Koniec Airscarf w Mercedesie!

Właśnie zapadł wyrok w batalii sądowej na temat systemu Airscarf pomiędzy właścicielem praw patentowych, a marką Mercedes. Jak ustalił niemiecki sąd, rozwiązanie było wykorzystywane przez Mercedesa niezgodnie z prawem.

System Airscarf pojawił się w samochodach Mercedesa kilkanaście lat temu. Rozwiązanie polegające na wpuszczaniu ciepłego powietrza w okolicę szyi i karku u kierowcy i pasażera było „powietrznym szalikiem” znanym z aut z gwiazdą na masce. Airscarf był dostępny jako opcja we wszystkich modelach Mercedesa ze składanym dachem, od SLK aż po S Cabrio. Jednak w najbliższym czasie niemiecki producent będzie musiał wycofać wszystkie egzemplarze, które nie zostały jeszcze sprzedane, a posiadają wspomniany system.

Wszystko przez decyzję Sądu Najwyższego w Niemczech, który orzekł wyrok na korzyść Ludwiga Schatzingera, który w 1996 roku opatentował takie rozwiązanie dla samochodów kabrio. 

Mercedes zatem nie może bezprawnie z niego korzystać, a na dodatek będzie musiał zapłacić srogie odszkodowanie na rzecz wspomnianego Pana. Firma musi poinformować sąd, ile egzemplarzy samochodów wyposażonych w Airscarf sprzedało się od 28 lutego 1998 roku. Na tej podstawie zostanie wyliczone odszkodowanie należne dla autora rozwiązania.

Sprawa nabiera jednak ciekawego obrotu, ponieważ już w grudniu tego roku wygaśnie patent na wspomniane rozwiązanie. Niemniej Ludwig Schatzinger wzbogaci się do tego czasu o pokaźną sumę pieniędzy.

 

Najnowsze

Goodc

Jaclyn Heyen – artystka w podróży

Jaclyn Heyen to multimedialna artystka z Nebraski, która od 2007 roku podróżuje Harleyem z przyczepką, razem ze swoim psem.

{{ tn(12042) left }}Artystka jest w drodze od 2007 roku, jeździ niebieskim Harleyem o imieniu Blue, mieszka w przyczepce o imieniu TicTac, a od niedawna towarzyszy jej mały piesek Yoska. Wcześniej walczyła z depresją, ale po porzuceniu dawnego życia – cieszy się każdym dniem w podróży bez leków, stała się samowystarczalna i odnalazła własne ja.

  

Twórczość Jaclyn opiera się na doświadczeniach z podróży, zebranych dźwiękach, fotografiach i przemyśleniach. Skupia się na wykorzystaniu dźwięków w celach leczniczych i bada różne jego aspekty. Rezultatem jej zapisków jest tzw. „BlueRoad Project”.

Podróżując po Stanach Zjednoczonych poznała wiele osób, przetrwała burze tropikalne i opady śniegu:

– Takie życie nie jest dla wszystkich, ale dobrze działa na mnie. Może nie mam dużo pieniędzy, ale jestem bogata w ludzi, krajobrazy i życie” – mówi Jaclyn.

Więcej o Jaclyn dowiecie się z jej strony: http://www.jaclynheyen.com/ i bloga http://www.jhblueroad.com .

Najnowsze

Goodc

The Bike Experience – pomaga niepełnosprawnym wrócić na motocykl

The Bike Experience to organizacja charytatywna, która pomaga motocyklistom po ciężkich wypadkach. Wspiera, pomaga, uczy i poszerza możliwości, by oni znów mogli jeździć motocyklami.

{{ tn(12039) left }}Organizacja The Bike Experience zapewnia przede wszystkim wykwalifikowanych instruktorów i zaadaptowane, zmodyfikowane na potrzeby niepełnosprawnych, motocykle (Suzuki SV650, Aprilia Mana w automacie). Ale także pozytywne nastawienie psychiczne, poczucie bezpieczeństwa, motywację i zwiększenie wiary w swoje możliwości. Po pierwszych krokach nauki jazdy od nowa, eksperci pomagają kupić i dostosować własny motocykl i tym samym sprawiają, że niemożliwe staje się możliwe.

Od kwietnia 2011 do 2015 roku ponad 170 motocyklistów wróciło dzięki niej do regularnej jazdy motocyklem. Pokonali strach, własne słabości i ograniczenia ciała, by znów w pełni czerpać radość ze swojej pasji.

Pomysłodawcą i założycielem organizacji jest Talan Skeels-Piggins, który sam w 2003 roku uległ poważnemu wypadkowi na motocyklu i jest sparaliżowany od pasa w dół. Obecnie przystosowanym motocyklem startuje w wyścigach:

– Kiedy jadę, nie czuję się niepełnosprawny – czuję się wolny od mojego wózka. Lubię to poczucie podniecenia i niezależności, tak jak kiedyś. Dotarcie do tego punktu to była walka, ale było warto! Chciałem pomóc innym motocyklistom z niepełnosprawnością, by mogli poczuć, jak fantastycznie jest powrócić powrotem na motocykl. Bez upadków i niepowodzeń, których ja doświadczyłem. Dlatego powstała The Bike Experience – mówi Talan.

Organizacja utrzymuje się jedynie z dotacji i wkładów sponsorów oraz wsparcia wolontariuszy. Więcej dowiecie się o niej na oficjalnej stronie: http://www.tbex.co.uk

Najnowsze

Nowe Mini Seven

Oferowany jako 3-drzwiowe i 5-drzwiowe auto, nowe Mini Seven odnosi się do modelu Austin Seven, od którego w roku 1959 rozpoczęła się produkcja klasycznych Mini.

Nowe Mini Seven wjeżdża z silnikami w zakresach mocy od 116 KM do 192 KM. Wewnątrz zastaniemy specyficzne wyposażenie zewnętrzne, np. lakier MINI Yours w kolorze Lapisluxury Blue. Dach i lusterka zewnętrzne pomalowane są w kolorze srebrnym. Auto osadzono na 17-calowych obręczach kół, a karosierię ozdobiono mnóstwem smaczków (listwy progowe Mini Seven, ozdobniki boczne z logo Mini, pasy na masce silnika w kolorze srebrnym z obramowaniem – to ostatnie jako opcja).

Dodatkowo można zamówić sobie opcjonalny pakiet wyposażenia Mini Seven Chili obejmujący reflektory diodowe, diodowe światła przeciwmgielne, białe kierunkowskazy, klimatyzacją automatyczną, komputer pokładowy, Mini Driving Modes, pakiet MINI Excitement, sportową kierownicę skórzaną z przyciskami wielofunkcyjnymi, czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, regulację wysokości fotela pasażera, pakiet schowków, dywaniki welurowe i pakiet oświetlenia. Czyli sporo.

Także w opcji otrzymamy sportowy układ jezdny i możliwość modulacji pracą amortyzatorów.

Wnętrze – tradycyjnie – designerskie, upstrzone gadżetami, wśród których znajdzie m.in. sterowanie funkcjami nawigacji, rozrywki, telefonu i pojazdu za pomocą kolorowego monitora o przekroju nawet do 8,8 cala i kontrolera Mini na konsoli środkowej, Head Up, asystent parkowania, kamera cofania oraz system asystujący kierowcy obejmujący działający na bazie kamery aktywny regulator prędkości, ostrzeganie przed najechaniem i ostrzeganie przed pieszymi z funkcją hamowania, asystent świateł drogowych z rozpoznawanie znaków drogowych.

Dla wielbicieli bycia online Mini przygotowało najnowszą aplikację łączącą w sobie Mini Connected z Streetwise, wyszukiwarkę online, korzystanie online z serwisów społecznościowych i oferty rozrywki za pośrednictwem system obsługi pojazdu; MINI Connected XL Journey Mate z funkcją Traffic Radar w czasie rzeczywistym; inteligentne połączenie alarmowe i TeleServices poprzez kartę SIM na stałe wbudowaną w pojeździe.

Najnowsze

Goodc

Grace bez samochodu na Indianapolis 500

Rok temu świat obiegła informacja, że podczas tegorocznego, setnego wyścigu Indianapolis 500, w stawce pojawi się w pełni kobiecy zespół Grace Autosport. Właścicielka zespołu Beth Paretta mówi jednak, że w układance nie ma jeszcze jednego istotnego elementu.

„Potrzebujemy jedynie samochodu” – powiedziała Paretta. „Mamy kierowcę w osobie Katherine Legge, czekającą na start, mamy kontrakt i wsparcie producenta silników, mamy pełne finansowanie oraz doświadczony zespół, który wystawi samochód. Tego jednak jeszcze nie znaleźliśmy. Gdybyśmy mieli samochód, już ustawialibyśmy się na końcu alei serwisowej w oczekiwaniu na pierwszy trening”.

Zespół Grace Autosport próbował nawiązać współpracę z kilkoma ekipami oraz przyglądał się byłemu podwoziu ekipy AFS Racing, które zostało wystawione na sprzedaż w tym tygodniu. Problemem była jednak ilość czasu potrzebna na zbudowanie kompletnego samochodu, co zajęłoby ekipie aż do kwalifikacji na tydzień przed wyścigiem.

Jedyną opcją dla Paretty jest więc wypożyczenie od jednego z zespołów kompletnego samochodu na czas Indianapolis 500 i ewentualnie na kolejne wyścigi.

„Nasi sponsorzy i dostawca silników są przygotowani na to, by zespół kontynuował działalność po Indy. Jeżeli więc znajdzie się zespół, z którym moglibyśmy nawiązać współpracę od teraz na kilka kolejnych wyścigów, byłby to najlepszy scenariusz”.

„Priorytetem jest jednak pojawienie się w Indy i niezależnie od tego, co nastąpi potem, potrzebujemy kogoś z samochodem, kto powie „tak, możecie zacząć”. Samochód to jedyne, czego nam brakuje”.

Źródło: http://www.racer.com/indycar/item/129392-indycar-all-we-need-is-a-car-for-grace-effort

Najnowsze