Kolejny emocjonujący weekend Gosi Rdest w Formule 4

Rywalizacja najlepszych młodych kierowców w międzynarodowym cyklu wyścigów Formuły 4 nabiera tempa. Reprezentantka Polski i jedyna przedstawicielka płci pięknej w F4, Gosia Rdest, kolejny weekend na torze może zaliczyć do udanych.

Trzecia runda wyścigów Formuły 4 odbyła się na torze Snetterton w Wielkiej Brytanii. Weekendowe zmagania bolidów przyniosły wiele emocji. Szczególnie udany dla polskiej zawodniczki był pierwszy wyścig, w którym Gosia zdołała wyprzedzić 4 zawodników i z 20. miejsca przesunąć na 16. lokatę, którą utrzymała do końca pomimo zaciekłych ataków rywali. Dzięki brawurowej jeździe Małgosia utrzymała prowadzenie w klasyfikacji nagrody „Who Zoom Award”, która zostanie przyznana zawodnikowi z największą liczbą udanych manewrów wyprzedzania w przeciągu całego sezonu. W pozostałych dwóch wyścigach Małgosia zajęła 18. i 15. miejsce. W klasyfikacji generalnej Formuły 4 Polka utrzymuje 18. lokatę.

Małgosia Rdest
fot. materiały prasowe

– To był kolejny bogaty w nowe doświadczenia weekend na torze – powiedziała po wyścigach Małgosia – cieszę się z nawiązanej walki i faktu, że udało mi się wyprzedzić tylu świetnych kierowców. Z niecierpliwością czekam na kolejne zawody! Na razie wracam na uczelnię do Krakowa, żeby zdać ostatnie egzaminy, a potem z powrotem na tor.

Kolejne zmagania Formuły 4 odbędą się już 6 lipca na torze Oulton Park.

Wyniki sportowe Gosi można śledzić na stronie internetowej – www.gosiardest.pl

oraz na Facebooku: Gosia Rdest – Life is a Race

 

Najnowsze

Patronat prezydenta nad Rajdem Polski LOTOS

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski objął swoim patronatem jubileuszowy LOTOS 70. Rajd Polski.

W liście do Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego, przesłanym przez Sławomira Rybickiego, sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, czytamy między innymi: „Mam przyjemność poinformować Pana Prezesa, że Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej przychylił się do Państwa prośby i przyjął zaproszenie do objęcia honorowego patronatu nad tegorocznym, siedemdziesiątym Rajdem Polski – jednym z najstarszych rajdów samochodowych na świecie i największą w Polsce sportową imprezą samochodową. Życzę Panu Prezesowi oraz wszystkim osobom zaangażowanym w organizację Rajdu pomyślnego przebiegu tego prestiżowego sportowego wydarzenia”.

fot. PZM

– Patronat prezydenta nad jubileuszową edycją naszego rajdu to dla nas wielkie wyróżnienie. To także potwierdzenie szczególnej pozycji rajdu w kalendarzu sportowych, nie tylko motoryzacyjnych, imprez w naszym kraju. Cenimy sobie bardzo ten dowód uznania dla pracy wszystkich organizatorów rajdu. Patronat Pierwszego Obywatela Rzeczpospolitej nad rajdem stanowi potwierdzenie dla naszych działań dotyczących przyszłości polskiego klasyka – powiedział Andrzej Witkowski, prezes PZM.

Bronisław Komorowski był gościem Rajdu Polski w czerwcu 2010 roku. Jako marszałek sejmu zapoznał się z organizacją 67. edycji imprezy, obserwował zmagania kierowców na trasie jednego z odcinków specjalnych, przyglądał się pracy mechaników w parku serwisowym, a także rozmawiał z zawodnikami. Organizatorzy Rajdu Polski przygotowali wtedy dla Bronisława Komorowskiego niespodziankę, którą była przejażdżka w fotelu pilota na trasie superoesu na Torze Mikołajki.

Najnowsze

Stereotypy a ceny w warsztatach samochodowych

Jesteś kobietą? Istnieje duża szansa, że za naprawę samochodu w warsztacie zapłacisz więcej.

Naukowcy z Northwestern University’s Kellogg School of Management we współpracy z AutoMD przeprowadzili badanie, z którego wynika, że ceny w warsztatach samochodowych mogą się zmieniać w zależności od tego, kto przychodzi w charakterze klienta. W 2012 roku Meghan Busse, Ayelet Israeli i Florian Zettelmeyer nadzorowali eksperyment, podczas którego agenci AutoMD zadzwonili do 4,603 warsztatów samochodowych, by wycenić koszt wymiany chłodnicy w Toyocie Camry z 2003 roku. Agenci przyjęli trzy różne drogi postępowania: przedstawiali się jako klient, który przygotował się wcześniej, pogrzebał w internecie i zna mniej więcej wymiar kosztów; jako klient, który nie ma o tym pojęcia i jako klient spodziewający się ceny wyższej, niż faktycznie powinna być. Niestety, ogólna tendencja była taka, by w tym ostatnim przypadku oferować klientowi cenę wyższą niż rynkowa (no, bo skoro i tak już się nastawił…)

fot. materiały prasowe

Cena oferowana klientom przygotowanym i tym niezorientowanym była mniej więcej podobna i oscylowała w granicy rynkowej przeciętnej. Pod warunkiem, że klient był płci męskiej. Kobiety deklarujące niewiedzę stawiały się natychmiast na straconej pozycji: przeciętnie podawano im koszt 406 dolarów w porównaniu do 383 dolarów sugerowanych mężczyznom.

Z tą tendencją można sobie jednak poradzić. Badanie wskazało również, że kobiety domagające się zniżki mają większe szanse na jej uzyskanie(35%) niż mężczyźni (25% przypadków). Zdaniem Meghan Busse, to najlepszy sposób na przeciwstawienie się stereotypowi. Pracownicy warsztatu przekonani, iż mają do czynienia z nieświadomą niewiastą, nie spodziewają się, że zacznie argumentować i dyskutować. Jeżeli jednak tak się dzieje, daje im to do myślenia.

Przychodź przygotowana, nie wahaj się podejmować dyskusji i domagaj się o swoje. Nawet jeśli potkniesz się o utrwalony stereotyp, podważając jego zasadność masz duże szanse wyjść na plus.

Najnowsze

Młodzi kierowcy najczęstszymi sprawcami wypadków

Wypadki ze skutkiem śmiertelnym należą do najtragiczniejszych zdarzeń drogowych. Statystyki nie pozostawiają złudzeń –  w Polsce w 2012 roku co jedenasty wypadek kończył się tragicznie.

Zacznijmy od dobrej wiadomości: liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym spadła w roku 2012 w porównaniu do 2011 aż o 14 %. Tym niemniej jednak na polskich drogach doszło w 2012 do 3 246 wypadków, w których zginął człowiek. Większość ofiar (69,3%) straciła życie na miejscu zdarzenia, pozostała cześć w ciągu 30 dni od przewiezienia do szpitala. Gdzie najczęściej dochodziło to tego rodzaju zdarzeń?

Dane policji wskazują, że największa ich liczba: 367 wystąpiła w województwie mazowieckim (bez KSP Warszawa). Najmniej wypadków ze skutkiem śmiertelnym (76) zanotowano w województwie opolskim.

fot. materiały prasowe

Ze świadomością zmotoryzowanych bywa niestety różnie. Według danych policji najczęstszą przyczyną wypadków ze skutkiem śmiertelnym było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (936 wypadków), nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (341 wypadków), a także nieprawidłowe wyprzedzanie (2014 wypadki). Wypadki z ofiarami śmiertelnymi najczęściej przybierają postać zderzenia pojazdów: czołowego, tylnego lub bocznego. Zdarzenia tego typu stanowią w sumie 38 % wszystkich wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Z zebranych danych można wysnuć jeden wniosek: przed wypadkami najlepiej chroni nas zdrowy rozsądek i przestrzeganie przepisów.

Warto zwrócić też uwagę na dni tygodnia, w których dochodzi do takich wypadków. Prym w tym wiodą  zdecydowanie piątek i sobota. Na te dwa dni przypada ponad 1/3 wszystkich zdarzeń! Te dane policji powinny być dla kierowców ostrzeżeniem, a także wezwaniem do zachowania czujności i nie ulegania pokusie „weekendowego szaleństwa”. Taki komunikat powinien trafić do wszystkich kierowców ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych. Jak wynika ze statystyk – największą grupę sprawców wypadków ze skutkiem śmiertelnym stanowią kierowcy między 18 a 39 rokiem życia. W sumie kierowcy z tej kategorii wiekowej odpowiadają za prawie 60% wypadków z ofiarami śmiertelnymi.

 

Źródło: Korkowo.pl

Najnowsze

Pięć zawodniczek w Pucharze Kobiet w Ypres

W dniach 27-29 czerwca w Ypres odbędzie się kolejna runda Rajdowych Mistrzostw Europy, która jest jednocześnie kolejną w Pucharze Kobiet. Na starcie zobaczymy rekordową ich liczbę zawodniczek.

Idzie nowe – rajdy samochodowe, zdominowane dotychczas przez mężczyzn, być może niedługo się nieco zmienią. Widać to nie tylko na arenie międzynarodowej, gdzie coraz więcej pań święci triumfy, a młodziutkie zawodniczki zaginają swoim talentem doświadczonych rywali. Także w Polsce pojawia się za kierownicą coraz więcej kobiet, które chcą być traktowane jako pełnoprawny zawodnik – bez taryfy ulgowej. Starują w różnych dyscyplinach, począwszy od kartingu, KJS’ów, rajdów, wyścigów czy na zmaganiach terenowych kończąc. Borykają się często z nielada problemami: zawiścią kolegów nie mogących uwierzyć, że objeżdża ich kobieta, czy brakiem sponsorów, którzy wciąż sądzą, że bezpieczniejszą inwestycją jest mężczyzna (nawet ten, który zajmuje dalsze pozycje za wspomianą zawodniczką).

Ale są też przykłady pań – niestety narazie za granicą, które zachodzą całkiem wysoko, zwłaszcza biorąc pod uwagę range wydarzeń w świecie sportów motorowych. I tak po czterech dotychczasowych rajdach Mistrzostw Europy w klasyfikacji pań prowadzi Ekaterina Stratieva, zwyciężczyni otwierającej rundy na Wyspach Kanaryjskich. Na Korsyce natomiast najlepsza okazała się Molly Taylor, która traci do liderki dwa punkty. Runda w Ypres będzie jednak szczególna z tego względu, że weźmie w niej udział aż pięć pań – oprócz wspomnianej Stratievej i Taylor, również Melissa Debackere, Evelien De Corte i Julia Devalot. Wszystkie debiutują w tej kategorii.

Ekaterina Stratieva
fot. materiały prasowe
Molly Taylor
fot. materiały prasowe
Evelien De Corte
fot. materiały prasowe
Melissa Debackere
fot. materiały prasowe

Najnowsze