Ladies Trophy – nowa kategoria w Seat Leon Eurocup

Seat Leon Eurocup wprowadza nową kategorię: Ladies Trophy. Na linii startu tych niezwykle ekscytujących wyścigów stanie aż pięć kobiet, które teraz zawalczą także o swoją własną nagrodę.

W pucharze Seat Leon Eurocup, za kierownicami mocarnych, 330-konnych Leonów Cup Racer zasiada aż pięć przedstawicielek płci pięknej. Dzięki ich talentowi, Seat Leon Eurocup jest obecnie wyścigiem z międzynarodowej serii, sankcjonowanym przez FIA, w którym bierze udział najwięcej kobiet. Trudno się dziwić – ten sport przyciąga wszystkich.

Po wyścigu w Estoril, na pierwszych miejscach klasyfikacji kobiet Seat Leon Eurocup znajdują się: Lucile Cypriano, tuż za nią Andrina Gugger, Amalia Vinyes, Marie Baus-Coppens oraz Edina Bús. Teraz będą one walczyły o swoją własną nagrodę – najszybsza kobieta w Seat Leon Eurocup otrzyma puchar Ladies Trophy. Oprócz tego, ich wyniki liczą się również do klasyfikacji generalnej.

– Konkurowanie z mężczyznami motywuje nas, by z dnia na dzień poprawiać swoje czasy, co jest wspaniałym doświadczeniem. Tuż przed wyścigiem, kiedy zakładamy kaski, nasze charaktery się zmieniają. Czuję, że bez wyścigów moje życie nie byłoby takie samo. Potrzebuję ich – mówi Lucile Cypriano, liderka klasyfikacji kobiet. – Lubię rywalizować i rozwijać umiejętności w każdym aspekcie swojego życia. Wrażeń, które czuję podczas konkurowania za kółkiem Leona Cup Racer, nie umiem ująć w słowach – dodaje Cypriano.

„Electric Feels” to nowa piosenka od... Hyundaia!

Wiele z kobiet czuje prawdziwy entuzjazm podczas wyścigów i zostawiło już na torze kawałek życia – to przykład m.in. Amalii Vinyes, której rodzina zbudowała bogatą historię w tego typu zawodach.   

– Między kobietami na torze wytwarza się trochę inna więź niż między mężczyznami. Wydaje się zupełnie naturalne, że gdy konkurujemy z większą grupą mężczyzn, to chcemy wypełnić pewną lukę. Ladies Trophy pozwala nam rywalizować także pomiędzy sobą, walczyć jak równy z równym. Mimo tego, nadal będziemy czuły się w swoim towarzystwie tak dobrze, jak na pierwszym wyścigu – komentuje Amalia Vinyes.

Kolejna runda Seat Leon Eurocup odbędzie się na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii 6 i 7 czerwca. Ten weekend przyniesie jeszcze więcej emocji!

„Electric Feels” to nowa piosenka od... Hyundaia!

Najnowsze

Michał Hadaś zaprojektował stroje miejskie w stylu Mazda

25 maja, podczas pokazu najnowszej kolekcji paprocki&brzozowski, odbyło się uroczyste wręczenie nagród w 6. edycji konkursu Mazda Design. Nagrodę otrzymał Michał Hadaś za projekt miejskiej odzieży oraz Fryderyk Zyska za model pojazdu Mazda Soap Box.

Tegoroczne nagrody w dwóch kategoriach – samochód sportowy Mazda i miejskie stroje KODO – wręczono w Praskiej Drukarni w Warszawie, przed pokazem kolekcji jesień-zima z atelier Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego, jurorów tegorocznej edycji konkursu.

Prototyp przełamującego konwencje modelu Mazda Soap Box, autorstwa Fryderyka Zyski, znalazł się w centralnym miejscu strefy Mazdy, zaś zwycięskie stroje miejskie KODO, zaprojektowane przez Michała Hadasia, zostały zaprezentowane na wybiegu przez Joannę Koroniewską i Macieja Dowbora, tuż przed pokazem kolekcji paprocki&brzozowski.

Oświetlaj - nie oślepiaj! Sprawdź bezpłatnie swoje światła!

Oprócz realizacji projektów zwycięzcy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 15 000 zł oraz wyjadą na weekend kreatywności do Barcelony.

Oprócz nagród Grand Prix, jury przyznało dwa wyróżnienia – Tomaszowi Miłoszowi (kategoria samochód) i Dawidowi Rysiowi (kategoria stroje) oraz wyróżnienia za prace z fantazją dla Martyny Sowik i Kamila Podolaka.

Nagroda Grand Prix w kategorii stroje miejskie: Michał Hadaś – Wrocławianin, od 18 roku życia pod własną marką wykonuje projekty na indywidualne zamówienia. Projektowania uczył się na kursach w Central Saint Martins w Londynie, w tym roku planuje rozpoczęcie studiów na London College of Fashion. Miłośnik sportu, interesuje się sztuką, muzyką oraz modą konceptualną.

Opis pracy: asymetryczne linie, odważne cięcia, dynamika formy – filozofia KODO nadaje pozornie statycznym przedmiotom ruch. Przy projektowaniu moich strojów miejskich chciałem ukazać precyzję i opanowanie, ale zarazem szybkość i moc. Moje projekty przybrały ostateczną trójwymiarową formę by móc odzwierciedlić siłę, lekkość i piękno samochodu Mazda6. Projekty zostały wykonane ręcznie z najwyższej jakości materiałów, czym nawiązują do jakości i precyzji wykonania samochodów Mazda.

Podwójne zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Estonii. Ott Tänak triumfował po raz pierwszy w sezonie 2020!

Nagroda Grand Prix w kategorii samochód sportowy Mazda: Fryderyk Zyska – absolwent Wydziału Form Przemysłowych na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, projektant produktu. Wierzy, że wzornictwo ma kluczowe znaczenie w życiu codziennym. Innowacyjność i łamanie ograniczeń materiałowych to styl najlepiej określający sposób jego pracy. Związek estetyki, formy i technologii traktuje jako najistotniejszy aspekt tworzenia. Kunszt projektanta zdobywał pod okiem dr Marka Liskiewicza. Umiejętności poszukiwania nowych rozwiązań związanych z estetyką i formą, rozwijał w pracowni prof. Piotra Bożyka, gdzie również przygotował projekt dyplomowy. Stypendysta Atelier Projektowania Środków Transportu dr Stefana Kleina VSVU w Bratysławie. Laureat konkursu TVP „Dolina Kreatywna” w dziedzinie Design, za projekt ekologicznej łodzi z napędem hybrydowym. Zdobywca Grand Prix pierwszej edycji konkursu Mazda Design, za projekt pojazdu elektrycznego inspirowanego ciałem kobiety. Realizuje się jako projektant prowadząc studio Diuk Concept Store.

Opis pracy: Mazda Soap Box to pojazd przeznaczony do uczestnictwa w programie wyścigów samochodowych dla młodzieży. Od 1934 roku w lipcu, w Derby Downs w Akron, Ohio, odbywają się cyklicznie Mistrzostwa Świata. Zgodnie ze specyfiką wyścigu, Mazda Soap Box pozbawiona jest zasilania, a napęd opiera na ciężkości przeniesień, wspomaganych lekkimi materiałami z nanorurek grafenowych oraz rozwiązaniach aerodynamicznych zmniejszających maksymalnie współczynnik oporu powietrza. Mazda Soap Box to połączenie sportowego współzawodnictwa z tworzeniem więzi z marką. Odwołuje się do sportowego ducha Mazdy w najczystszej formie. Minimum obciążeń, maksimum przyjemności z jazdy.

Najnowsze

Tuning tak – ale nie za wszelką cenę…

Ideą tuningu jest zmiana parametrów auta poprzez ingerencję w jego fabryczną budowę. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę wypaczając jego sens poprzez doklejenie kilku błyskotek.

Projektanci i konstruktorzy dopracowują każdy szczegół w samochodzie. Począwszy od linii nadwozia, poprzez układ jezdny, na detalach wnętrza kończąc. Muszą jednak liczyć się z oczekiwaniami różnych klientów, przez co wiele rozwiązań podlega unifikacji i standaryzacji. Miliony takich aut jeździ po drogach całego świata.

Jest jednak stale rosnąca grupa osób szukających sposobu na wyróżnienie się z tłumu. To dla nich producenci przygotowali możliwość personalizacji samochodu, czy to poprzez różnobarwne elementy nadwozia, czy zestaw dedykowanych naklejek. I dobrze, dzięki temu na ulicach jest kolorowo!

O wiele większą grupę stanowią osoby, które na własną rękę zmieniają wygląd samochodu. Taka zabawa – nazywając rzecz po imieniu – nie zawsze jest zgodna z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Nieumiejętna modyfikacja świateł, przyklejanie ciemniej folii na szyby czy montaż szerokich felg oraz opon – co de facto może doprowadzić do pogorszenia osiągów auta – to tylko kilka najczęściej spotykanych przykładów. Ale nie wymaga to zbyt wielu nakładów finansowych, jest szybkie i łatwe w realizacji oraz przede wszystkim efektowne.

Fani tuningu oczekują zupełnie czegoś innego. Dla nich każda przeróbka w samochodzie jest przemyślaną od początku do końca decyzją. Z góry wiedzą jaki chcą osiągnąć efekt, który też nie zawsze będzie widoczny gołym okiem.

Jednym z takich przykładów jest wymiana amortyzatorów. Ich producenci, oprócz tych seryjnie montowanych, oferują specjalnie zaprojektowane zamienniki (np. w przypadku firmy Bilstein odróżnia je żółta obudowa). Wybierając je zawsze mamy pewność co do ich jakości i możliwości zastosowania. To ważne nie tylko ze względu na ponoszone koszty, ale i dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Montaż takich amortyzatorów zmienia charakterystykę zawieszenia i układu jezdnego. Z reguły obniży się zawieszenie, co poprawi przyczepność do nawierzchni – zwłaszcza na łukach – ale też trzeba bardziej uważać na nierówności na drodze. Sztywniejsze zawieszenie pogorszy, szczególnie osobom siedzącym z tyłu, komfort podróży.

Najnowsze

Tak wygląda nowy Opel Astra V z gliwickiej fabryki

Piąta generacja Opla Astry zadebiutuje oficjalnie dopiero jesienią podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, ale producent zaprezentował w internecie pierwsze zdjęcia oraz informacje. Samochód będzie nadal produkowany w gliwickiej fabryce Opla.

Nowa generacja została mocno odchudzona. Producent mówi o przedziale od 120 do 200 kg, dzięki zupełnie nowej architekturze nadwozia. Karoseria jest teraz lżejsza o 20 procent, a jej całkowita masa wynosi 280 kg. Płyta podłogowa waży o 50 kg mniej, dzięki zastosowaniu wytrzymałej i lekkiej stali.

Nowa generacja uległa również skurczeniu. Samochód jest teraz o 5 cm krótszy, a jego całkowita długość wynosi 4,37 metra. Rozstaw osi został skrócony o 2 cm, ale mimo tego wewnątrz jest jeszcze więcej miejsca na nogi. Poprawiono również aerodynamikę nadwozia. Współczynnik Cx wynosi 0,30, w głównej mierze dzięki obniżeniu wysokości o 2,6 cm. 

Pod maskę nowego modelu trafią dobrze znane silniki. Jednostką podstawową będzie diesel 1.6 CDTI o mocy 95 KM. Podstawowym silnikiem benzynowym jest 1.0 ECOTEC. Trzycylindrowa jednostka rozwinie moc 105 KM. W gamie jednostek pojawi się także 1.4 ECOTEC o mocy 145 KM. 

W nowej astrze pojawią się na wyposażeniu lampy LED IntelliLux, zapewniające lepszy zasięg niż dotychczasowe lampy ksenonowe. We wnętrzu pojawi się nowy system rozrywki kompatybilny z technologią Android Auto oraz CarPlay. Ośmiocalowy ekran dotykowy będzie umożliwiał komunikację za pomocą LTE.

Nowa Astra zostanie zaprezentowana oficjalnie już jesienią podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Najnowsze

Przekroczysz prędkość o 1 km/h – dostaniesz mandat!

Koniec z tolerancją dla kierowców przekraczających prędkość. Rząd planuje za wszelką cenę zwiększyć bezpieczeństwo na drogach poprzez zaostrzanie przepisów.

Dotychczas mogliśmy przekroczyć dopuszczalną prędkość do 10 km/h i nie groził nam za to mandat. To się jednak zmieni. W nowo przyjętym przez rząd programie na lata 2015-2016 jest mowa o „zniesieniu tolerancji pomiaru urządzeń automatycznego nadzoru nad zachowaniami w ruchu drogowym”. 

Po wprowadzeniu takich zmian kierowcy musieliby się liczyć z mandatami za minimalne przekroczenie prędkości. Dotychczas zarówno urządzenia stacjonarne, jak i policjanci dokonujący pomiaru prędkości nie karali kierowców za przekroczenie w ramach limitu. Wprowadzenie tego buforu miało zapewnić tolerancję błędu, zarówno dla wskazań prędkościomierza w samochodzie, jak i urządzeń pomiarowych stosowanych przez policję, straż miejską czy ITD.

Nad projektem zmian pracuje sejmowa podkomisja nadzwyczajna. Resortem odpowiedzialnym za zmiany jest ministerstwo infrastruktury i rozwoju. 

Ministerstwo dementuje

Po kilku godzinach strona rządowa zdementowała informacje na temat karania za przekroczenie prędkości o 1 km/h.

„Zadanie „Zniesienie tolerancji pomiaru urządzeń automatycznego nadzoru nad zachowaniami w ruchu drogowym” zostało wskazane w Programie w obszarze „Legislacja” i przypisane do MIIR jako lidera odpowiedzialnego za wykonanie zadania. Nie oznacza to jednak, że strona rządowa będzie procedować osobny projekt mający na celu realizację tego zadania.

W dniu wczorajszym odbyło się posiedzenie Kierownictwa MIiR, na którym Pełnomocnik Rządu ds. regulacji i harmonizacji obszaru bezpieczeństwa w transporcie i w ruchu drogowym, Pan Paweł Olszewski, zaprezentował projekty kluczowe w obszarze bezpieczeństwa w transporcie, proponowane do realizacji przez Rząd. Projekty te zostały wytypowane w oparciu o filary Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020. Projekt, o którym mowa powyżej wśród nich się nie znajduje.

Lista projektów kluczowych do realizacji przez Rząd w obszarze bezpieczeństwa w transporcie zostanie zaprezentowana opinii publicznej w najbliższym czasie.”

Najnowsze