Kymco wprowadzi motocykl na bazie Kawasaki

Producent skuterów z Tajwanu współpracuje od jakiegoś czasu nad nowym projektem z Japończykami. Już niebawem pojawi się pierwszy owoc tej współpracy.

Jakiś czas temu Kawasaki skorzystało na współpracy z Kymco, dzięki czemu japońska marka wprowadziła na rynek swoje pierwsze maksi skutery J300 i J125. Teraz przyszedł czas na rewanż. 

Marka Kymco zamierza wejść na rynek motocykli. Przy budowie pierwszych modeli skorzysta z platform opracowanych przez Kawasaki. Prawdopodobnie zostanie do tego wykorzystana konstrukcja ER6n, dzięki czemu powstaną modele Downtown 300i oraz 125i.

Nie będą to jednak kopie z nowym logo producenta. Pierwsze rynku podglądowe sugerują całkowicie nową stylistykę. Motocykle Kymco mają wyglądać nowocześnie i bardzo agresywnie. Producent z Tajwanu wykorzysta silnik, układ hamulcowy oraz zawieszenie z Kawasaki. Reszta zostanie zaprojektowana na nowo. 

Na razie producent złożył wnioski patentowe, a pierwsze premiery pojawią się na jednej z imprez motocyklowych być może nawet w tym roku, a z pewnością w przyszłym. 

Najnowsze

MIVV podkręci wydech w Suzuki i BMW

Włoska firma MIVV specjalizująca się w aftermarketowych akcesoriach do motocykli rozszerzyła swoją ofertę o nowe nakładki na wydechy dla motocykli BMW R1200R oraz Suzuki SV650.

Z łezką w oku zaczynamy wspominać czasy, kiedy producenci motocykli nie byli ograniczeni szeroką paletą obostrzeń dotyczących emisji spalin. Nowe motocykle są wyposażone w coraz grzeczniejsze wydechy, przez co tracą swój charakter. 

Jednak nie wszystko stracone. Na rynku są dostępne akcesoria, które potrafią poprawić dźwięk wydechu. Firma MIVV zaprezentowała właśnie nową linię, przeznaczoną dla nowych motocykli. 

W przypadku Suzuki SV650 przygotowano zestaw MIVV Oval Carbon Cap slip-on. Jest to nakładka na wydech ważąca o 2,2 kg mniej niż element fabryczny. Do tego podnosi o 1 KM moc i maksymalny moment o 1 Nm. Niezbyt wiele, ale w tym przypadku chodzi o dźwięk wydechu, który znacznie się poprawia. 

Dla BMW R1200R przygotowano dwie wersje wydechu, w wersji homologowanej oraz otwartej. Ta pierwsza została odchudzona o 2,1 kg i pozwala podnieść moc o 10 KM, podobnie jak moment obrotowy. Wersja Speed Edge Open jest wydajniejsza, o ile jej montaż dopuszczają lokalne przepisy. Podnosi moc o 15,3 KM oraz maksymalny moment o 20,2 Nm. 

Ofertę uzupełniają jeszcze tłumiki MIVV Oval Carbon Cap Homologated oraz Carbo Cap Open podnoszące moc motocykla kolejno o 12 KM (19,4 Nm) oraz 10 KM (11,8 Nm).

Wszystkie akcesoria przystosowano do montażu bez konieczności ingerencji w komputerze ECU. Już niebawem mają być dostępne na zamówienie u wszystkich dealerów.

Najnowsze

Land Rover odsłania model Discovery

Już za kilka tygodni w Paryżu poznamy nową generację Land Rovera Discovery. Producent postanowił odsłonić parę szczegółów przed premierą.

Na początku października odbędzie się salon motoryzacyjny w Paryżu. Jedną z ważniejszych premier będzie nowy, siedmioosobowy SUV Land Rovera, czyli model Discovery. Wszystko wskazuje na to, że wersja produkcyjna będzie mocno nawiązywała do konceptu Discovery Vision pokazanego dwa lata temu w Nowym Jorku. 

Nowa generacja Discovery jest pozycjonowana wyżej niż model Discovery Sport. Samochód zbudowano na nowej, aluminiowej płycie podłogowej Range Rovera. Konstrukcja jest dużo lżejsza i bardziej wytrzymała w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem.

Zdaniem twórców nowy model na nowo zdefiniuje pojęcie dużego SUV-a. Pod maskę nowego modelu trafią silniki z serii Ingenium. Będzie to również pierwszy model tej marki, który będzie dostępny w specjalnej wersji SVX.

Oficjalna prezentacja nowego Land Rovera Discovery odbędzie się 28 września w Paryżu.

Najnowsze

Tak się kończy driftowanie Focusem RS

W nowym Fordzie Focusie RS pojawił się tryb "Drift Mode". Żeby z niego korzystać trzeba mieć trochę umiejętności oraz bardzo szeroki pas jezdni. Przekonał się o tym jeden z właścicieli.

Ten kierowca Focusa RS chciał się chyba poczuć niczym Ken Glock. Myślał też, że jest to prosta zabawa. Wystarczy włączyć tryb Drift, skręcić koła i wcisnąć gaz. Nic bardziej mylnego. Do skutecznego driftowania potrzebna jest jeszcze odrobina wprawy oraz możliwie szeroka droga.

Przekonał się o tym boleśnie właściciel nowego Focusa RS podczas zlotu tych modelu w Nowym Jorku. Wjechał zbyt szybko w ostry zakręt z nawrotem. Samochód wykonał szeroki poślizg i skończył na skalistym poboczu.

Producent samochodu wielokrotnie podkreślał, że używanie trybu wspomagającego drift jest rekomendowane na torze. W określonych warunkach można go również używać na drogach publicznych. Pod warunkiem, że nie będziemy stwarzać zagrożenia dla innych uczestników drogi takimi manewrami.

 

Najnowsze

3-latek wymiata na mini motocyklu

Takie rzeczy tylko w Rosji! Podczas gdy jego rówieśnicy bawią się jeszcze w piaskownicy modelami samochodów i uczą pierwszych słów, ten dzieciak potrafi sprawnie poruszać się na miniaturowym motocyklu.

Na jednym z eventów motocyklowych w Rosji na Ukrainie pojawił się maluch, który szybko przykuł wzrok wszystkich widzów. Trzyletnie dziecko ubrane w motocyklowe ciuszki zasiadło za kierownicą miniaturowego motocykla i bardzo sprawnie pokonywało slalom. Zdarzyło mu się ominąć kilka pionków, ale tłumaczymy to lekką tremą przed całkiem sporą publicznością.

Zwykle dzieci w tym wieku są jeszcze na etapie rowerka wyposażonego w dodatkowe koła. Natomiast ten dzieciak dosiada już maszynę z silnikiem spalinowym. I wszystko wskazuje na to, że ta zabawa sprawia mu ogromną radość. 

Obserwując ten talent spodziewamy się, że na pewno wyrośnie z niego motoryzacyjny maniak. Kto wie, czy kilka lub kilkanaście lat nie zobaczymy tego młodzieńca już jako profesjonalnego kierowcę wyścigowego.

[Aktualizacja]

Utalentowane dziecko na mini motocklu to Tima Kuleszow pochodzący z Ukrainy. Jego najnowsze wyczyny można obserwować na profilu Facebookowym pod tym adresem.

 

Najnowsze