Kovalainen najszybszy
Zwycięzca ubiegłorocznego Grand Prix Węgier okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego treningu przed niedzielnym wyścigiem na Hungaroring.
Zdaje się, że Heikki Kovalainen w pełni wykorzystał modyfikacje wprowadzone w jego MP4-24. Na ostatnim kółku podczas porannej sesji odebrał treningowe „zwycięstwo” Nico Rosbergowi. Lewis Hamilton uplasował się na trzeciej pozycji. Czyżby McLaren-Mercedes szykował niespodziankę w trakcie występu na Węgrzech?
Tak jak się spodziewano na torze Hungaroring największych problemów na początku sesji treningowej przysparzał brak przyczepności. W miarę upływu regulaminowego czasu tor oczywiście został przez jeżdżące bolidy nagumowany, a tym samym sytuacja uległa poprawie. Kierowcy podkreślali jednak, że zdecydowanie dało się zauważyć mniejsze niż zwykle różnice w dwóch rodzajach opon jakie na Węgry
Robert Kubica podczas porannej sesji |
fot. BMW Motorsport
|
przywiozła firma Bridgestone. Sebastian Vettel narzekał, że opony ulegają przegrzaniu, co także powoduje brak przyczepności. Walczył z jej brakiem na twardszej mieszance ogumienia również Felipe Massa. Kierowcy Brawn GP Jenson Button i Rubens Barrichello mający do dypozycji samochody
z szeregiem modyfikacji aerodynamicznych uzyskali 10. i 13 czas porannej sesji.
Robert Kubica po raz pierwszy chyba w tym sezonie był zadowolony z zachowania samochodu. Jak stwierdził, nigdy dotąd w F1.09 nie było tak dobrego balansu jak dzisiaj rano na Hungaroringu.
W trakcie treningu sprawdzano także
w samochodzie BMW Sauber zmodyfikowane przednie skrzydło i nowe części testowane dotychczas tylko w tunelu aerodynamicznym.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
2 |
McLaren-Mercedes |
1:22.278 |
– |
21 |
|
2 |
16 |
Williams-Toyota |
1:22.337 |
0.059 |
27 |
|
3 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:22.554 |
0.276 |
20 |
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:22.615 |
0.337 |
21 |
5 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:22.619 |
0.341 |
25 |
6 |
9 |
Toyota |
1:22.705 |
0.427 |
17 |
|
7 |
4 |
Ferrari |
1:22.796 |
0.518 |
23 |
|
8 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:22.855 |
0.577 |
25 |
9 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:23.001 |
0.723 |
28 |
10 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:23.130 |
0.852 |
25 |
11 |
5 |
1:23.146 |
0.868 |
24 |
||
12 |
6 |
1:23.154 |
0.876 |
23 |
||
13 |
23 |
Brawn GP |
1:23.209 |
0.931 |
24 |
|
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:23.234 |
0.956 |
30 |
15 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.283 |
1.005 |
25 |
16 |
21 |
Force India |
1:23.484 |
1.206 |
20 |
|
17 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:23.678 |
1.400 |
22 |
18 |
20 |
Force India |
1:23.845 |
1.567 |
18 |
|
19 |
12 |
Toro Rosso |
1:23.998 |
1.720 |
37 |
|
20 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:24.228 |
1.950 |
42 |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: