplanowała cały tydzień specjalnych atrakcji, takich jak pokaz dryftu na Nürburgring, dni z Nissanem GT-R na Nordschleife czy „zmysłowa podróż” przez malownicze okolice w górach Eifel otaczających tor wyścigowy. 

Sklep Nissan Sportscars przy torze Nürburgring
fot. Nissan

Odwiedzając legendarne areny sportu samochodowego, prędzej czy później trzeba dotrzeć w góry Eifel. Tam, wśród wulkanicznych krajobrazów, położona jest Nordschleife, czyli północna pętla toru Nürburgring, będąca ostatecznym sprawdzianem zarówno dla zawodników, jak i dla materiałów wykorzystywanych w wyścigach. Tam też wiele nowych modeli samochodów poddawanych jest morderczym testom mocy i wytrzymałości.

Nissan od pewnego czasu także jest zafascynowany torem Nürburgring. Japońska firma zaangażowała się już nie tylko w legendarny wyścig 24-godzinny, ale postawiono na stałą obecność na torze w górach Eifel. W marcu 2007 roku otwarto centrum testowe w Troisdorf niedaleko Bonn, skąd nowe modele samochodów wyruszają na testy przeprowadzane na Nordschleife.

W kwietniu ubiegłego roku, w czasie testowania nowego sportowego GT-R, Nissan uzyskał świetny czas przejazdu odcinka o długości 20,8 kilometra. Na najnowszej wersji super sportowego samochodu z silnikiem o mocy 486 KM ustanowiony został nowy rekord: 7 minut i 26,7 sekundy.

Rozbudowa toru Nürburgring i stworzenie tam całorocznego centrum rekreacyjno-biznesowego jest ważnym etapem w historii Nordschleife zbudowanej w 1927 roku. Oprócz nowej trybuny głównej z 5000 miejsc pod dachem w bezpośrednim sąsiedztwie toru urządzono także nowe tereny, na których będą organizowane prezentacje i inne imprezy, oraz zbudowano dodatkowe miejsca noclegowe. Dla klientów korporacyjnych przygotowano rozszerzoną ofertę usług i atrakcji organizowanych w zadaszonych obiektach. Centralną osią Nürburgring jest tzw. Rngboulevard. Właśnie tutaj – wzdłuż prostej startowej i końcowej toru Grand Prix – czołowi producenci samochodów i eksperci w dziedzinie akcesoriów urządzili tematyczne sklepy i salony wystawowe. Zadaszona promenada jest połączona z innymi nowymi atrakcyjnymi strefami, takimi jak ringarena przeznaczona na imprezy publiczne czy muzeum sportu motorowego Ringwerk.

Najnowsze

George Clooney z Lancią dla L’Aquila

Bożyszcze wielu kobiet, bezapalecyjnie przystojny George Clooney pojawił się we Włoszech, gdzie w wieczór 9 lipca Lancia był gospodarzem dwóch całkowicie odmiennych wydarzeń kulturalnych, w których uczestniczyły gwiazdy świata show biznesu.

fot. Lancia

„Nobel for Peace Hall” dla L’Aquila
Stworzony dzięki funduszom uzyskanym z Pokojowych Nagród Nobla i sponsorowany przez Lancię, „Nobel Peace Hall” otwarty w dotkniętej niedawno trzesieniem ziemi L’Aquila,
jest wielofunkcyjnym miejscem przeznaczonym na kino, który może służyć również jako miejsce imprez marketingowych czy też innej działalności. W ceremonii inauracji obiektu wzięły udział zarówno osobistości świata polityki i przedstawiciele wielkich organizacji, jak i sławy świata show biznesu oraz artyści. Wśród nich znaleźli się aktor George Clooney oraz laureatka Pokojowej Nagrody Nobla Betty Williams, których zamiarem było spotkanie się z przedstawicielami społeczności dotkniętych trzęsieniem ziemi. Po inauguracji nowego „Nobel Peace Hall” wyświetlono kilka scen z „Fantastic Mr Fox” – filmu animowanego reżyserii Wesa Andersena (jeszcze w trakcie realizacji), w którym można usłyszeć dubbing George’a Clooney’a i Meryl Streep. Ponadto z tej okazji odbył się też przedpremierowy pokaz włoskiej wersji filmu „Epoka Lodowcowa 3″.

fot. Frendl
fot. Lancia

 

 

 

 

 

Sponsoring „Nobel Peace Hall” jest przykładem trwałej relacji istniejącej między Fiatem i regionem Abruzzo: współpracy, która nawiązała się już na samym początku akcji ratunkowej i która miała na celu zaspokajanie w sposób szybki i skuteczny różnorakich potrzeb wynikłych na skutek trzęsienia ziemi.

Lancia Delta od zeszłego roku jest Oficjalnym Samochodem najbardziej prestiżowych festiwali filmowych: po debiucie na 65-tym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji, konwój Delt towarzyszył gwiazdom kina „na” czerwonych dywanach w Rzymie, Barcelonie, Mediolanie i Turynie. Ponadto, Lancia Delta została ostatnio „zatrudniona” do nowej produkcji Columbia Sony Pictures, filmu akcji „Anioły i Demony”.
W międzynarodowej promocji Delty brał udział Richard Gere oraz ścieżka dźwiękowa stworzona przez zdobywcę Oskara Ennio Morricone.

Lancia Musia i Ypsilon ECOCHIC
fot. Lancia

„Satis…Fiction Night”: gwiazdy kina spotykają się w Lancia Beach Club Riva
W wieczór 9 lipca w Lancia Beach Club Riva we Fregene – jednym z najbardziej ekskluzywnych i eleganckich klubów na rzymskim wybrzeżu, który od trzech lat jest sponsorowany przez markę – odbyła się impreza „Satis…Fiction Night”.

Hill Harper i Sofia Milos z serialu „CSI”, Christian De Sica, Paolo Conticini, Stefano Ambrogi, Antonella Salvucci oraz Margherita Granbassi: to tylko niektóre spośród licznych sław zaproszonych na to prestiżowe przyjęcie; wszyscy ci sławni ludzie to aktorzy i goście „RomaFictionFest 2009″ – międzynarodowego festiwalu filmów fabularnych TV, który Lancia nie tylko wsparła flotą 50 samochodów, towarzyszących gwiazdom do „Orange Carpet”, ale miała też swój wkład w najbardziej reprezentacyjną części Festiwalu – „Seriale”.

W tę noc muzyki i rozrywki głównym bohaterem był model Ypsilon ECOCHIC, który z Lancią Musa, wchodzi w skład nowej gamy ECOCHIC. To samochody z dwojakim napędem (LPG i benzyna), reprezentujące koncepcję samochodów „przyjaznych środowisku”.

Najnowsze