„Last Minute” na motocykle Honda

Z początkiem wakacji Honda rusza ze specjalną ofertą „Last Minute” na wybrane modele motocykli. W tym pojazdy 125 cm3 dedykowane szczególnie dla kierowców z prawem jazdy kat. B.

W dniach 6 – 25 lipca, we wszystkich salonach motocykli Hondy w Polsce, będzie można skorzystać z 8 procent rabatu i innych promocji obejmujących szeroką gamę pojazdów Hondy.

Spośród modeli 125 cm3 ofertą „Last Minute” objęte zostały m.in. Honda CB125F, Honda MSX125 lub skuter Honda SH125i ABS. Niższa cena obowiązuje również na większe motocykle, takie jak np. Honda CB500F ABS lub Honda NC750S ABS z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią DCT.

 

Najnowsze

Piątkowy etap Rajdu Polski 2015 pod dyktando kierowców Volkswagena

Aktualni mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) są liderami LOTOS 72. Rajdu PolskI po dziewięciu odcinkach specjalnych o łącznej długości 155 km.

Francuska para o 2,1 sekundy wyprzedza swoich zespołowych kolegów Andreasa Mikkelsena i Olę Fløene. Podium uzupełnia kolejna załoga ekipy Volkswagen Motorsport: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Dla 30-letniego Fina jest to 150 start w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Piątkowy etap rozpoczął przejazd 13-kilometrowego odcinka „Górkło” zlokalizowanego w pobliżu Mikołajek. Najlepszy czas uzyskał na nim Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC), który tym samym objął prowadzenie w LOTOS 72. Rajdzie Polski. Na pierwszej „prawdziwej” próbie 26-letni Fin uzyskał zawrotną średnią prędkość ponad 131 km/h. Gdy wydawało się, że od samego początku siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata będzie stała pod znakiem dominacji załóg Volkswagen Motorsport, do głosu doszedł Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC), który triumfował na trzech kolejnych oesach. Przed zjazdem na przegrupowanie w Gołdapi, młody Estończyk wypracował niemal 10-sekundową przewagę nad Mikkelsenem. „To był bardzo udany poranek. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, mamy wiele frajdy z jazdy. W niektórych miejscach jadę na limicie. Uwielbiam to. Podczas porannej pętli mieliśmy problemy z hamulcami. Na najdłuższej próbie “Stańczyki” mieliśmy albo tylko przednie hamulce, albo nie było ich w ogóle. To było spore wyzwanie dla nas” – komentował swój dotychczasowy występ zawodnik M-Sport World Rally Team.

Po pierwszej piątkowej pętli za Norwegiem plasowali się odpowiednio Sébastien Ogier oraz Jari-Matti Latvala. „Bardzo się cieszę ze swojego tempa. Zrobiłem co mogłem, nie jest łatwo, bo jest dużo luźnego szutru na trasie. Odcinki są szybkie i naprawdę piękne. Dobrze, że przy trasie są tłumy kibiców.” – mówił podczas regroupingu w Gołdapi aktualny mistrz świata.

Piąta lokata należała do Krisa Meeke (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team), który po wypadku na odcinku testowym wrócił do rywalizacji. Z nieco słabszej strony zaprezentował się drugi w klasyfikacji kierowców Mads Østberg. Zespołowy kolega Meeke’a narzekał na brak testów przed LOTOS 72. Rajdem Polski. „Cały czas nie mogę odnaleźć odpowiedniego tempa. W wielu miejscach jestem zbyt wolny” – podkreślał Norweg, który po pięciu próbach tracił już niemal minutę do lidera. Z bardzo dobrej strony zaprezentował się Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC), który po pierwszej pętli usadowił się na ósmym miejscu zostawiając w tyle m.in.: wspomnianego Østberga, brytyjskiego kierowcę Elfyna Evansa (Ford Fiesta RS WRC) oraz niezwykle doświadczonego Daniego Sordo (Hyundai i20 WRC). 

W kategorii WRC 2 po czterech zwycięstwach z rzędu bezapelacyjnie przewodził stawce triumfator Rajdu Polski z 2012 roku Esapekka Lappi (Skoda Fabia R5). Po pierwszej piątkowej pętli Fin wypracował ponad półminutową przewagę na swoim zespołowym kolegą, pochodzącym ze Szwecji Pontusem Tidemandem. 

Wśród zawodników zgłoszonych do WRC 3, po pięciu próbach liderował Simone Tempestini (Citroën DS3 R3T), który o zaledwie 0,6 sekundy wyprzedzał Quentina Gilberta. Belg i Francuz tym samym byli również najszybsi w mistrzostwach JWRC.

Drugą piątkową pętlę rozpoczął kolejny przejazd odcinka „Babki”, gdzie zgodnie z przewidywaniami do głosu doszedł Sébestien Ogier. Mistrz świata uzyskał również najlepszy czas na drugim przejeździe najdłuższego w programie LOTOS 72. Rajd Polski odcinka „Stańczyki”. To wystarczyło, aby przed sobotnim etapem Francuz wysunął się na prowadzenie. „Jestem bardzo zadowolony, to był ciężki dzień, bardzo trudny dla opon.” – podsumował piątkowe zmagania Francuz. 

Ott Tänak, który na pierwszej pętli wygrał trzy próby, tym razem musiał uznać wyższość kierowców Volkswagen Motorsport. „Miałem problemy z hamulcami i oponami. Dlatego straciłem sporo czasu”- relacjonował estoński kierowca, który spadł na czwartą lokatę. Po oesowym zwycięstwie na odcinku „Gołdap 2” Jari-Matti Latvala awansował na trzecie miejsce dzięki czemu przed sobotnim etapem całe podium należy do kierowców Volkswagena.

Podczas drugiej piątkowej pętli z doskonałej strony pokazał się Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC). Na szóstej próbie Polak uzyskał znakomity, drugi czas, a na kolejnych dwóch był piąty, dzięki czemu po przejechaniu ponad 150 km oesowych ma przed sobą jedynie pięciu kierowców. Póki co to najlepszy w tym roku występ krakowianina pilotowanego przez Maćka Szczepaniaka.

Podobnie jak na pierwszej pętli, wśród zawodników rywalizujących w WRC 2 dominował Esapekka Lappi, który przegrał tylko dwa odcinki specjalne ze swoim kolegą z zespołu Skoda Motorsport, Pontusem Tidemandem. Przed kolejnym etapem przewaga Fina nad szwedzkim zawodnikiem wynosi już ponad 50 sekund. Po problemach z silnikiem, z piątkowej rywalizacji wycofał się Stephane Lefebvre. W kategorii WRC 3 oraz JWRC prowadzi brytyjski kierowca Osian Pryce (Citroën DS3 R3T).

Za nami dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości 155,04 km. O końcowych rozstrzygnięciach nie może być jednak mowy, bowiem etap ukończyli wszyscy kierowcy startujący autami WRC. W sobotę 4 lipca na zawodników czeka aż osiem prób sportowych o długości niemal 130 km. Walka na trasie rozpocznie się o godz. 8.25 od przejazdu próby „Mazury” (17,70 km). Następnie na zawodników czeka znany z poprzednich edycji Rajdu Polski odcinek „Wieliczki” (12,87 km), a później oes „Świętajno” (21,25 km). Przed zjazdem do parku serwisowego w Mikołajkach załogi będą musiały pokonać najdłuższą tego dnia próbę Paprotki (23,15), której fragment (pod nazwą „Górkło”) był przejeżdżany w przeciwnym kierunku na początku piątkowego etapu. Dzień zakończy trzeci przejazd superoesu „Mikołajki”.

Liderzy LOTOS 72. Rajdu Polski
OS 1: Ogier
OS 2: Mikkelsen
OS 3-6: Tänak
OS 8-9: Ogier

Zwycięzcy odcinków specjalnych LOTOS 72. Rajdu Polski
Ogier: 3
Tänak: 3
Mikkelsen: 1
Latvala: 1
Prokop: 1

LOTOS 72. Rajd Polski – wyniki po OS 9:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC1:17:42.5   
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Flene (NOR) Volkswagen Polo R WRC + 2.1
3. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC + 10.8   
4. Ott Tanak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC + 16.7
5. Hayden Paddon (NZ)/John Kennard (NZ) Hyundai i20 WRC + 35.9
6. Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta RS WRC + 37.4
7. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC + 41.3 
8. Kris Meeke (GB)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC + 1.07.1
9. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC + 1:15.0
10. Mads Østberg (N)/Jonas Andersson (S) Citroën DS3 WRC + 1:15.5

Sobotni etap Rajdu Polski 2015 – podsumowanie dnia
Sebastien Ogier liderem superoesu „Mikołajki” w Rajdzie Polski
Sebastien Ogier najszybszy, Robert Kubica drugi na odcinku testowym Rajdu Polski

Wypowiedzi przedrajdowe czołowych kierowców Rajdu Polski 2015
Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.
Portrety zawodników w strefie serwisowej Rajdu Polski 2015 zobaczysz tu
.
Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.
Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu
.
Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.
Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.
Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.
Jakimi autami poza WRC rywalizowali zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.
O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Najnowsze

Smartwatch Apple steruje Hyundaiem

Producenci samochodów przekonują się coraz bardziej do ostatniego krzyku mody, czyli inteligentnych zegarków. Smartwatch od Apple pozwoli na sterowanie Hyundaiem.

Najnowsze rozwiązanie zaproponowane przez Hyundaia to aplikacja Bue Link przeznaczone dla Apple Watch. Inteligentny zegarek pozwoli na zdalne sterowanie samochodem. Kierowca będzie mógł włączyć światła awaryjne, otworzyć drzwi, a nawet zdalnie uruchomić pojazd. W modelach z napędem elektrycznym będzie możliwe kontrolowanie i planowanie czasu ładowania.

Żeby to zrobić wystarczy uruchomić aplikację i wcisnąć odpowiednią ikonkę lub wypowiedzieć komendę głosową. Żeby aplikacja współpracowała z samochodem musi być ono wyposażone w pierwszą lub drugą generację Blue Link. System ten jest dostępny w modelach dostępnych na rynku amerykańskim takich jak Sonata, Genesis czy Azera.

Nie wiemy jeszcze czy będzie dostępny w autach sprzedawanych na Starym Kontynencie.

Najnowsze

Maserati otwiera ekskluzywny butik

Włoski producent sportowych samochodów otworzył właśnie obiekt o nazwie Casa Maserati, w którym będzie można poczuć niezwykły klimat marki.

Od bogatego portfolio wyścigowego, aż po produkty haute couture produkowane na specjalne zamówienie – tak można pokrótce przedstawić markę Maserati, która skupia się nie tylko na dostarczaniu coraz lepszych osiągów w swoich autach, ale także na ich wyglądzie oraz wielu dodatkach lifestylowych.

Producent nietuzinkowych modeli rozpoczynał swoją karierę w połowie XX wieku jako producent ręcznie składanych modeli. Firma obecnie zamierza kontunuować wspaniałą historię dzięki nowemu obiektowi zlokalizowanemu na Piazza San Fedele w Mediolanie. Powstał tam właśnie ekskluzywny lounge bar połączony ze sklepem, gdzie będzie można nabyć wyjątkowe produkty z logo Maserati oraz zrelaksować się w miłej atmosferze. Lokalizacja obiektu nie jest przypadkowa, bo znajdują się tam inni przedstawiciele ekskluzywnych, włoskich marek. 

W luksusowym saloniku, oprócz produktów Maserati, pojawią się także rzeczy marek takich jak Poltrona Frau, Venini, Frigerio, Unopiù, Caffitaly oraz Montante.

Najnowsze

Ekskluzywny fotelik dla dziecka od Volvo

Nie tylko rodzice, ale teraz również dzieci będą mogły w pełni korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez segment premium. Volvo zaprezentowało koncepcyjny fotelik o nazwie Excellence Child Seat Concept.

Ten designerski fotelik został stworzony dla rodziców, którzy chcą podróżować ze swoimi dziećmi i zapewnić im maksymalny komfort oraz bezpieczeństwo.

Fotelik jest montowany w miejscu pasażera z przedniego rzędu. Odwrócony tyłem do kierunku jazdy ma miejsce na pieluchy, papierowe ręczniki, a także torbę.

Volvo rekomenduje rodzicom przewożącym swoje pociechy taki kierunek siedzenia, najdłużej jak to tylko możliwe, a co najmniej do 3-4. roku życia. Wszystko z powodu nieproporcjonalnego ciężaru głowy i wagi w stosunku do reszty ciała oraz siły mięśni szyi. 

Nad projektem czuwał Tisha Johnson, który jest szefem odpowiedzialnym za design wnętrza samochodów w Volvo Cars. Podkreśla on, że alternatywne układy siedzeń będą coraz ważniejszą kwestią w trakcie projektowania samochodów. Szczególnie, gdy coraz popularniejsze będą autonomiczne pojazdy. 

Pierwszy fotelik dziecięcy, który umożliwiał pozycję odwrotną do kierunku jazdy pojawił się w 1964 roku w modelu PV544.

 

Najnowsze