Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse: wiemy coraz więcej
Włoski producent zapowiada, że nowe Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse ma zaprowadzić emocje toru wyścigowego wprost na ulice. Jak to w praktyce wygląda, przekonamy się na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Nowy model jest oparty na wyścigowym Gallardo Super Trofeo biorącym udział w serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. Nazwa Squadra Corse natomiast odnosi się do niedawno utworzonego w łonie Automobili Lamborghini departamentu, który zajmuje się motosportem: od GT3 po mistrzostwa Lamborghini Blancpain Super Trofeo w Europie, Azji i Ameryce.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse |
![]() |
fot. Lamborghini
|
Gallardo Squadra Corse jest drogowym odpowiednikiem samochodów wyścigowych. Wykorzystuje silnik V10, ten sam, co jego wyścigowi bracia, bez żadnych modyfikacji. To samo tyczy się aerodynamicznej linii tylnego spojlera i zdejmowalnej pokrywy silnika. Oba elementy zostały wykonane z włókna węglowego, podobnie zresztą jak inne kluczowe elementy Squadra Corse. Wykorzystanie włókna węglowego i aluminium zmniejsza wagę pojazdu, który liczy sobie 1340 kilogramów – czyli o 70 mniej niż Gallardo LP 560-4. Wedle zapewnień producenta, do setki samochodów rozpędza się w 3,4 sekundy, a 200 km/h osiąga w ciągu 10,4 sekundy. Jest w stanie osiągnąć prędkość przekraczającą 320 km/h. Gallardo w wersji Squadra Corse bazuje na technicznych parametrach modelu LP570-4 Superleggera. Pod maską znajduje się 5,2-litrowy silnik V10, o mocy 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Napęd na wszystkie cztery koła przekazywany jest przez 6-biegową przekładnię e-gear.
![]() |
fot. Lamborghini
|
![]() |
fot. Lamborghini
|
Samochód będzie dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: Giallo Midas (żółty), Bianco Monocerus (biały), Grigio Thalasso (szary) i Rosso Mars (czerwony). Na karoserii ponadto znajdują się akcenty zielone, białe i czerwone, nawiązujące do barw włoskiej flagi. We wnętrzu dominuje włókno węglowe i alcantara. Włókno węglowe znajduje się m.in. na boczkach drzwi, na konsoli centralnej oraz w dolnej części kierownicy. Zamiast domyślnie zainstalowanych karbonowych foteli kubełkowych, wyściełanych alcantarą, klienci mogą zdecydować się na standardowe fotele.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse ujrzy światło dzienne na wrześniowych motoryzacyjnych targach we Frankfurcie.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: