
Kukiz`15 zlikwiduje akcyzę na samochody?
Od kilku miesięcy toczy się ostra dyskusja w temacie sprowadzania używanych samochodów z zagranicy oraz obłożenia importu jeszcze większym podatkiem akcyzowym. Posłowie Kukiz`15 idą naprzeciw i chcą zlikwidować akcyzę.
Najnowszy projekt klubu Kukiz`15 zakłada całkowite zniesienie akcyzy na samochody w Polsce. Swój pomysł argumentują bardzo racjonalnie – Unia Europejska w żaden sposób nie nakazuje stosowania tego podatku. Co więcej, żaden kraj nalężący do UE nie stosuje akcyzy, która jest obowiązkowa wyłącznie dla takich produktów jak alkohol, papierosy czy prąd. Przedstawiciele klubu twierdzą, że taki podatek jest niewspółmierny do uwarunkowań społeczno-gospodarczych panujących w naszym kraju. I ciężko się z tym nie zgodzić.
Autorzy projektu bardzo słusznie podkreślają, że celem podatku akcyzowego jest regularne zasilanie budżetu państwa. W tym kontekście planowane podwyżki akcyzy uzależnione m.in. od wieku auta czy pojemności silnika tylko utwierdzają nas w takim przekonaniu. Klub Kukiz`15 proponuje prostsze rozwiązanie, czyli całkowite zniesienie akcyzy. Według posłów taka zmiana wpłynie na rynek samochodów, ponieważ zniesienie podatku przyczyni się do niższych cen pojazdów. Na dodatek samochody sprzedawane w Polsce są podwójnie opodatkowane. Najpierw płacimy akcyzę w momencie zakupu, a potem płacimy kolejny podatek przy każdym tankowaniu.
Likwidacja akcyzy sprawi, że obywatele nie będą szukali sposobów na oszukanie fiskusa poprzez zaniżanie wartości pojazdu lub rejestracji drogich samochodów za granicą. Stąd bierze się spora liczba supersamochodów na czeskich bądź słowackich tablicach rejestracyjnych.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: