
Kolejny przeciążony transport. Ten był za ciężki o 38 ton!
Prawie 78 ton ważył zespół pojazdów zatrzymany do kontroli przez kujawsko-pomorskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Na tak ciężki transport przedsiębiorca nie miał zezwolenia.
Z analizy dokumentów przewozowych zatrzymanej na autostradzie A1 ciężarówki wynikało, że w transportowanych kontenerach jest złom o masie 56 ton. Tymczasem zestaw ważył 77,8 tony, podczas gdy norma wynosi 40 ton! To się nazywa przeciążenie transportu.
Jechał 100-tonowym zestawem bez zezwolenia i wiózł jeszcze na nim osobówkę!
Dopuszczalne naciski siedmiu spośród ośmiu osi również były zbyt duże, począwszy od 1,65 tony do 4,8 tony. Brakowało także pilota, który jest wymagany w przypadku poruszania się pojazdu cięższego niż 60 ton.
Czy to rekord? Wiózł ładunek za ciężki o 65 ton!
Kontrola zakończyła się ukaraniem kierowcy mandatem karnym i wszczęciem postępowań administracyjnych o nałożenie kar pieniężnych na przewoźnika drogowego. Kara w tym przypadku może wynieść nawet 18 tys. zł. Zespół pojazdów nie mógł kontynuować jazdy, dopóki jego masa całkowita i naciski osi nie zostały przywrócone do wartości zgodnych z przepisami.

Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?