Paula Lazarek

Lamborghini ogłasza plan Direzione Cor Tauri. Dwa nowe samochody spalinowe jeszcze w tym roku?

Plan zakłada m.in. zaprezentowanie dwóch nowych samochodów spalinowych jeszcze w 2021 roku i pełną elektryfikację gamy modelowej do 2024 roku.

Stephan Winkelmann, CEO Automobili Lamborghini, przedstawił nową strategię rozwoju marki Direzione Cor Tauri. Plan zakłada m.in. zaprezentowanie dwóch nowych samochodów spalinowych jeszcze w 2021 roku i pełną elektryfikację gamy modelowej do 2024 roku. Realizacja strategii pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 o 50% do początku 2025 roku. Prezes marki wskazał główne osie zmian podczas wirtualnej konferencji prasowej. 

– Plan elektryfikacji Lamborghini to nowo wytyczony kurs, niezbędny w kontekście radyklanie zmieniającego się świata – podkreślił Stephan Winkelmann. – Chcemy wnieść swój wkład w ograniczenie wpływu na środowisko. Nasz plan obejmuje zarówno nasze produkty, jak i nasze zakłady w Sant’Agata Bolognese. Lamborghini zawsze było synonimem doświadczenia w budowie silników o wyjątkowych osiągach. Dzisiejsze zobowiązanie, poparte największym planem inwestycyjnym w historii marki, potwierdza nasze głębokie oddanie klientom, entuzjastom, a także naszym pracownikom i ich rodzinom. 

Strategia została nazwana Direzione Cor Tauri (wł. kierunek Cor Tauri), w nawiązaniu do najjaśniejszej gwiazdy w gwiazdozbiorze Byka.

Pierwszym założeniem planu jest oddanie hołdu silnikom spalinowym, zaplanowane na lata 2021-2022. Realizacja filaru zakłada przedstawienie dwóch nowych modeli z konwencjonalnym silnikiem V12 jeszcze w 2021 roku.

Prezes Automobili Lamborghini zapowiedział również, że w 2023 roku marka wprowadzi na rynek swój pierwszy seryjny samochód hybrydowy, a do końca 2024 roku cała gama modelowa zostanie zelektryfikowana.

Rozwój marki w drugiej połowie obecnej dekady będzie skoncentrowany na projekcie w pełni elektrycznego pojazdu. Pod koniec lat 20. zostanie zaprezentowany czwarty model gamy: w pełni elektryczny samochód przyszłości.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ducati Hypermotard 950 SP – nowe, sportowe barwy i dynamiczny charakter

Nowa kolorystyka Ducati Hypermotard 950 SP w swoich graficznych liniach nawiązuje do świata wyścigów i sportów freestyle, podkreślając dynamiczny charakter motocykla.

Rodzina funbike’ów Ducati składa się z trzech modeli: Hypermotard 950, Hypermotard 950 RVE i Hypermotard 950 SP. Te trzy różne wersje pozwalają motocykliście dobrze bawić się na zakrętach, jak i łatwo poradzić sobie z jazdą w ruchu miejskim.

Ducati Hypermotard 950 SP
Ducati Hypermotard 950 SP, fot. materiały prasowe / Ducati

Konstrukcja Hypermotard 950 jest inspirowana wyglądem motardów i skupia się wokół podwójnego układu wydechowego pod siedzeniem oraz zredukowanej nadbudowy, która pozostawia widoczne elementy mechaniczne, w tym tylną ramę kratową.

Nowa kolorystyka wersji SP w swoich graficznych liniach nawiązuje do świata MotoGP oraz do „sportów freestyle”, podkreślając dynamiczny charakter motocykla. Hypermotard 950 SP różni się od pozostałych dwóch modeli zawieszeniem Öhlins, kutymi kołami Marchesini i standardowym Ducati Quick Shift (DQS) Up and Down EVO.

Silnik z rodziny Hypermotard 950 to dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11 o pojemności 937 cm3, który zapewnia moc 114 KM przy 9000 obr/min i generuje moment obrotowy równy 9,8 kgm przy 7250 obr/min. Te wartości mocy i momentu obrotowego pozostają niezmienione po przejściu na homologację Euro 5.

Hypermotard 950 w kolorystyce Ducati Red, Hypermotard 950 RVE z malowaniem „Graffiti” i Hypermotard 950 SP w nowym kolorze „SP” będzie można kupić u dealerów sieci Ducati od czerwca 2021 roku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Maya Weug debiutuje w Formule 4! I to w imponującym stylu!

Maya Weug, pierwsza kobieta w Akademii Kierowców Ferrari, już podczas swojego pierwszego weekendu we włoskiej Formule 4 stanęła na podium.

Tegoroczna edycja Mistrzostw Włoch F4 wystartowała na francuskim torze Paul Ricard. W zawodach zadebiutowała Maya Weug, pierwsza kobieta, która dostała się do Akademii Kierowców Ferrari, po sukcesie w programie FIA „Girls on Track – Rising Stars”. Przed startem sezonu młoda zawodniczka wyznała:

To będzie mój pierwszy sezon w F4, więc chcę doskonalić się w każdym wyścigu. To wielki zaszczyt być w Akademii Kierowców Ferrari i reprezentować ich oraz Komisję FIA ds. Kobiet w Motosporcie. Sprawię, że będą ze mnie dumni i dam z siebie wszystko, i oczywiście będę dążyć do zdobycia, jak najwyższej pozycji. Nie mogę sobie wyobrazić, z jaką dumą będą nosić czerwoną koszulkę z logiem czarnego konia na żółtym tle.

W swoim pierwszym wyścigu we włoskiej F4, Maya zaprezentowała solidne tempo w środku pola, kończąc wyścig na 19 pozycji pośród prawie 40 kierowców na starcie. Wśród debiutantów Weug zajęła piąte miejsce.

Maya Weug
Maya Weug debiutuje w Formule 4, fot. materiały prasowe / Iron Lynx

W kolejnym wyścigu, mimo młodego wieku i braku doświadczenia w jednoosobowych pojazdach Maya udowodniła, że jest dojrzałym i szybko adaptującym się kierowcą wyścigowym. Zwyciężczyni programu „Girls on Track – Rising Stars” przekroczyła linię mety jako druga wśród debiutantów i 15 wśród wszystkich zawodników.

Najnowsze

Paula Lazarek

Aplikacja HoopyGo dostępna już w Polsce. Jak działa usługa otwartego wynajmu samochodów?

Platforma HoppyGo łączy właścicieli samochodów z tymi osobami, które nie posiadają auta, a potrzebują z niego skorzystać.

Dzięki aplikacji mobilnej użytkownicy HoppyGo mogą łatwo i wygodnie wypożyczać pojazdy na każdą okazję, bezpośrednio od właścicieli w ich okolicy – na jeden lub kilka dni, a nawet dłużej.

Jednocześnie HoppyGo umożliwia bezpieczny wynajem samochodów wyłącznie zweryfikowanym użytkownikom platformy. Udostępniając nieużywane przez siebie auta, właściciele mogą zyskać dodatkowe środki na utrzymanie czy eksploatację pojazdu.

Społeczność HoppyGo tworzą ludzie, którzy współdzieląc auta, pomagają ograniczać ich liczbę w miastach, chronić środowisko oraz dbać o jakość powietrza. W odróżnieniu od tradycyjnego car sharingu, system peer-to-peer nie wprowadza bowiem nowych pojazdów, a pozwala lepiej wykorzystywać te, które już są w użytkowaniu.

Członkowie społeczności HoppyGo mogą wybierać typ i rodzaj pojazdu w zależności od bieżących potrzeb – zróżnicowana oferta obejmuje modele SUV, sportowe, dostawcze, segment premium oraz auta kompaktowe.

Najnowsze

Paula Lazarek

Na wakacje Polacy chętniej ubezpieczą samochód niż… własne dziecko?

Czy jesteśmy skłonni bardziej zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas wyjazdów i jakie mamy w tym zakresie priorytety?

Brak możliwości wyjazdów ubiegłej zimy spowodował, że Polacy są spragnieni odpoczynku i relaksu. Nasze plany wyjazdowe są zróżnicowane, jednak większość rodaków deklaruje, że tego lata zostanie w kraju – aż 57%[2] planuje wypoczynek w Polsce. Do korzystania z uroków naszego kraju może mobilizować również niewykorzystany w zeszłym roku bon turystyczny (do końca 2020 r. aktywowała go zaledwie jedna czwarta uprawnionych[3]). Zważywszy na to, że jego ważność upływa w pierwszym kwartale 2022 r., w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania podróżami krajowymi niż obserwowaliśmy to w 2020 r. To stwarza możliwości dla rozwoju polskiej turystyki.

Gdzie pojedziemy?

Na popularności tracą duże ośrodki – takie jak Kraków czy Warszawa, na pierwszy plan wybijają się za to małe miejscowości. Możemy spodziewać się, że moda na pobyty na odludziu nie zniknie wraz z pandemią i nadal będziemy ochoczo decydować się na wypoczynek z dala od tłumów. Zmieniają się nie tylko wybierane destynacje, ale i to, jakiego rodzaju miejsca noclegowe cieszą się popularnością. Obecnie chętniej decydujemy się na noclegi w domkach letniskowych, gdzieś na uboczu i na wyłączność niż w hotelu.

Beesafe postanowił zapytać klientów o ich preferencje dotyczące wyboru ubezpieczenia na letni sezon 2021. W tym celu zaproponował im do wyboru trzy rodzaje usług, które mogą przydać się na wakacjach w Polsce – samochodowe assistance, NNW dla dziecka oraz pomoc medyczną w trakcie wakacji.Z przeprowadzonej analizy wynika, że ubezpieczeniem, po które najchętniej sięgnęłyby osoby planujące wakacje, jest… auto assistance. Ze zorganizowania pomocy technicznej w przypadku awarii lub kolizji w trakcie podróży chętnie skorzystałoby 44% osób.

Na drugim miejscu wśród proponowanych opcji znalazła się usługa polegająca na zapewnieniu tymczasowej pomocy medycznej w trakcie wakacji. Wybrała ją jedna trzecia badanych. Wynik ten, zwłaszcza w kontekście pandemii, czasem utrudnionego dostępu do lekarza oraz chęci zadbania o swoje bezpieczeństwo na pewno nie zaskakuje. Dodatkowo takie ubezpieczenie może okazać się przydać jeśli planujemy wakacje na odludziu – poszukiwanie pomocy medycznej w takim miejscu może okazać się nie lada wyzwaniem. Najmniej interesującą z trzech dostępnych opcji okazało się ubezpieczenie NNW dla dzieci. Tego rodzaju zabezpieczenie na wypadek nieprzewidywanego uszkodzenia ciała chciałoby wykupić zaledwie 23% badanych osób.

Rosnący z dnia na dzień odsetek osób zaszczepionych, stopniowe luzowanie obostrzeń, w tym tych związanych z ponownym uruchomieniem branży hotelarskiej i gastronomicznej – wszystko to daje nadzieję na to, że niebawem wrócimy do wakacyjnej „normalności”. Podczas wypoczynku nie należy jednak zapominać o rozwadze i dbaniu o swoje bezpieczeństwo.

Najnowsze