Konkurs filmowy „Jazda na krawędzi” – wygraj wejściówki!

26 marca o godzinie 18.00 odbędzie się pokaz patronacki brytyjskiego dokumentu „Jazda na krawędzi". Mamy dla Was 5 podwójnych wejściówek do wygrania, wystarczy odpowiedzieć na proste pytania.

fot. materiały zawodniczki

Wystarczy odpowiedzieć na pięć poniższych pytań i wysłać zgłoszenie na adres redakcja@motocaina.pl

Kto pierwszy ten lepszy, drogie panie!

1. W jakiej technologii będzie wyświetlany film „Jazda na krawędzi”?

2. Kto jest nazywany „najszybszą kobietą świata”?

3. Gdzie dzieje się akcja filmu?

4. Jakiej produkcji jest film?

5. Jakiego wyścigu dotyczy?

Powodzenia!

KONKURS JEST PRZEZNACZONY TYLKO DLA PAŃ.

 

Najnowsze

Zadbaj o samochód po zimie

Pisałyśmy już o konieczności wymiany opon sezonowych i kontrolowaniu ciśnienia w oponach. Jednak dobre przygotowanie auta przed sezonem wiosennym obejmuje jeszcze kilka elementów.  

Zmienne warunki zimowe mogły przez ostatnie miesiące uszkodzić również zawieszenie i układ kierowniczy. Kompleksowa kontrola stanu technicznego pojazdu zwiększy nasze bezpieczeństwo i ogólny komfort jazdy.

Auto po zimie zasługuje na trochę miłości
fot. autonationconnect.com

W pierwszym rzędzie zatroszczmy się o odpowiednie funkcjonowanie oświetlenia: ewentualną zmianę żarówek i ustawienie świateł. W następnej kolejności kontrolujemy wycieraczki. Ich zmianę zaleca się średnio dwa razy w roku – zużyte będą kiepsko zbierać wodę. Przy kupnie sprawdzajmy, czy zawierają domieszkę grafitu – dzięki temu nie będą wydawały niemiłego pisku, sunąc po szybie. Uzupełniając płyn do spryskiwaczy, mamy obecnie do wyboru takie, które pachną np. zieloną herbatą.

Kolejnym punktem jest wspominana już przez nas wymiana opon z letnich na zimowe. Zwlekając z tym, zwiększamy zużycie paliwa i przyspieszamy zużywanie się opon. Istotne jest również prawidłowe wyważenie kół, co poprawia komfort jazdy i podwyższa trwałość elementów zawieszenia.

Zużyciu podczas jazdy po koleinach i zlodowaciałym śniegu ulega też układ kierowniczy. Kiedy tworzą się luzy dotyczące przegubów drążków kierowniczych, przekładni i końcówek drążków, samochód automatycznie prowadzi się gorzej. Zlecając stacji obsługi naprawę elementów układu kierowniczego, zwróćmy też uwagę na ustawienie geometrii zawieszenia – nieprawidłowe zwiększa ryzyko poślizgu.

Kolejnym punktem na liście jest stan amortyzatorów. Mrozy mogą spowodować ich rozszczelnienie, co skutkuje wyciekiem oleju. Zaburzenia w funkcjonowaniu amortyzatorów dają o sobie znać drganiami wyczuwalnymi w czasie jazdy bądź niepewnością na zakrętach. Szybka reakcja zabezpieczy nas przed ryzykiem związanym ze zmniejszoną przyczepnością samochodu i wydłużoną drogą hamowania. Warto również zdecydować się na kontrolę tarcz i klocków hamulcowych.

Nie mniej ważna jest dbałość o zewnętrzną kondycję naszego auta. Zafundujmy mu porządne woskowanie po zimie, przy okazji sprawdzając, czy gdzieś na lakierze nie doszło do odprysku, w miejscu którego mogłaby się rozwinąć korozja.

Kierowcy często zapominają o wymianie płynu chłodniczego, istotnego z punktu widzenia prawidłowego działania silnika. Zawartość glikolu w płynie powinna przekraczać 50% – wtedy zmniejsza się ryzyko, że płyn w układzie chłodzenia zacznie wrzeć, grożąc uszkodzeniem silnika bądź pompy wodnej. Przy okazji przeglądu wiosennego można również sprawdzić filtry paliwa i oleju. Niektórzy zdecydują się być może również na wymianę filtra kabinowego, dzięki czemu poprawi się funkcjonowanie klimatyzacji, a szyby nie będą parować.

Na koniec – wielkie mycie, czyszczenie i odkurzanie często nieco zaniedbanej po zimie tapicerki. I tak przygotowanym autem można śmiało ruszać nawet na długą wiosenną wyprawę.

 

Najnowsze

Skarpety z charakterem

Czaszki to elementy, które w szeroko pojętej modzie występują od lat. Tym razem firma AXO robi krok w przód i wprowadza je do branży odzieży motocyklowej.  

Drapieżne skarpety
fot. AXO

Oferta firmy skierowana jest przede wszystkim do entuzjastek jazdy terenowej. AXO przedstawia motocyklistkom skarpety, które dzięki swojemu oryginalnemu wykonaniu i kolorom bez wątpienia dodadzą swej użytkowniczce nietuzinkowego charakteru.

Skład materiałów, z których wykonany jest produkt, to 70% akrylu, 10% nylonu i 10% elastanu.

Dostępne w rozmiarach 36-42.

Cena zaś w zależności od dealera oscyluje w granicach 15 USD (przy obecnym kursie walut ok. 46 zł)

Bez względu na to, czy przypadają do gustu, tworzą jednak alternatywę dla różowych okularów. Jedno spojrzenie na nieskalane kurzem (a różem) skarpety po ciężkim i wyczerpującym, a już na pewno błotnistym dniu dają nadzieję na choć jeden element odzieży, który z otwartym bębnem, bez protestów, przyjmie domowa pralka.

 

Najnowsze

Ostatnie testy Moto2 i Moto3

Ostatnie przedsezonowe testy MŚ klas motocyklowych Moto2 i Moto3 zakończone. W tej pierwszej triumfatorem okazał się Włoch Claudio Corti, w drugiej - Hiszpan Maverick Vinales.  

Claudio Corti, zwycięzca Moto2
fot. Media4Racing

Moto3 to kategoria w motocyklowej Grand Prix dopuszczająca do startu jednocylindrowe, czterosuwowe silniki o pojemności 125ccm z prototypowymi podwoziami. W stawce wystąpiło ponad 30 zawodników, ponad połowę z nich zaopatrzyła Honda. Na motocyklu tej marki pojechał również ostateczny zwycięzca, zawodnik pochodzącej z Madrytu ekipy Avintia Racing. Dwa z trzech testów ukończył z najlepszym czasem. Wyprzedził Brytyjczyka Danny’ego Kenta i ubiegłorocznego mistrza Europy, Włocha Romano Fenati.

Kategoria Moto2 jest większa. Zawodnicy (w sumie było ich 32) rywalizują korzystając z silników z drogowego modelu Hondy CBR600RR. Najlepszy czas uzyskał Włoch Claudio Corti, występujący w barwach Italtrans Racing. Kolejne dwie pozycje zajęli Hiszpan Pol Espargaro i Fin Mika Kallio. Wszyscy zawodnicy z trzech pierwszych miejsc dysponowali niemieckim podwoziem firmy Kalex.

Maverick Vinales, zwycięzca Moto3
fot. Media4Racing

Od piątku do niedzieli na torze w Jerez będą rywalizować zawodnicy klasy MotoGP. Faworytem jest obrońca ubiegłorocznego tytułu, Australijczyk Casey Stoner z ekipy Repsol Honda. Testy w Jerez to ostateczne przygotowania przed sezonem MŚ, który rozpocznie się już za dwa tygodnie od wyścigów o Grand Prix Kataru na torze Losail.

 

Najnowsze

Nowy Mercedes SL65 AMG

Sezon tegorocznych roadsterów można uznać za otwarty. Mercedes-AMG prezentuje przepiękny kabriolet SL65 AMG.  

Zasilany agregatem V12 biturbo o mocy 630 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 1000 Nm, bez problemu generuje potężne osiągi. Do setki dochodzi w ciągu czterech sekund. Prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Dzięki aluminiowemu podwoziu masa własna samochodu zmniejszyła się o 170 kg. Wyróżniającą wizytówką jest przedni pas naznaczony podwójnym ostrzem. Ponadto nowy model zdecydowanie mniej pali – zużywa średnio 11,6 l na 100 km.

 

Mercedes SL65 AMG
fot. Mercedes

6-litrowy silnik V12 biturbo występuje w parze z siedmiostopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Szeroki zakres przełożeń, system zarządzania temperaturą oleju i nowy konwerter dodatkowo ograniczają zużycie paliwa.

 

W pełni aluminiowe podwozie jest bardziej sztywne, a dzięki temu również bezpieczniejsze. Plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia sztywne włókno węglowe.

Nowy roadster jest wyposażony we flagowe dla Mercedesa aktywne zawieszenie ABC, rzecz jasna w wersji zmodernizowanej. Kierowca może dokonać wyboru między trybem Sport (przechyły nadwozia ograniczone do minimum) a trybem Comfort (z myślą o długich trasach).

 

fot. Mercedes

Układ kierowniczy ma system wspomagania uzależniony od prędkości, co okazuje się bardzo przydatne w sytuacjach podbramkowych. Przekładnia ma stałe przełożenie, a siła wspomagania dostosowuje się do trybu pracy zawieszenia. Mercedes-BenzSL 65 AMG przemieszcza się na pięcioramiennych obręczach AMG w kolorze tytanu, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Dodajmy również, że nowy roadster po prostu znakomicie się prezentuje, i to zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Kształt otworów wentylacyjnych przywodzi na myśl silniki odrzutowe, multikonturowe fotele są obite jedno- lub dwukolorową skórą nappa (dodatkową gratką jest system podrzewania), na panelach bocznych widać charakterystyczny diamentowy motyw,  a podsufitka jest skórzana. Całość wieńczą inkrustacje z włókna węglowego, podświetlane listwy progowe AMG oraz analogowy zegar IWC.

 

SL65 AMG ma szerokie możliwości personalizacji. Kierowca może zdecydować się na niespotykany kolor lakieru (np. biel design magno cashmere white czy grafit design graphite mettalic. Tapicerka jest dostępna w ośmiu tonacjach, do wyboru są również rozmaite odcienie podsufitek i pasów bezpieczeństwa.

 

Najnowsze