Konkurs na polski samochód elektryczny rozstrzygnięty

Konkurs na polski samochód elektryczny rozstrzygnięty

12 września 2017
ElectroMobility Poland (EMP) ogłosiło laureatów konkursu na wizualizację nadwozia samochodu elektrycznego. Który z nich trafi na polskie ulice? Odpowiedź poznamy już w przyszłym roku.

Podczas uroczystego finału 12 września 2017 r. w Warszawie w Hotelu Hilton nagrodzono zwycięskie projekty konkursu na Miejskie Auto Przyszłości.

Wyniki konkursu komentował także obecny na gali wiceminister energii Michał Kurtyka odpowiedzialny za projekt rozwoju elektromobilności.

Konkurs EMP oraz przedstawione dziś  zwycięskie projekty nie tylko stanowią podstawę do rozwoju projektu polskiego samochodu elektrycznego, ale także przyczyniają się do upowszechniania w Polsce mody na elektromobilność. W tym kontekście idea konkursu wpisuje się w nasze kompleksowe działania na rzecz rozwoju transportu elektrycznego – mówił wiceminister Kurtyka. Przypomniał, że w ME trwają prace nad ustawą o elektromobilności, która ma stworzyć prawne podstawy do rozwoju ekosystemu elektromobilności w Polsce. – Chcemy, aby powstała elastyczna przestrzeń dla rozwoju tego nowego rynku i nowych modeli biznesowych z nim związanych. Tworzymy nowe prawo i instrumenty wsparcia i liczymy na aktywność polskich przedsiębiorców – dodał.

Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu czterech równorzędnych nagród. Laureaci to:

Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.

Mateusz Tomiczek to twórca projektu Curie. Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej oraz we włoskiej szkole projektowania samochodów IAAD w Turynie. Obecnie pracuje jako stylista samochodów, projektuje zarówno karoserię jak i wnętrza pojazdów.

Damian Woliński zaprezentował projekt SE1. Ukończył studia magisterskie na kierunku wzornictwa przemysłowego w ASP we Wrocławiu. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat.

Sebastian Nowak to autor projektu Be-E, projektant, grafik 3D, a także wykładowca akademicki od ponad 15 lat związany z branżą gier komputerowych i projektowaniem przestrzennym. Obecnie zajmujący stanowiska Senior Vehicle Artist w firmie CD Projekt Red oraz Chief Designer w Triggo S.A.

Projekty wyróżnione w konkursie:

One One Lab - samochód LYNX
2Symplex - Piotr Blicharski - samochód PIX

Wybór najlepszych projektów nadwozia to pierwszy etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Teraz spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wybrane w pierwszym konkursie wizualizacje. Kolejnym krokiem będzie połączenie procesu budowy prototypów z procesem ich produkcji w przyszłości. Pisałyśmy o tym wcześniej tu.

- W październiku br. spółka ogłosi konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do firm z branży motoryzacyjnej. Konkurs zostanie przeprowadzony we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju – wyjaśnia Piotr Zaremba, Szef Projektu ElectroMobility Poland.

Proces wyłonienia najlepszych konstrukcji potrwa do końca 2018 r. Wtedy też możemy się spodziewać pierwszych samochodów na drogach.

Finałowe projekty można zobaczyć na dedykowanej konkursowi stronie:
http://konkurs.emobilitypoland.pl/
https://www.facebook.com/ElectroMobilityPL/
http://www.emobilitypoland.pl/pl/index.html

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!