Kolizja motocyklisty i mnóstwo kontrowersji

Zdarzenie, w wyniku którego ucierpiał kierujący skuterem, wzbudziła wiele kontrowersji wśród internautów. Czy da się jednoznacznie określić kto miał rację?

Zobaczcie poniższe nagranie i spróbujcie ocenić, który z kierujących winny był kolizji. Zawinił jadący skuterem, kierowca Audi, czy może małego dostawczaka?

Według wielu komentujących wina leży po stronie kierującego Audi, ponieważ niedługo po wyprzedzeniu skutera, zatrzymał się, żeby skręcić w lewo. Niektórzy wskazują osobę w małym dostawczaku, która zasłoniła motocykliście sytuację na drodze, a później nagle zjechała na pobocze, ignorując ciągłą linię. Pojedyncze głosy wskazują kierującego jednośladem. A jaki jest wasz typ?

W naszej ocenie wyłączną winę ponosi kierujący skuterem. Nie obserwował należycie uważnie drogi (zwróćcie uwagę jak późno reaguje na stojące Audi) i nie utrzymywał bezpiecznego odstępu. Dlatego zachowanie innych kierujących (a zatrzymywanie się, aby skręcić, lub omijanie takiego pojazdu prawą stroną nie są niczym niestandardowym) było dla niego kompletnym zaskoczeniem.

Najnowsze

She’s Mercedes – IV Zlot Miłośniczek Zabytkowych Mercedesów

Już po raz czwarty w Polsce odbędzie się ekskluzywne spotkanie posiadaczy klasycznych samochodów Mercedes-Benz – a to za sprawą faktu, że udział w nim wezmą wyłącznie kobiety. Tegoroczna edycja Zlotu Miłośniczek Zabytkowych Mercedesów She’s Mercedes potrwa od piątku do niedzieli (23-25 sierpnia 2019 roku) i tym razem zawita w okolice Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Tym razem kobiece załogi i ich klasyczne Mercedesy wyruszą w całodzienny rajd, którego 140-kilometrowa trasa wiedzie wzdłuż zamków Jury Krakowsko- Częstochowskiej. W sobotę 24 sierpnia około godziny 9:30 samochody wyjadą z Bobolic w kierunku Zamku Mirów, a następnie zwiedzą m.in. Muzeum im. Zygmunta Krasińskiego i udadzą się na Zamek Olsztyn.

Na olsztyńskim rynku odbędzie się konkurs, w ramach którego zainteresowani mogą zagłosować na najpiękniejsze auto zlotu. I choć spotkanie ma kameralny format – na zlocie stawi się 8 załóg i 16 uczestniczek, to zebrane samochody będą naprawdę wyjątkowe i przyciągną uwagę nie tylko fanów motoryzacji. Poza modelami Mercedes-Benz z lat 70. i 80. przyjadą dwa roadstery: 190 SL rocznik 1961 (W 121) oraz 500 SL z 1997 r. (R 129).

Ten drugi dopuszczono warunkowo – w spotkaniu biorą udział egzemplarze wyprodukowane do 1994 r., lecz seria R 129 obchodzi w tym roku 30-lecie produkcji i nie mogło zabraknąć jej na zlocie. Jedna z załóg przyjedzie z Jawora, odrestaurowanym przez powstającą właśnie fabrykę Mercedes-Benz Manufacturing Poland modelem 190E (W 201).

Organizatorem zlotu jest Klub Zabytkowych Mercedesów Polska, w którym działa silna grupa kobieca. Ich aktywności wpisują się w rozwijany od lat program She’s Mercedes – czyli inicjatywę Mercedes- Benz, która ma na celu wspieranie dążenia kobiet do realizacji własnych ambicji.

Najnowsze

Nowy Mercedes Benz Citan potwierdzony. Również w wersji elektrycznej!

Koncern Daimler AG zdecydował o produkcji nowego modelu Citan w ramach portfolio produktów Mercedes-Benz Vans – zaoferuje go również w wersji elektrycznej. Nowy model pojazdu powstanie we współpracy z Renault-Nissan-Mitsubishi.

Nowy Citan zostanie całkowicie na nowo opracowany i już na pierwszy rzut oka będzie wyraźnie rozpoznawalny jako pojazd Mercedes-Benz. Następcy naszego małego vana zapewnimy tożsamość adekwatną do marki – wyjaśnia Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.

Mercedes-Benz Vans oferuje Citana od 2012 roku. Mały pojazd dostawczy o kompaktowych wymiarach i dużej pojemności przedziału ładunkowego idealnie nadaje się do wielu miejskich wyzwań. Jest szczególnie ciekawą opcją dla klientów biznesowych rozwijającego się sektora przewozów „on-demand” (dopasowanych do rzeczywistego popytu). Podstawę sukcesu małego vana Mercedes-Benz stanowi połączenie funkcjonalności, wszechstronności i oszczędności z kompleksowym wyposażeniem w systemy bezpieczeństwa i wysokim komfortem jazdy.

Najnowsze

Zadbaj o porządek z zestawem bagaży dedykowanych McLarenowi GT

Zadaj szyku w McLarenie! Wykonany na zamówienie zestaw bagaży wraz ze specjalną wersją McLarena GT stworzone przez MSO zostały pokazane w części dla samochodów koncepcyjnych podczas pokazu w Pebble Beach Concours d’Elegance w niedzielę, 18 sierpnia.

McLaren Automotive, firma tworząca luksusowe samochody sportowe i supersamochody, prezentuje dziś swoją pierwszą dedykowaną kolekcję bagaży stworzoną specjalnie dla modelu McLaren GT przez McLaren Special Operations. Opracowana wspólnie przez zespoły projektantów i inżynierów McLaren Automotive oraz włoskiego specjalistę tworzącego torby i walizki, zestaw składający się z czterech elementów idealnie wykorzystuje przestrzeń bagażową McLarena GT, w tym dedykowaną półkę na kije golfowe.

Każdy z bagaży został zaprojektowany tak, by pasować do konkretnego miejsca w samochodzie, zatem para osób podróżujących McLarenem GT ma zapewnioną pokaźną bezpieczną przestrzeń na pomieszczenie przydatnych rzeczy na co dzień, przeznaczonych do uprawiania sportu, czy przydatnych podczas długodystansowych luksusowych wojaży. 

Zestaw bagaży został pokazany podczas Monterey Car Week wraz ze specjalną wersją McLarena GT stworzoną przez MSO, które zadebiutowały na Pebble Beach Concours d’Elegance w niedzielę, 18 sierpnia. Zaprojektowany by pokazać możliwości personalizacji McLarena GT w ramach McLaren Special Operations, ten egzemplarz modelu wystąpił w stworzonym przez MSO kolorze Flux Silver wraz z polakierowanymi w kolorze MSO Bespoke Satin Graphite progami drzwi, przednim spoilerem, obudowami lusterek, tylnym zderzakiem oraz tylnym dyfuzorem. 

Cena McLarena GT zaczyna się od 163 000 GBP. Pierwsze egzemplarze trafią w ręce właścicieli pod koniec tego roku. Dedykowana temu modelowi kolekcja bagaży będzie dostępna w salonach McLarena od września. Ceny zaczynają się od 1700 GBP (2000 EUR).

Najnowsze

Porsche Taycan prezentuje wnętrze w pełnej krasie!

Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen wyznacza nowe standardy w zakresie designu wnętrza. Inspiracją była tu „czysta” w rysunku deska rozdzielcza modelu 911 z 1963 r. A wyznaczonym celem – przeniesienie jej do czasów współczesnych.

Porsche Taycan zwiastuje początek nowej ery. Zdecydowanie koncentruje się na kierowcy. Panel instrumentów ma czytelny, minimalistyczny, ultranowoczesny design, a obsługa poszczególnych elementów odbywa się szybko i bez żadnych zakłóceń. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, który jest wyraźnie ukierunkowany na kierowcę i dba o to, aby wszystkie informacje niezbędne podczas jazdy były widoczne. 
 
Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech trybów wyświetlania informacji w zestawie wskaźników:
Tryb klasyczny (miernik mocy) – prezentuje instrumenty typowe dla Porsche. Informacje są tu wyraźnie uporządkowane i pozwalają na szybki odczyt. Miejsce umieszczonego pośrodku obrotomierza zajmuje miernik mocy.
Tryb mapy – zamiast centralnego miernika mocy wyświetla widok mapy.
Tryb pełnej mapy – celowo pomija okrągłe przyrządy na rzecz widoku dużej mapy nawigacji, prezentowanej na pełnym ekranie.
Tryb Pure – pokazuje tylko podstawowe informacje na temat jazdy, takie jak prędkość, znaki drogowe oraz wskazania nawigacji w postaci minimalistycznych strzałek.
 
 
Sama kierownica ma lekką formę i występuje w dwóch rodzajach do wyboru. Prócz wersji podstawowej, którą można spersonalizować za pomocą kolorowych wstawek oferowanych w ramach pakietu akcentującego, Porsche oferuje opcjonalną sportową kierownicę GT. Wyróżnia ją charakterystyczny design z widocznymi łbami śrub i typowy dla Porsche okrągły przełącznik do zmiany trybu jazdy. 
 
Wszystkie ustawienia pojazdu, jak np. systemu Porsche Active Stability Management (PASM), można łatwo przeprowadzać za pośrednictwem centralnego wyświetlacza. Za pomocą przejrzystego, konfigurowalnego ekranu głównego kierowca może szybko dotrzeć do wszystkich aplikacji, w tym nawigacji, telefonu, mediów, opcji komfortu i Porsche Connect. Jeszcze szybszy dostęp do żądanej funkcji zapewnia zoptymalizowane sterowanie głosowe. Po raz pierwszy pasażer z przodu może korzystać z „własnego”, opcjonalnego ekranu dotykowego, który umożliwia łatwą zmianę ustawień bez rozpraszania uwagi kierowcy.
 
 
Podniesiona konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej pozycji za kierownicą – zgodnie z tym, czego można spodziewać się po Porsche. Zaopatrzono ją w duży, 8,4-calowy panel dotykowy z funkcją haptycznego sprzężenia zwrotnego (potwierdzania przeprowadzanych operacji). Za jego pośrednictwem można zmienić ustawienia klimatyzacji lub, dzięki funkcji rozpoznawania pisma ręcznego, błyskawicznie wprowadzić adresu celu nawigacji. 
 
Jeśli chodzi o kolorystykę i wybór materiałów wykończeniowych, wnętrze Porsche Taycan oferuje zindywidualizowane konfiguracje, od tradycyjnej po zrównoważoną i nowoczesną. Istnieje również opcja zamówienia klasycznej skórzanej tapicerki, a także ekologicznie wyprawianej skóry klubowej Olea – w procesie jej garbowania wykorzystuje się liście oliwne. Naturalną jakość skóry podkreśla specjalny, subtelny nadruk. Nowością jest wnętrze całkowicie pozbawione elementów ze skóry, wykończone materiałami o nowoczesnej fakturze.

Najnowsze