Laia Sanz wystartuje w Rajdzie Dakar 2015 na motocyklu Honda RF450 Rally
Honda zamierza walczyć o zwycięstwo w styczniowym Rajdzie Dakar, w którym wystawi aż piątkę reprezentantów w tym jedną kobietę, na nowym, fabrycznym modelu Honda CRF450 Rally.
Nowych motocykli Hondy dosiądą: Joan Barreda (Hiszpania 31 lat), Paolo Goncalves (Portugalia, 35), Helder Rodrigues (Portugalia, 35), Jeremias Israel (Chile, 33) oraz Laia Sanz (Hiszpania, 28).
Team HRC w swoim trzecim starcie w najbardziej prestiżowym i wymagającym rajdzie na świecie za cel stawia sobie nie tylko zwycięstwo, ale także rozwój motocykla będącego bazą dla nadchodzącej wersji produkcyjnej.
Laia Sanz i Team HRC |
![]() |
fot. Honda |
W ramach przygotowań ekipa weźmie w październiku udział w Rajdzie OiLibya du Maroc w Maroku, zaś na starcie Dakaru ustawi się czwartego stycznia 2015 roku w Buenos Aires w Argentynie. Podczas trwającej dwa tygodnie rywalizacji motocykliści pokonają dziewięć tysięcy kilometrów wymagającą trasą prowadzącą przed Argentynę, Boliwię i Chile.
Joan Barreda, Paulo Goncalves i Helder Rodrigues startowali w tym sezonie w wielu rundach rajdowych mistrzostw świata Cross-Country. Aktualny mistrz świata, Goncalves, wygrał otwierające sezon zmagania Abu Dhabi Deser Challenge, podczas gdy Barreda triumfował w Sealine Qatar Rally. Goncalves jest obecnie drugi w tabeli i w Maroku będzie walczył o kolejny tytuł. Nowe twarze w zespole HRC to Chilijczyk Jeremias Israel oraz zwyciężczyni Dakaru w kategorii kobiet Laia Sanz.
Laia Sanz |
![]() |
fot. Honda |
„Naszym celem jest zwycięstwo w Dakarze!” – Joan Barreda powiedział podczas prezentacji Teamu HRC, która odbyła się w czwartek na hiszpańskim torze Motorland Aragon przy okazji czternastej rundy mistrzostw świata MotoGP, w których Marc Marquez i Dani Pedrosa z zespołu Repsol Honda zajmują obecnie dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej.
„To niesamowite jak świetnie w różnych warunkach radzi sobie Honda CRF450 Rally – dodał Paulo Goncalves. – Jest niewielka, mocna i łatwa w prowadzeniu. To najlepszy motocykl jakim kiedykolwiek jeździłem i ważny element mojego mistrzowskiego tytułu. Gdybym mógł ożeniłbym się z tą maszyną!”.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: