Krystalicznie czyste szyby
Zachowanie kierowcy, stan techniczny samochodu czy warunki pogodowe to kluczowe kwestie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nie wolno jednak zapominać, że codzienne, z pozoru mało istotne zachowania kierowców mają duży wpływ na bezpieczeństwo. Należy do nich zwyczaj dbania o czystość szyb samochodowych.
Testy na symulatorach wykazały, że jazda z zabrudzoną przednią szybą zwiększa dwukrotnie prawdopodobieństwo wypadku. Jazda z zabrudzonymi szybami jest szczególnie niebezpieczna wcześnie rano i wieczorem, gdy niskie położenie słońca zwiększa prawdopodobieństwo odbicia promieni światła od brudnej szyby i oślepienia kierowcy. Nawet chwilowa utrata możliwości obserwacji ruchu na drodze może doprowadzić do tragedii. Istotne jest utrzymanie w czystości wszystkich szyb w samochodzie. Zabrudzone boczne szyby dodatkowo utrudniają korzystanie z lusterek.
fot. Renault
|
Częste zmiany pogody na przełomie zimy i wiosny, sól na drogach, opady śniegu i deszczu utrudniają utrzymanie samochodu w czystości. Warto przecierać szyby codziennie, a nawet kilka razy dziennie, gdy warunki są szczególnie niesprzyjające. Dostępne na rynku środki do czyszczenia szyb samochodowych są bardzo skuteczne. Należy skorzystać również z odpowiednich ściereczek lub papierowych ręczników, aby nie pozostawić smug, które także mogą ograniczyć widoczność. Szyby należy umyć w całości. Nieczyszczone fragmenty mogą utrudnić zauważenie istotnych wydarzeń na drodze.
W przypadku trudnych do usunięcia zabrudzeń, takich jak ślady po owadach, zaschnięte błoto czy plamy po nakładaniu wosku na karoserię, można miejscowo użyć zwykłego zmywacza do paznokci lub octu, a następnie standardowym płynem ponownie umyć szybę.
Dla otrzymania czystości szyb podczas jazdy najważniejsze są sprawne wycieraczki. Pióra wycieraczek należy wymieniać przynajmniej raz w roku. Guma, z której są wykonane, ulega zniszczeniu pod wpływem wysokich i niskich temperatur, co wpływa na skuteczność wycierania. Sprawna wycieraczka powinna gładko przesuwać się po szybie i nie zostawiać smug.
Źródło: Szkoła Jazdy Renault
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: