Koniec z darmowymi autostradami w Niemczech?
Niemieccy politycy zastanawiają się nad modernizacją przepisów dotyczących poruszania się po autostradach i planują rozszerzyć odpłatność za korzystanie z autostrad.
![]() |
fot. Motocaina
|
Nowe opłaty mają teraz dotyczyć także samochodów osobowych, bo – dla przypomnienia – obecnie opłacie podlegają jedynie ciężarówki powyżej 12 ton, które są objęte specjalnym systemem wyceniającym faktycznie przejechane kilometry.
Proponowana przez CSU (niemiecką chadecką partię polityczną) winieta, miałaby kosztować 100 euro rocznie. Możliwe byłoby wykupienie dziesięciodniowej winiety za 10 euro. Od 2013 roku dochód z wyżej wymienionych opłat miałby przynosić rocznie kasie rządowej 4,2 mld euro. Co ciekawe, w zamian za wprowadzenie winiet, politycy proponują obniżenie podatków naniesionych na paliwa.
Dla porównania w Czechach zapłacimy 50 euro za roczną winietę, lecz przecież jest to kraj czterokrotnie mniejszy niż Niemcy, które posiadają ponad 12 tysięcy kilometrów autostrad.
Niestety w Polsce kwota 100 euro wystarczyłaby tylko na pokonanie 10-krotnie płatnych odcinków autostrady A2.
Ile zapłaciiłybyście za korzystanie z niemieckich autostrad?
Źródło: tvn24.pl
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: