Kwalifikacje udane dla Hamiltona
Lewis Hamilton odchodzi z tronu F1 w wielkim stylu. Trzeba przyznać, że Brytyjczyk był w dzisiejszych kwalifikacjach nie do pobicia. Tymczasem szkoda, że zespół BMW Sauber nie był w stanie prezentować takiej formy jak na Yas Marina nieco wcześniej...
| Vettel, Hamilton, Webber | 
![]()  | 
| 
 fot. Red Bull 
 | 
Mistrz Świata kierowców Formuły 1, Lewis Hamilton, jest z pewnością zdeterminowany, aby w ostatnim wyścigu sezonu stanąc na podium.
Już podczas Q1 Brytyjczyk rozpoczął od mocnego akordu, kiedy na twardszych oponach uzyskał czas 1:39,873 – o 0,5 sekundy lepszy od następnego pod względem wyniku, Jensona Buttona.
W drugiej części kwalifikacji do Lewis’a zbliżył się Sebastian Vettel, jednak kierowca McLarena nie dał sobie odebrać najlepszego wyniku.
Podczas Q2 okazało się, że Ferrari nie będzie mieć swojego zawodnika w pierwszej dziesiątce w GP Abu Dhabi. Niestety, zastępujący Felipe Massę Giancarlo Fisichella nie był w stanie pojechać odpowiednim tempem podczas pierwszych 20 minut sesji. Kimi Raikkonen odpadł w ostatnich sekundach Q2, ponieważ Nico Rosberg uzyskał czas o 0,065 sekundy lepszy od Fina, spychając go w efekcie na 11. pozycję.
Lewis Hamilton nie dał także szans swoim rywalom w 3. części ostatniej sesji kwalifikacyjnej. Sebastian Vettel, który wystartuje jutro z 2 pola przejechał jedno okrążenie Yas Marina Circuit o 0,672 sekundy wolniej od kierowcy McLarena, choć różnica w ilości paliwa pomiędzy ich bolidami jest niewielka.
| 
 Poz.  | 
 Kierowca  | 
 Zespół  | 
 Waga  | 
 Paliwo (kg)  | 
 Dotankowanie  | 
| 
 1  | 
 Lewis Hamilton  | 
 McLaren Mercedes  | 
 658.5  | 
 53,5  | 
 18  | 
| 
 2  | 
 Sebastian Vettel  | 
 Red Bull  | 
 663  | 
 58  | 
 20  | 
| 
 3  | 
 Mark Webber  | 
 Red Bull  | 
 660  | 
 55  | 
 19  | 
| 
 4  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Brawn GP  | 
 655  | 
 50  | 
 17  | 
| 
 5  | 
 Jenson Button  | 
 Brawn GP  | 
 657  | 
 52  | 
 18  | 
| 
 6  | 
 Jarno Trulli  | 
 Toyota  | 
 661  | 
 56  | 
 19  | 
| 
 7  | 
 Robert Kubica  | 
 BMW Sauber  | 
 654.5  | 
 49,5  | 
 17  | 
| 
 8  | 
 Nick Heidfeld  | 
 BMW Sauber  | 
 664  | 
 59  | 
 20  | 
| 
 9  | 
 Nico Rosberg  | 
 Williams  | 
 665  | 
 60  | 
 21  | 
| 
 10  | 
 Sebastien Buemi  | 
 Toro Rosso  | 
 661.5  | 
 56,5  | 
 19  | 
| 
 11  | 
 Kimi Raikkonnen  | 
 Ferrari  | 
 692  | 
 87  | 
 31  | 
| 
 12  | 
 Kamui Kobayashi  | 
 Toyota  | 
 694.3  | 
 89,3  | 
 32  | 
| 
 13  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 McLaren Mercedes  | 
 697  | 
 92  | 
 33  | 
| 
 14  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 Williams  | 
 704  | 
 99  | 
 35  | 
| 
 15  | 
 Jaime Alguersuari  | 
 Toro Rosso  | 
 696.5  | 
 91,5  | 
 32  | 
| 
 16  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 708.3  | 
 103,3  | 
 37  | 
| 
 17  | 
 Vitantonio Liuzzi  | 
 Force India  | 
 695  | 
 90  | 
 32  | 
| 
 18  | 
 Adrian Sutil  | 
 Force India  | 
 696  | 
 91  | 
 32  | 
| 
 19  | 
 Romain Grosjean  | 
 Renault  | 
 710.8  | 
 105,8  | 
 38  | 
| 
 20  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Ferrari  | 
 692.5  | 
 87,5  | 
 31  | 
   
Fernando Alonso ma przed sobą trudny ostatni wyścig w barwach Renault. Hiszpan nie zakwalifikował się nawet do Q2 i wystartuje jutro dopiero z 16. pola. Co prawda, widzieliśmy już kierowców, którzy po takim starcie zdobywali punkty, ale w normalnych warunkach, bez nieoczekiwanych zdarzeń, będzie to bardzo trudne. 
Robert Kubica udowadniał swoją świetną formę właściwie każdym swoim wyjazdem na tor. Można było nawet mieć nadzieję na jego jutrzejszy start z 2. linii. Tymczasem do ostatniego wyścigu sezonu 
 nasz kierowca ruszy z 4. linii.
Rolę pechowca przyjął dzisiaj na siebie Heikki Kovalainen z McLarena. Jak okazało się po wyścigu, awaria jaka przydarzyła mu się w Q2 wymusiła wymianę skrzyni biegów w jego bolidzie, co skutkować będzie przesunięciem o 5 miejsc na starcie do jutrzejszego wyścigu. Kovalainen zakończył kwalifikacje na 13 pozycji, a więc wystartuje z 18 miejsca.
| 
 Poz.  | 
 Nr  | 
 Kierowca  | 
 Zespół  | 
 Q1  | 
 Q2  | 
 Q3  | 
 Liczba   | 
| 
 1  | 
 1  | 
 Lewis Hamilton  | 
 McLaren-Mercedes  | 
 1:39.873  | 
 1:39.695  | 
 1:40.948  | 
 20  | 
| 
 2  | 
 15  | 
 Sebastian Vettel  | 
 Red Bull  | 
 1:40.666  | 
 1:39.984  | 
 1:41.615  | 
 21  | 
| 
 3  | 
 14  | 
 Mark Webber  | 
 Red Bull  | 
 1:40.667  | 
 1:40.272  | 
 1:41.726  | 
 21  | 
| 
 4  | 
 23  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Brawn GP  | 
 1:40.574  | 
 1:40.421  | 
 1:41.786  | 
 24  | 
| 
 5  | 
 22  | 
 Jenson Button  | 
 BrawnGP  | 
 1:40.378  | 
 1:40.148  | 
 1:41.892  | 
 25  | 
| 
 6  | 
 9  | 
 Jarno Trulli  | 
 1:40.517  | 
 1:40.373  | 
 1:41.897  | 
 24  | 
|
| 
 7  | 
 5  | 
 Robert Kubica  | 
 BMW Sauber  | 
 1:40.520  | 
 1:40.545  | 
 1:41.992  | 
 25  | 
| 
 8  | 
 6  | 
 Nick Heidfeld  | 
 BMW Sauber  | 
 1:40.558  | 
 1:40.635  | 
 1:42.343  | 
 24  | 
| 
 9  | 
 16  | 
 Nico Rosberg  | 
 Williams  | 
 1:40.842  | 
 1:40.661  | 
 1:42.583  | 
 25  | 
| 
 10  | 
 12  | 
 Sebastien Buemi  | 
 Toro Rosso  | 
 1:40.908  | 
 1:40.430  | 
 1:42.713  | 
 27  | 
| 
 11  | 
 4  | 
 Kimi Räikkönen  | 
 Ferrari  | 
 1:41.100  | 
 1:40.726  | 
 –  | 
 20  | 
| 
 12  | 
 10  | 
 Kamui Kobayashi  | 
 Toyota  | 
 1:41.035  | 
 1:40.777  | 
 –  | 
 17  | 
| 
 13  | 
 17  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 Williams  | 
 1:41.096  | 
 1:41.148  | 
 –  | 
 18  | 
| 
 14  | 
 11  | 
 Jaime Alguersuari  | 
 Toro Rosso  | 
 1:41.503  | 
 1:41.689  | 
 –  | 
 19  | 
| 
 15  | 
 7  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 1:41.667  | 
 –  | 
 –  | 
 12  | 
| 
 16  | 
 21  | 
 Force India  | 
 1:41.701  | 
 –  | 
 –  | 
 10  | 
|
| 
 17  | 
 20  | 
 Adrian Sutil  | 
 Force India  | 
 1:41.863  | 
 –  | 
 –  | 
 10  | 
| 
 18  | 
 2  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 McLaren  | 
 1:40.808  | 
 1:40.983  | 
– | 
 16  | 
| 
 19  | 
 8  | 
 Romain Grosjean  | 
 Renault  | 
 1:41.950  | 
 –  | 
 –  | 
 12  | 
| 
 20  | 
 3  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Ferrari  | 
 1:42.184  | 
 –  | 
 –  | 
 12  | 
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 

	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: