Kolekcja od Beemer GS

Jeśli jeździłyście na jakimkolwiek BMW GS lub przynajmniej jesteście fankami tego motocykla, warto zwrócić uwagę na świąteczną ofertę internetowego sklepu Beemer GS, w którym każda z Was może znaleźć coś dla siebie.

 

 

fot. Beemer RS

Niezależnie od tego, czy jest to R1100 GS, R1150 GS, czy też najnowszy R1200 GS, jedno BMW trzeba przyznać – stworzyło motocykl, którego pokochało pół miniona ludzi. Za niezniszczalność, za bujną już 30-letnią historię i za to, że pojedzie, nawet jak do baku wlejecie mu paliwo ze stacji na podkieleckiej wsi.

 

 

Tym motocyklem Hubert Auriol i Gaston Rahier wygrali czterokrotnie Dakar dla BMW. W latach osiemdziesiątych GS-em w rajdzie Paryż-Dakar wystartowała również kobieta Juta Kleinsmith.

 

Jeśli i Wy z GS-em macie wiele wspólnego, z  pewnością zainteresuje Was oferta sklepu Beemer GS. Na swojej stronie internetowej http://www.beemergs.com firma oferuje serię koszulek, bluz i czapek z daszkiem, poświęconą temu motocyklowi. Wszystko, jak zapewnia producent, wykonane zostało z wysokiej jakości materiałów.

 

 

Ten znak nie powinien w nikim wzbudzać wątpliwości, dla kogo zarezerwowano miejsce parkingowe…
fot. Beemer GS

 

Ceny rozpoczynają się od 20 euro, a jeśli chodzi o rozmiary, żadna z Was nie powinna mieć z nim problemów – koszulki i bluzy dostępne są w rozmiarach od S do XXXL. W ofercie znajdziecie też czapki z daszkiem oraz znak pozwalający zarezerwować sobie miejsce parkingowe.

Najnowsze

Pontiac przechodzi do historii

Platon uważał, że naprawdę istnieją tylko idee. Jeśli one upadają, nie pozostaje już nic. Ideą Pontiaca była radość z jazdy („driving excitement"). Ona upadła - Pontiac też.

Po 84 latach istnienia, twórca takich ikon amerykańskiej motoryzacji jak Trans Am czy GTO znika z rynku samochodowego. Koniec Pontiaca był nieuchronny, General Motors od dawna zapowiadał likwidację marki, a produkcję przerwano już w 2009 roku. Pod koniec października tego roku w ręce klientów trafiły ostatnie egzemplarze modeli amerykańskiego producenta.

Największa pomyłka stylistyczna Pontiaca? Zdecydowanie Aztek.
fot. Pontiac

Czasy swojej świetności Pontiac przeżywał w 1973 roku, kiedy to sprzedaż sięgnęła prawie miliona samochodów. Niestety, wraz z latami, auta producenta były coraz mniej atrakcyjne i nie wstrzelały się w gusta Amerykanów. Prawdziwy załom nastąpił na początku naszego stulecia, kiedy prezesem Pontiac’a została, co ciekawe, kobieta, Lynn Myers. Jej kontrowersyjne projekty niestety nie odniosły zbyt spektakularnego sukcesu.

Czego Pontiac’owi świat nie zapomni? Przede wszystkim stworzenia skrzyni biegów umieszczonej na kolumnie kierownicy. Zapewne również mało kto pamięta, że w pewnym momencie swojego życiorysu firma zajmowała się również militariami – dla walczącej w II wojnie światowej armii alianckiej produkowała m.in. polowe karabiny maszynowe i przednie osie czołgów.

Kultowy Pontiac GTO
fot. Pontiac

Upadek marki następował powoli, mniej więcej od początku XXI wieku. Samochody już nie wstrzelały się w gusta klientów, jak w poprzednim stuleciu, popyt wyraźnie spadał. Wprawdzie w ostatnich latach producent zaoferował kilka ciekawych propozycji jak model G8 czy też Solstice, jednak popyt na te samochody był nijak nieporównywalny z tym, jakim cieszył się GTO czy też Firebird. Nastąpił więc smutny, jednak siłą rzeczy nieunikniony koniec Pontiaca po 84 latach istnienia na rynku motoryzacyjnym.

Kto wie, może GM zdecyduje się kiedyś wskrzesić markę? Póki co jednak musimy się zadowolić wspomnieniami:

Najnowsze

Siedmiu chętnych, jeden tytuł

Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS3, Opel Meriva, Ford C-Max, Nissan Leaf, Volvo S60, a może rumuński SUV - Dacia Duster? Któryś z nich na pewno zdobędzie tytuł Car Of The Year 2011.

Do ostatniego etapu konkursu Car Of The Year, spośród 33 kandydatów, dotarło 7 najmocniejszych „zawodników”. Z naszego wstępnego rozeznania wynika, że największym zainteresowaniem wśród „publiczności” cieszy się Alfa Romeo Giulietta.

W ubiegłorocznej edycji konkursu tytuł Samochodu Roku otrzymał VW Polo.
fot. VW

Równie spore szanse ma Dacia Duster i Citroen DS3. Wiadomo jednak, że 59 dziennikarzy motoryzacyjnych zasiadających w jury może mieć tak naprawdę zupełnie inne zdanie, niż większość pasjonatów motoryzacji. Wystarczy zresztą przypomnieć sobie poprzednie edycje konkursu, których wyniki niejednokrotnie zaskakiwały wszystkich.

Tak czy inaczej, ostatecznego zwycięzcę COTY poznamy już za niecały miesiąc, 29 listopada, tymczasem ciekawi nas, który z tych siedmiu samochdów zasługuje Waszym zdaniem na tytuł?

 

 

Alfa Romeo Giulietta:

fot. Alfa Romeo

 

 

 

 

 

 

 

Citroen C3/DS3:

fot. Citroen

 

 

 

Dacia Duster:

fot. Dacia

 

 

 

 

 

 

 

 


Ford C-Max/Grand C-Max:

fot. Ford

 

 

 

 

 

 

 

 

Nissan Leaf:

fot. Nissan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opel Meriva:

fot. Opel

 

 

 

 

 

 

 

 

Volvo S60/V60:

fot. Volvo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oprócz Car Of The Year, na świecie są też organizowane od niedawna konkursy na Kobiecy Samochód Roku (Women’s Car of the Year). Zeszłoroczny tytuł otrzymał Jaguar XF. Który model wygra w tym roku? Tego jeszcze nie wiadomo.  Więcej na temat Women’s Car of the Year znajdziecie tutaj.

Najnowsze

Skuter z kosmosu – BMW Concept C. Galeria

Dział jednosladów BMW prezentuje maszynę z odległej galaktyki - skuter BMW Concept C. Został wyposażony w nowatorskie rozwiązania, a sylwetka współgra z dotychczasowymi motocyklowymi produktami BMW.

Niemiecki producent dumnie ogłasza, że skuter wytyczy nową drogę w sposobie poruszania się po miejskiej dżungli. Wiadomo na pewno, że z takim wyglądem z pewnością będzie zwracać na siebie uwagę. Ma opływowy niczym w ścigaczu, nieco futurystyczny, ale bardzo elegancji kształt. Konstrukcja maszyny ma pozwalać na szybkie, stabilne i sprawne przemieszczanie się po ulicach.

BMW Concept C
fot. BMW

W koncepcie skuter osadzono na intrygujących, niebiesko-czarnych oponach, a srebrno-niebieskie lakierowanie dodaje maszynie unikalnego sznytu (farby nałożono warstwowo). Wysoka owiewka, mająca zapewniać dobrą ochronę przed wiatrem, została mocno pochylona, co ma podkreślać sportowy charakter pojazdu.

BMW Concept C wyposażono w reflektory wykonane w technologii LED, a także w kamery wsteczne (obraz z nich pokazuje się na dwóch ekranach przed oczami kierowcy). Jednak, jak podkreśla producent, to ostatnie rozwiązanie nie zostanie wykorzystane w modelu produkcyjnym – przede wszystkim z racji wysokich kosztów produkcji oraz dlatego, że w wypadku awarii kamer, nie będzie można korzystać ze skutera (egzemplarz pokazowy nie ma lusterek). W wyposażeniu konceptu znalazły się też: nawigacja, podgrzewane manetki, ABS oraz bezstopniowa przekładnia CVT.

Trudno mówić narazie o szczegółach technicznych skutera – konstruktorzy milczą jak zaklęci. Wspominają jedynie o dwucylindrowym silniku, jako najmocniejszym w grupie maxi-skuterów. 

Nowy pojazd ma zagwarantować użytkownikowi radość z jazdy, elastyczność w planowaniu trasy oraz rozszerzyć możliwości przemieszczania się po mieście.

Wizjonerski produkt BMW Motorrad wyprzedza konkurencję. Jednak na model produkcyjny będzie trzeba trochę poczekać.

Na zdjęcia konceptu widzimy głównie kobietę – użytkowniczkę. Czyżby producent dedykował skuter paniom?
fot. BMW

Najnowsze

Auto Show Poland 2010 w ten weekend!

Listopad, szarość za oknami, coraz niższe temperatury na zewnątrz oraz przesunięty o godzinę czas z pewnością nie sprzyjają już weekendowym wycieczkom w plener. Ale przecież nie można całego jesienno-zimowego okresu spędzić w domu przed komputerem! Być może warto skorzystać z naszej propozycji...

Nawet nie trzeba specjalnie daleko jechać, ponieważ impreza, na którą możecie się wybrać, odbywa się w Polsce. Mowa o wystawie samochodów Auto Show Poland 2010 w warszawskich halach Expo XXI. Odwiedzając wystawę między piątkowym południem, a niedzielnym wieczorem, będziecie mogły bliżej zapoznać się z ofertą wiodących marek samochodowych w naszym kraju. Podobnie jak rok temu, powierzchnia hali zostanie podzielona na cztery strefy tematyczne tak, by każdy bezproblemowo znalazł to, co interesuje go najbardziej. Samochody rozstawiono w odpowiednich sektorach: ekologia i bezpieczeństwo, sport i design, city oraz SUV i off-road.

Na zeszłorocznym Auto Show Poland największym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Ferrari.
fot. Auto Show Poland
Jeśli chodzi o nowości ekologiczne, na stoiskach nie zabraknie takich „perełek” jak hybrydowa Honda CR-Z, Mazda6 po liftingu, czy też Kia Venga. Fiat natomiast zaprezentuje „Pięćsetkę” napędzaną dwucylindrowym doładowanym silnikiem benzynowym TwinAir, dzięki czemu na własne oczy i uszy będziecie mogły się przekonać, że nowa konstrukcja włoskiego producenta nie ma nic wspólnego z wysłużoną „kaszlącą sześćsetką” stosowaną w poczciwym „maluchu”.

Jeśli wolicie mniej grzeczne samochody, a od ekologii bardziej cenicie sobie sportowe emocje, z pewnością niczym magnes, waszą uwagę przyciągnie stoisko „sport i design”. To właśnie tam będziecie mogły podziwiać powabne kształty Peugeota RCZ. Jeśli lubicie japońskiego ducha motoryzacji, warto zwrócić uwagę na Mazdę MX-5, Hondę Accord z nowymi jednostkami napędowymi oraz Suzuki Kizashi. W obszarze „sport i design” spotkacie kolejnego Fiata 500 –  tym razem jednak, dla równowagi, w wersji bez dachu i z logiem jadowitego skorpiona, bez wątpienia świadczącego o sportowych aspiracjach włoskiego malucha.

Podczas wystawy nie zabraknie również przedstawicieli wagi ciężkiej, a więc SUV-ów, crossover’ów i

Wystawa będzie świetną okazją do bliższego zapoznania się z powabnym Peugeotem RCZ…
fot. Auto Show Poland

terenówek: Mazdy CX-7, Jeepa Grand Cherokee, Kii Sportage, nowej Toyoty RAV4 i Land Cruisera, czy też Hondy CR-V z nowym silnikiem wysokoprężnym i-DTEC współpracującym z automatyczną skrzynią biegów. Oczywiście, wśród aut przeznaczonych do konkretnych celów nie zabraknie też typowo miejskich samochodów Hondy, Fiata, Peugeota i Toyoty oraz nowego – starego Swifta.

Dodatkową atrakcją, oprócz samych samochodów, będzie możliwość wygrania Kii Picanto Comfort 1.0. Wystarczy, że odwiedzicie wystawę, wypełnicie kupon konkursowy i zagłosujecie na najlepszy waszym zdaniem samochód. Chyba mocniejszego argumentu już nie potrzeba?

Ceny: bilet normalny – 25 zł, bilet ulgowy – 15 zł

Miejsce: warszawskie centrum wystawienniczo-konferencyjnym Expo XXI (ul. Prądzyńskiego 12/14)

Godziny otwarcia:

05.11. Piątek 12-20

06.11. Sobota 10-18

07.11. Niedziela 10-18

Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Najnowsze