Kolejny raz Lexus LC powalczy w legendarnym 24 Hours of Nürburgring!

Drugi raz z rzędu Lexus LC powalczy w 24 Hours of Nürburgring, jednym z najbardziej wymagających wyścigów na świecie, odbywającym się na legendarnym niemieckim torze Nürburgring.

W 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring Lexus LC będzie rywalizował w klasie SP-Pro. Za kierownicą samochodu zmieniać się będzie czwórka kierowców znana z zeszłorocznej edycji.

Lexus LC został znacząco zmodyfikowany w porównaniu z zeszłym rokiem. Poprawiono aerodynamikę, w tym konstrukcję kabiny, by obniżyć środek ciężkości, poprawić pracę hamulców, opon i elektroniki. Zmiany dotknęły też silnika. Jednostka napędowa o oznaczeniu 2UR-GSE ma zmniejszone tarcie i więcej mocy.

Doświadczenia zebrane przez Gazoo Racing podczas testów i wyścigów modeli sportowych są wykorzystywane w samochodach drogowych. Wyścigowa wersja Lexusa LC korzysta z tego samego silnika, który trafił do Lexusa LC 500.

24-godzinny wyścig na torze Nürburgring odbędzie się w dniach 22-23 czerwca. Kierowcy zmierzą się z całą nitką toru, którego okrążenie liczy 25 km i ma ponad 170 zakrętów. Toyota Gazoo Racing oraz Lexus biorą udział w tym wyścigu od 2007 roku, by doskonalić pracę zespołu i tworzyć coraz lepsze samochody.

Najnowsze

Debiut czterodrzwiowego BMW serii 8 Gran Coupe. 530 KM w najmocniejszej wersji!

W końcu czas na długo wyczekiwany debiut BMW serii 8 w sportowej wersji czterodrzwiowego coupe. Struktura karoserii, technika napędowa i układ jezdny są konsekwentnie ukierunkowane na maksymalne osiągi. Światowa premiera już za klika dni w Monachium, a my już dziś sprawdzamy co oferuje nam nowy model BMW!

Światowa premiera nowego BMW serii 8 Gran Coupé na BMW Group#NextGen w dniach 25 – 27 czerwca 2019 r. w Monachium, od września 2019 r. wprowadzenie na rynek czterech wariantów modelowych: BMW M850i xDrive Gran Coupé  z silnikiem V8 o mocy 390 kW (530 KM), BMW 840i Gran Coupé i BMW 840i xDrive Gran Coupé z nowym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem spalinowym o mocy 250 kW (340 KM) oraz BMW 840d xDrive Gran Coupé z 6‑cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW (320 KM).

Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Przenoszenie siły przez 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic i inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive lub napęd na tylne koła (BMW 840i Gran Coupé).

Niezależne proporcje, rozstaw osi o 201 mm większy niż w BMW serii 8 Coupé, elegancka, płynna linia dachu z przejściem w tył w kształcie płetwy, dynamicznie wysmuklona sylwetka. Prezencję i sportowy charakter auta podkreśla potężna partia ramion w obszarze słupków C, wyjątkowo duży rozstaw kół oraz specyficzna dla modelu konstrukcja tyłu, która akcentuje szerokość.

Luksusowa sportowa atmosfera na wszystkich fotelach. Wyposażenie standardowe z fotelami sportowymi, pełną tapicerką ze skóry Vernasca, łopatkami zmiany biegów na kierownicy, oświetleniem ambientowym oraz deską rozdzielczą i górną częścią boczków drzwi pokrytych skórą Nappa.

Maksymalnie duża ilość miejsca na nogi w coupé marki BMW. Pojemność 440 l umożliwia transport trzech toreb golfowych. Dodatkowa przestrzeń uzyskiwana przez złożenie dzielonego oparcia kanapy tylnej w stosunku 40 : 20 : 40.Typowy dla modelu szklany dach panoramiczny o powierzchni ok. 1,5 m2 rozciągający się od przedniej do tylnej szyby zapewnia wyjątkową, pełną światła atmosferę we wnętrzu.

Pakiet sportowy M z charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem: bardzo duże wloty powietrza, niezależnie zaprojektowane progi i pas tylny, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, kierownica skórzana M, podświetlone listwy progowe z logo M. BMW M850i xDrive Gran Coupé dodatkowo ze spojlerem przednim, 20-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich i najwyższej jakości ogumieniem, typowym sportowym układem hamulcowym M, ekskluzywnymi elementami zewnętrznymi w kolorze Cerium Grey, listwami ozdobnymi w wersji siatki ze stali szlachetnej i podświetlanymi listwami progowymi ze znaczkiem modelu. Ponadto dla wszystkich pozostałych wariantów modelowych dostępny jest pakiet sportowy M Technik.

Luksusowe i progresywne wyposażenie standardowe z kluczykiem BMW z wyświetlaczem, systemem telefonicznym z ładowaniem bezprzewodowym, wyświetlaczem BMW Head-Up oraz BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawie wskaźników monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala.

Szeroka gama systemów wspomagających kierowcę: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przy zmianie pasa ruch i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu, a także asystent parkowania z asystentem cofania w wyposażeniu standardowym. 

Najnowsze

Tragiczny wypadek motocyklisty

Do zdarzenia doszło w Tarnowie. Kierujący motocyklem nie miał szans uniknąć zderzenia.

27-letni mieszkaniec powiatu tarnowskiego jadący ulicą Mickiewicza w dół w kierunku al. Solidarności uderzył w bok Volvo. Pomimo udzielonej niemal natychmiast pomocy przez służby ratunkowe, motocyklisty nie udało się uratować.

Na nagraniu z monitoringu widać, jak motocyklista porusza się ze znaczną prędkością, a jadące z naprzeciwka Volvo nagle zaczyna skręcić w lewo. Kierujący jednośladem nie miał czasu na hamowanie, zdołał tylko położyć motocykl.

Najnowsze

Nagle zjechał na bok i uderzył inne auto

Kamera znajdująca się przy posesji zarejestrowała bardzo nietypowe zderzenie dwóch samochodów.

Kierowca srebrnego SUV-a z niewyjaśnionych przyczyn skręcił nagle w lewo i uderzył w prawidłowo jadącego, czerwonego hatchbacka. Po kolizji zatrzymał się dopiero na ścianie budynku.

Nie można wykluczyć, że przyczyną zdarzenia było zaśnięcie lub zasłabnięcie. Świadczyć o tym może brak reakcji kierującego SUV-em. Zatrzymał go dopiero kontakt ze ścianą, a pojawiająca się nagle chmura czarnego dymu świadczy, że nawet po zatrzymaniu, trzymał nogę na gazie.

Najnowsze

Dziewczyna weszła prosto pod koła samochodu

Podczas każdego przechodzenia na drugą stronę ulicy zawsze powinniśmy dokładnie upewnić się, czy możemy na nią wejść. Ta piesza nawet nie zerknęła.

Do tego zdarzenia doszło w podwrocławskim Smolcu. Kierujący samochodem osobowym poruszał się w kierunku ul. Spółdzielców. W pewnej chwili piesza idąca chodnikiem weszła nagle na przejście, tuż przed nadjeżdżający pojazd.

Na filmie widać, że kierujący próbuje jeszcze w ostatniej chwili ominąć kobietę. Niestety 17-latka została potrącona i ze złamaną ręką przewieziono ją do szpitala. Dlaczego piesza weszła pod samochód? Na nagraniu widać, że młoda kobieta wpatrzona jest w ekran telefonu, nawet podczas wchodzenia na jezdnię.

Najnowsze