Kwalifikacje GP Europy
Kierowcy McLaren Mercedes okazali się najszybsi podczas kwalifikacji w Walencji. Czy McLaren przygotował w końcu samochód, który pozwoli jego kierowcom osiągać wyniki na miarę mistrzów świata?
Kovalainen, Hamilton, Barrichello |
![]() |
fot. Daimler
|
Lepiej późno niż wcale, chciałoby się rzec. Po pechowych dla Lewisa Hamiltona treningach kwalifikacje okazały się bardzo udane. Co więcej, drugi kierowca zespołu, Heikki Kovalainen wystartuje do wyścigu z drugiego pola.
Rubens Barrichello potwierdził chyba powrót zespołu Brawn GP do fromy.Na czwartej pozycji zameldował się Sebastian Vettel, który jak się okazało miał prawie tyle samo paliwa w swoim samochodzie,
co Hamilton. Najcięższy bolid spośród pierwszej 10 kierowców będzie mieć na starcie wyścigu w Walencji starujący z 4. linii Nico Rosberg. Robert Kubica zakwalifikował się do 3. sesji kwalifikacyjnej, ale zajął w niej 10. lokatę. Jak sam powiedział,
jest to dość niewygodna pozycja, ponieważ nie daje możliwości dostosowania strategii. Wydaje się, jakby 11. pole startowe Nicka Heidfelda mogło przynieść mu większe szanse na zdobycie punktów. Najwięcej paliwa będą mieć w niedzielę kierowcy Toyoty.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
1:38.649 |
1:38.182 |
1:39.498 |
15 |
||
2 |
2 |
1:38.816 |
1:38.230 |
1:39.532 |
26 |
||
3 |
23 |
1:39.019 |
1:38.076 |
1:39.563 |
21 |
||
4 |
15 |
1:39.295 |
1:38.273 |
1:39.789 |
21 |
||
5 |
22 |
1:38.531 |
1:38.601 |
1:39.821 |
22 |
||
6 |
4 |
1:38.843 |
1:38.782 |
1:40.144 |
25 |
||
7 |
16 |
1:39.039 |
1:38.346 |
1:40.185 |
25 |
||
8 |
7 |
1:39.155 |
1:38.717 |
1:40.236 |
21 |
||
9 |
14 |
1:38.983 |
1:38.625 |
1:40.239 |
21 |
||
10 |
5 |
1:38.806 |
1:38.747 |
1:40.512 |
23 |
||
11 |
6 |
1:39.032 |
1:38.826 |
– |
17 |
||
12 |
20 |
1:39.145 |
1:38.846 |
– |
18 |
||
13 |
10 |
1:39.459 |
1:38.991 |
– |
15 |
||
14 |
8 |
1:39.322 |
1:39.040 |
– |
16 |
||
15 |
12 |
1:38.912 |
1:39.514 |
– |
17 |
||
16 |
21 |
1:39.531 |
– |
– |
11 |
||
17 |
17 |
1:39.795 |
– |
– |
8 |
||
18 |
9 |
1:39.807 |
– |
– |
10 |
||
19 |
11 |
1:39.925 |
– |
– |
10 |
||
20 |
3 |
1:41.413 |
– |
– |
13 |
Waga bolidów po kwalifikacjach:
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Waga |
Paliwo (kg) |
Liczba |
1 |
Lewis Hamilton |
653 |
48 |
16 |
|
2 |
Heikki Kovalainen |
655 |
50 |
17 |
|
3 |
Rubens Barrichello |
662,5 |
57,5 |
20 |
|
4 |
Sebastian Vettel |
654 |
49 |
17 |
|
5 |
Jenson Button |
661,5 |
56,5 |
20 |
|
6 |
Kimi Raikkonen |
661,5 |
56,5 |
20 |
|
7 |
Nico Rosberg |
665 |
60 |
21 |
|
8 |
Fernando Alonso |
656,5 |
51,5 |
18 |
|
9 |
Mark Webber |
664,5 |
59,5 |
21 |
|
10 |
Robert Kubica |
657,5 |
52,5 |
18 |
|
11 |
Nick Heidfeld |
677 |
72 |
26 |
|
12 |
Adrian Sutil |
672,5 |
67,5 |
24 |
|
13 |
Timo Glock |
694.7 |
89,7 |
32 |
|
14 |
Romain Grosjean |
677.7 |
72,7 |
26 |
|
15 |
Sebastien Buemi |
688.5 |
83,5 |
30 |
|
16 |
Giancarlo Fisichella |
692.5 |
87,5 |
31 |
|
17 |
Kazuki Nakajima |
702 |
97 |
35 |
|
18 |
Jarno Trulli |
Toyota |
707,3 |
102,3 |
37 |
19 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
678,5 |
73,5 |
26 |
20 |
Luca Badoer |
Ferrari |
690,5 |
85,5 |
31 |
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: