KONKURS – Odpowiedz na pytanie i wygraj książkę: „Ubuntu. Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę.”

Mamy dla was konkurs, w którym możecie wygrać inspirującą książkę Heather Ellis - "Ubuntu. Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę". To fascynująca opowieść o przetrwaniu, marzeniach i kobiecej sile. Sprawdźcie szczegóły - czekamy na wasze odpowiedzi konkursowe!

Aby wygrać książkę „Ubuntu. Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę” wystarczy odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego to właśnie Ty powinnaś/powinieneś wygrać tę nagrodę?”. 

Liczymy na waszą szczerość, kreatywność i pomysłowość! Prosimy o odpowiedzi w komentarzach, umieszczonych zarówno za pomocą Facebooka pod artykułem na motocaina.pl (może decydować również liczba like’ów Twoich znajomych pod Twoim komentarzem), jak i korzystając z naszego systemu komentowania pod konkursem.

Konkurs organizowany jest od dnia 12 stycznia 2019 r. od godz. 14:00 do dnia 15 stycznia 2019 r. do godz. 23:59 poprzez stronę internetową o adresie www.motocaina.pl. Ogłoszenie wyników: 16 stycznia 2019 r. 
Regulamin konkursu dostępny poniżej w pliku PDF. 

WYDAWNICTWO KOBIECE: 

A gdyby tak porzucić wszystko i przejechać samotnie motocyklem przez Afrykę?
15 miesięcy. 19 krajów. 42 000 kilometrów. Jedna kobieta, która ciągle chce więcej.
Heather Ellis ma 28 lat, kiedy w jej głowie pojawia się szalona myśl, aby udać się na motocyklową wyprawę po Afryce. Nieważne, że nigdy wcześniej nie wybrała się na tak długodystansową eskapadę, ani że nigdy tam nie była. Zaledwie rok później znajduje się w porcie w Durbanie, skąd rusza ukochaną Yamahą TT600 w przygodę życia. Przemierza góry Ruwenzori i Kilimandżaro. Pozostawiając za sobą tumany piachu, gna przez pustynie północnej Kenii, gdzie wpada wprost na uzbrojonych bandytów. Zostaje ocalona przez spracowanych rybaków łowiących w jeziorze Rudolfa. Nieprzerwanie pędzi dalej i zwiedza egzotyczne zakamarki. Na każdym etapie podróży pomaga jej lokalna ludność, której przedstawiciele uczą Heather na czym polega duch ubuntu – uniwersalna więź przyjaźni i współistnienia. 

REGULAMIN KONKURSU

Regulamin-konkursu-Motocaina-Wygraj-ksiazke_-Ubuntu.-Motocyklowa-odyseja-samotnej-kobiety-przez-Afryke.pdf

Najnowsze

Harman ułatwi rozmowy w samochodzie

Nową technologię wzmacniającą głosy podróżnych, a także poprawiającą komfort rozmów telefonicznych, zaprezentował Harman na targach CES.

Technologia nazwana Premium Comminications, wykorzystuje mikrofony umieszczone w aucie oraz system przetwarzający głos i inne dźwięki pojawiające się w kabinie. Jej zadaniem jest wzmacnianie tego, co chcemy usłyszeć i redukowanie niepożądanych odgłosów.

W ten sposób Harman stworzył trzy przydatne funkcje. Pierwsza to wzmacnianie głosu osób siedzących z przodu dla pasażerów z tyłu i na odwrót. To opcja spotykana już w niektórych samochodach, ale w tym przypadku łączona jest ona z kolejną, która wynosi ją na nowy poziom.

Chodzi o zaawansowany system redukcji hałasu, który eliminuje pogłos, jaki pojawia się zwykle, kiedy jednocześnie słyszymy czyjś głos oraz jego wzmocnioną wersję z głośników.  Zmniejsza on także odgłosy z zewnątrz oraz pracy wyposażenia samochodu (np. klimatyzacji).

Trzecia funkcja to tak zwane „strefy osobistej komunikacji”. Harman określa tak możliwość rozmawiania przez telefon przez każdego z podróżnych, albo korzystania z asystentów głosowych, bez obaw, że będzie im w tym przeszkadzał głos pozostałych osób, albo grająca w tle muzyka.

Najnowsze

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

Na odbywających się w Las Vegas targach CES Nissan prezentuje przyszłościową wizję pojazdu, który pomaga kierowcom „zobaczyć niewidzialne” poprzez połączenie świata realnego z wirtualnym i stworzenie niezwykłego doświadczenia jazdy samochodem podłączonym do Internetu.

Invisible-to-Visible (w skrócie I2V; „niewidzialne na widzialne”) to futurystyczna technologia opracowana w ramach Nissan Intelligent Mobility, czyli podejścia firmy do zmian w zakresie zasilania i prowadzenia pojazdów oraz ich integracji ze społeczeństwem. I2V demonstruje gościom CES przyszłość jazdy samochodem poprzez interaktywną, trójwymiarową i dającą poczucie zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości symulację na stoisku Nissana.

I2V będzie wspierał klientów, łącząc informacje z czujników na zewnątrz i wewnątrz pojazdu z danymi pochodzącymi z chmury. Pozwala to nie tylko monitorować bezpośrednie otoczenie, ale także przewidywać to, co dopiero ma pojawić się na drodze i w jej pobliżu — nawet jeżeli na razie jest schowane za budynkiem lub za rogiem. Aby uatrakcyjnić prowadzenie samochodu, wskazówki są podawane w interaktywny „ludzki” sposób — na przykład przez awatary pojawiające się w kabinie.

Świat wirtualny otwiera przed I2V nieskończone możliwości w zakresie usług oraz komunikacji — prowadzenie pojazdu może być łatwiejsze, wygodniejsze i bardziej emocjonujące.

Pomagając zobaczyć to, co niewidzialne, I2V zwiększa poczucie pewności na drodze i sprawia, że prowadzenie samochodu dostarcza więcej przyjemności – powiedział Tetsuro Ueda, szef ekspertów w Centrum Badawczym Nissana. – Funkcje interaktywne tworzą doświadczenie dopasowane do zainteresowań i stylu jazdy kierowcy, gdyż można z nich korzystać według indywidualnych upodobań.

System na bieżąco gromadzi dane dotyczące sytuacji w ruchu drogowym, otoczeniu pojazdu oraz jego wnętrzu, analizuje sytuację na drodze na podstawie istotnych informacji otrzymywanych w czasie rzeczywistym, a półautonomiczny system wspomagania kierowcy ProPILOT dostarcza informacji o otoczeniu samochodu. Na podstawie tych danych powstaje wirtualna mapa przestrzeni w promieniu 360 stopni wokół samochodu, uwzględniająca takie elementy, jak sytuacja na drodze i skrzyżowaniu, widoczność, znaki drogowe oraz obecność pieszych w pobliżu. Za pomocą czujników umieszczonych w kabinie system może także monitorować osoby podróżujące pojazdem, aby z wyprzedzeniem reagować na ich potrzeby, oferując pomoc w znalezieniu konkretnego miejsca w okolicy lub sugerując przerwę na kawę, która poprawi koncentrację kierowcy.

I2V pozwala także nawiązać łączność z osobami w wirtualnym świecie Metaverse. Kierowca i pasażerowie mogą kontaktować się z rodziną, znajomymi lub innymi osobami, które pojawiają się w kabinie jako trójwymiarowe awatary w rozszerzonej rzeczywistości i udzielają pomocy lub po prostu dotrzymują towarzystwa.

W trybie autonomicznym I2V sprawia, że podróżowanie samochodem jest bardziej komfortowe i przyjemniejsze. Na przykład w czasie jazdy w deszczu system może symulować scenerię słonecznego dnia widoczną z wnętrza pojazdu. W nieznanej okolicy system może wyszukać lokalnego przewodnika wśród użytkowników Metaverse, który w czasie rzeczywistym będzie komunikował się z osobami podróżującymi samochodem.

Informacje dostarczane przez takiego przewodnika mogą być gromadzone przez Omni-Sensing i zapisywane w chmurze, aby inni kierowcy odwiedzający dane miejsce mogli skorzystać z tych samych wskazówek. W sprawniejszym poruszaniu się po okolicy może pomóc także pokładowy system sztucznej inteligencji.

W trybie manualnym I2V dostarcza informacji z Omni-Sensing, które są nakładane na pełne pole widzenia kierowcy. Pomagają one w ocenie sytuacji i przygotowaniu się na takie sytuacje, jak zakręty ze słabą widocznością, nierówności nawierzchni czy mijanie się z samochodami nadjeżdżającymi z przeciwka.

Kierowca może także zarezerwować profesjonalnego pilota z Metaverse, który będzie mu udzielał instrukcji w czasie rzeczywistym. Taki pilot jest wyświetlany jako awatar w kabinie lub jako wirtualny pojazd poprzedzający, który pokazuje optymalny sposób pokonywania danej trasy.

I2V nie tylko wyświetla ostrzeżenia o zatorach ulicznych czy szacowany czas dojazdu, ale także dostarcza unikatowej wiedzy, dzięki której kierowca jest lepiej poinformowany o tym, czego może spodziewać się na drodze. Na podstawie lokalnych danych przetwarzanych w czasie rzeczywistym przez Omni-Sensing I2V może dostarczać nawet tak szczegółowych sugestii, jak wybór optymalnego pasa ruchu na zatłoczonej drodze.

Po przybyciu na miejsce I2V może połączyć się z SAM, aby znaleźć miejsce na parkingu, a nawet autonomiczne zaparkować pojazd, zastępując kierowcę w wykonywaniu uciążliwych manewrów związanych z tą czynnością.

Najnowsze

Wjechał na rondzie prosto pod inne auto

Kierowca w ogóle nie obserwował drogi, czy nie wiedział kto ma pierwszeństwo? Trudno znaleźć inne wytłumaczenia tego zdarzenia.

Są sytuacje, w których nie miało prawa dojść do kolizji, ale i tak doszło. Tak jak na tym nagraniu, które zarejestrowano na rondzie w Świdnicy, do którego zbliżał się zielony Opel. Po obwiedni poruszała się już grafitowa Kia, której nie sposób było nie zauważyć.

Dlaczego więc Opel wjechał prosto pod koła koreańskiego modelu? Jego kierowca w ogóle nie zwracał uwagi na sytuację na drodze? A może myślał, że to on ma pierwszeństwo, pomimo obecności znaku ustąp pierwszeństwa przejazdu?

Najnowsze

Nissan LEAF 3.ZERO – nowości w gamie

Nissan rozszerza ofertę swojego elektrycznego modelu, ogłaszając wprowadzenie na rynek dwóch wersji LEAF 3.ZERO, z których jedna jest limitowana.

Model LEAF 3.ZERO wprowadza do najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie 8-calowy ekran multimedialny z możliwością korzystania z dodatkowych opcji łączności. Nowa wersja aplikacji NissanConnect EV zostanie udostępniona wraz z wejściem wersji LEAF 3.ZERO na rynek europejski, 10 stycznia. Ofertę wzbogacą nowe kolory lakieru oraz nowe kombinacje nadwozia dwukolorowego.

Zamówienia na Nissana LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition również będzie można składać od 10 stycznia. W tej limitowanej wersji – liczącej zaledwie 5000 egzemplarzy przeznaczonych na rynek europejski – silnik zyskał większą moc, wynoszącą 217 KM oraz większy zasięg na jednym ładowaniu – do 385 km. Sercem modelu jest akumulator oferujący o 25% większą gęstość energii i o 55% większą pojemność w porównaniu ze standardową wersją, dając w sumie 62 kWh.

Ceny modelu LEAF 3.ZERO zaczynają się od 175 700 zł, natomiast LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition będzie dostępny w cenie od 201 200 zł. Obie wersje powstały w oparciu o poziom wyposażenia Tekna, oferują zatem bogate wyposażenie standardowe.

Najnowsze