Kolekcja Smarta

Szykowny, elegancki, stylowy, modny i do tego bystry, mądry i zaradny.  To wszystko określenia  odpowiadające angielskiemu słowu "Smart". Taki jest też jeżdżący od ponad 10 lat po drogach na pięciu kontynentach niewielki samochodzik, który dzisiaj doczekał się swojej kolekcji mody.

Kolekcja Smart powstała w kooperacji z francuskim salonem Colette i stworzona została przez projektantów pięciu międzynarodowych marek designerskich, a każdy przedmiot wyprodukowany zostanie w limitowanej liczbie 150 sztuk.

Baletki firmy Melissa; cena 45 euro
fot. Daimler

Sklep Colette został otwarty w 1997 roku w prestiżowej paryskiej dzielnicy nr 1 i nie jest zwykłym sklepem. Na trzech piętrach można znaleźć wszystko, co tylko przyspiesza puls wilebicielek mody – od ekskluzynych ubrań przez książki, kosmetyki i muzykę po elektroniczne gadżety. Oferuje nie tylko produkty znanych marek, ale także wzory młodych projektantów i artystów.

Colette wybrała pięć brandów, pochodzących z Paryża, Nowego Jorku, Berlina i nowych dla Smarta rynków, a więc Brazylii i Danii. Inspiracją była miejska mobilność, unikalny wzór i  współgranie ze środowiskiem naturalnym, czyli kluczowe wartości stojące za filozofią powstania Smarta. Wszystkie produkty zostały wykonane z surowców, które podlegają recyklingowi, a niektóre z materiałów już przetworzonych.

Brazylię reprezentuje Melissa, wytwarzająca obuwie z plastiku pochodzącego z recyklingu. Dostępne są srebrne baletki „Campana Corallo”  i męskie buty „Aranha” w matowym popielatym kolorze, które wzorowane były na butach rybaków z południa Francji. Graficzne motywy są cechą charakterystyczną duńskiej marki, która od 2002 roku sprzedaje T-shirty z nadrukami. Wood Wood produkuje koszulki
z organicznej bawełny, a filozofią firmy jest harmonije połączenie z naturą. Niemiecka firma Lala Berlin zaprojektowała malowany, ręcznie szal wykonany z mieszanki bawełny i jedwabiu.

Korale, naszyjnik czy ozdoba Smarta? Każdy wzór kosztuje 80 euro
fot. Daimler

Następną firmą zaproszoną do współpracy przy projekcie Colette i Smarta jest nowojorski Opening Ceremony. Torba na ramię firmowana przez tę markę idealnie nadaje się na zakupową wyprawę niewielkim samochodzikiem Daimlera. Do tego posiada jako wyposażenie bardzo przydatne drobiazgi, jak otwieracz do butelek i miarkę, wykonane z surowców wtórnych.

Paryska grupa Andrea Crews projektuje biżuterię wykonywaną wyłącznie z używanych materiałów. Dla tej specjalnej kolekcji zespół stworzył 150 unikalnych wzorów biżuterii, które jak twierdzi założycielka grupy, mogą być noszone na szyi, przy kluczykach samochodowych albo mogą zawisnąć na wstecznym lusterku małego miejskiego Smarta. 

Artykuły z kolekcji Colette i Smart można obejrzeć i zakupić w sklepie przy Rue Saint-Honore w Paryżu lub na stronie www.colette.fr.

Najnowsze

Historia, relaks i Formuła 1 na weekend

Czy to ostatni wyścig na słynnym brytyjskim torze ? Czy w sezonie 2010 w ogóle odbędzie się GP Wielkiej Brytanii? O tym jeszcze nie zdecydowano. Z pewnością jednak warto zajrzeć do Środkowej Anglii.

Silverstone Circuit
Northamptonshire NN12 8TN
England

www.silverstone.co.uk

 

 

 Piątek, 19 czerwca 2009
Trening 1 11:00 – 12:30
Trening 2 15:00 – 16:30

Sobota, 20 czerwca 2009
Trening 11:00 – 12:00
Kwalifikacje 14:00

Niedziela, 21 czerwca 2009
Wyścig 14:00 

 

Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Dystans wyścigu: 308,355 km
Liczba zakrętów: 17 – 10 prawych i 7 lewych
Najdłuższa prosta:  890 m
Pierwsze Grand Prix: 1950
Pełne otwarcie przepustnicy: 66%
Największa prędkość: 294 km/h
Ilość zmian biegów/okrążenie: 40

Garść informacji o Northamptonshire

Northamptonshire to położone w środkowo-wschodniej części Wielkiej Brytanii hrabstwo o bardzo bogatym dziedzictwie. Jeśli ktoś chce pooddychać zapachem historii niewątpliwie powinien odwiedzić to miejsce. Northampton w 12-tym i 13-tym wieku było jednym z największych i najbogatszych miast Anglii,
z wieloma pięknymi budowlami sakralnymi i uniwersytetem. Od wieków było też miejscem skupiającym rewolucjonistów i wolnomyślicieli, często występujących przeciwko kościołowi i władzy, słynnym szczególnie z nonkonformistycznych i radykalnych tradycji tutejszych szewców!

Sławne wielowiekowymi koneksjami królewskimi hrabstwo było także miejscem wyjątkowych wydarzeń historycznych. Dwa znajdujące się tutaj pomniki oznaczają miejsce bitwy będącej punktem zwrotnym Wojny Domowej, w której pokonany został Karol I. Tutaj urodził się Ryszard III i została ścięta Maria Królowa Szkotów. Także tutaj Guy Hawkes, członek grupy katolickiej planował słynny Spisek Prochowy,
w którym miał zostać zgładzony król Jakub I.

W Northampton historię wyczuwa się na każdym kroku. Bardzo popularnym miejscem turystycznym jest adres 78 Derngate. Zbudowany w latach dwudziestych 19-tego wieku w stylu gregoriańskim dom stał się słynny, kiedy sto lat później został przemodelowany przez znanego architekta okresu modernizmu Charlesa Macintosha.  

Hrabstwo może pochwalić się dziś bogactwem wspaniałych domów i zamków otoczonych pięknymi ogrodami oraz kościołów zbudowanych nawet 1300 lat temu, jak np. Anglo-saksoński kościół Wszystkich Świętych. W miejscowościach wokół Northampton wiele jest pięknie zachowanych przykładów architektury gotyckiej jak choćby jeden z największych kościołów zbudowanych w średniowiecznej Anglii – Kościół Świętej Trójcy w Rothwell. 

Do tego Northamptonshire jest idealnym miejscem relaksu. Pola kwitnące niebieskimi dzwonkami, mnóstwo szlaków pieszych, spokojnie wijące się rzeczki pomiędzy kamiennymi wioskami z czarującymi marketami
i sklepikami pozwalają naprawdę przyjrzeć się prawdziwemu, staremu Królestwu. 

Hrabstwo jest także domem dla Silverstone and Rockingham Motor Speedway znajdujących się o godzinę drogi od Londynu i Birmingham. Szybkie pociągi ze stolicy odjeżdżają co 30 minut, co pozwala znaleźć się na torze w mniej niż jedną godzinę.

Strugi wody za bolidem Roberta Kubicy podczas wyścigu w 2008 roku
fot. BMW Motorsports

Silverstone Circuit

Ten jeden z najsłynniejszych obok Monzy torów wyścigowych jest też mimo sekwencji różnorodnych
zakrętów jednym z najszybszych w kalendarzu. Zespoły przygotowują swoje bolidy tak, aby jak twierdzi Pascal Vasselon z Toyoty, uzyskały bardzo dużą siłę docisku. Wielką rolę na Silverstone odgrywa wiatr. Samochody wykorzystują go do uzyskania przyczepności i stabilności. Kierowcy są w stanie opisać bardzo dokładnie każdą zmianę w prowadzeniu się bolidu związaną ze zmianą kierunku wiatru. Jeśli wiatr wieje od przodu łatwiej jest sterować bolidem w niektórych zakrętach, ponieważ względna prędkość pomiędzy powietrzem i samochodem wzrasta, a co za tym idzie wzrasta siła docisku i samochód lepiej się prowadzi. Jeśli jednak wiatr wieje od tyłu, to pomaga z pewnością na prostych ale za to źle wpływa w strefach hamowania i w zakrętach.

Jak twierdzi Fernando Alonso, najbardziej wymagające są zakręty Maggots i Becketts (2 – 4). Przy dużej szybkości, szczególnie na wejściu, samochód musi być bardzo czuły, aby można było dokładnie zmieniać kierunki jazdy. Kierowcy nie dotykają nawet hamulca podczas przejazdu przez tą sekwencję zakrętów. Jest to także trudny odcinek toru pod względem fizycznym. Duża prędkość powoduje tutaj przeciążenia około 4G. Zespół Renault przygotowuje zawieszenie swoich bolidów z twardszym ustawieniem przodu niż tyłu, po to, aby samochód  łatwiej poddawał się zmianom kierunków. Ze względu na to, że Silverstone ma dość wyboistą nawierzchnię aerodynamika odgrywa decydującą rolę w znalezieniu odpowiednich ustawień przyczepności. 

Przejazd na Silverstone oznacza także ciężką pracę dla silników, pracujących w 66% przy w pełni otwartej przepustnicy. Do tego ważne jest, aby silniki odwiednio szybko reagowały na wysokich obrotach, kiedy kierowcy wjeżdżają w szybkie zakręty takie jak Stove (7), często na pełnym gazie.
Angielski tor jest jednym z najbardziej wymagających także dla opon, z powodu wielu szybkich zakrętów.
Bridgestone przygotowuje na ten wyścig twarde i miękkie opony, ale jak to w Królestwie bywa jest prawdopodobne, że mogą one zostać zastąpione przez opony deszczowe.

Najnowsze

Mistrzowie WRC wystartowali na Karowej

21 czerwca 2009r., niedzielę w Warszawie odbyły się pokazowe przejazdy światowej sławy kierowców rajdowych. Sébastien Loeb (5-krotny Mistrz Świata WRC) i Dani Sordo (jeden z liderów tegorocznej klasyfikacji generalnej WRC) zmierzyli się z polskim klasykiem rajdowym: stołeczną ulicą Karową.

fot. Gustavo Cherro, Red Bull Photofiles

Sébastiena Loeba niewątpliwie można określić mianem fenomenu rajdów WRC ostatnich pięciu lat: prawie zawsze wygrywa (jest rekordzistą pod względem zwycięstw w poszczególnych rajdach), a także już pięć razy z rzędu stanął na podium jako Mistrz Świata. Jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych na świecie. W rajdach samochodowych zadebiutował w 1997 roku, w 2002 roku podczas Rajdu Niemiec odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w WRC. Obecnie, oprócz 5-krotnego tytułu Rajdowego Mistrza Świata ma na swoim koncie 52 zwycięstwa w rajdach WRC.

Dani Sordo rozpoczął rajdową karierę w 2001 roku i od tego czasu stawał na podium 18 razy. Od 2007 roku jest kierowcą zespołu fabrycznego Citroën w Rajdowych Mistrzostwach Świata (Citroën C4 WRC). W tym roku Hiszpan jest jednym z liderów klasyfikacji generalnej WRC.

Sébastien Loeb
fot. McKlein, Red Bull Photofiles
Dani Sordo
fot. McKlein, Red Bull Photofiles

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodatkowo za sterami Citröenów C2R2 Max zasiedli uczestnicy europejskiego programu Citroën Racing Trophy Polska – którzy walczyli o tytuł Najszybszego Kierowcy na Karowej.

Sugerowany dojazd: komunikacją miejską – autobusy od Krakowskiego Przedmieścia: 110, 116, 175, 178, 180, 195, 222, 503 oraz od ul. Dobrej: 118, 150, 506, E-6 i dojście pieszo na teren imprezy. Nie są przewidziane parkingi dla publiczności. Dodatkowo z ruchu kołowego będą wyłączone ulice: Karowa (od Krakowskiego Przedmieścia do ul. Dobrej), ul. Furmańska (od ul. Bednarskiej do ul. Karowej), ul. Browarna (od ul. Karowej do ul. Wiślanej), ul Gęsta (od ul. Dobrej do ul. Browarnej).

WARSZAWA, UL. KAROWA, NIEDZIELA, 21 CZERWCA 2009, GODZ. 18.00, wstęp wolny

Najnowsze

Biało-czerwone Super 7 dla wielbicielki retro wyścigówek

Chciałabyś zasiąść w uroczym autku, które nie dość, że wygląda niesamowicie, to prowadzi się jak gokart? A może po prostu lubisz stylowe samochody z duszą? Wreszcie na polski rynek wkracza legendarna, brytyjska marka Caterham.

fot. Caterham Polska

Pierwsze egzemplarze Caterham dotrą do Polski pod koniec sierpnia. Jak podkreśla polski importer, liczba chętnych do odbycia jazd testowych tym autem przekroczyła najśmielsze oczekiwania firmy.

Fabryka Caterham potwierdziła już produkcję pierwszych budowanych ręcznie egzemplarzy przeznaczonych dla naszego rynku. Samochody zostaną przygotowane w naszych barwach narodowych.

 

 

Przedstawicielka Motocainy podczas jazdy Caterhamem
fot. Frendl
Caterham Super 7 na polski rynek będzie lakierowany na biało-czerwono
fot. Caterham Polska

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: Mototarget

Najnowsze

Harley-Davidson na Dzień Ojca

Nie masz pomysłu, czym obdarować ojca w jego święto? Możesz wyręczyć mu zaproszenie na przejażdżkę Harleyem!

fot. Harley-Davidson

Wkrótce Dzień Ojca (23 czerwca) i możliwość sprawienia wyjątkowego prezentu wyjątkowej osobie. Specjalnie na tę okazję dealerzy Harley-Davidson przygotowali bezpłatne zaproszenia* na jazdę motocyklem Harley-Davidson. Zaproszenia należy odbierać osobiście w salonach.

Podobną niespodziankę można sprawić osobie, która posiada prawo jazdy kat. A i której urodziny właśnie się zbliżają – należy również odwiedzić salon HD i odebrać bezpłatne urodzinowe zaproszenie na jazdę wybranym Harleyem.

* Wymagane prawo jazdy kat. A od osoby korzystającej z zaproszenia i wypełnienie zgłoszenia.

Najnowsze