Kolejne edycje Honda Fun & Safety

Polski przedstawiciel producenta motocykli przygotowuje kolejne imprezy skierowane do osób, które chciałyby poczuć się pewniej za kierownicą swojej Hondy, a także poznać, czym jest radość z jazdy.

W kalendarzu pojawiły się dwie kolejne edycje imprezy Honda Fun & Safety. Najbliższa odbędzie się w dniach 22-23 czerwca, na nowym obiekcie w Toruniu – Awix Racing Arena, znajdującym się tuż obok stadionu żużlowego. Kolejna, zaplanowana w terminie 6-7 lipca, będzie miała miejsce na sprawdzonym już torze kartingowym w Radomiu.

fot. Honda


Honda Fun & Safety organizowane są w tym roku dla osób, które zakupiły motocykle w autoryzowanej sieci Hondy w Polsce. Udział w imprezie jest bezpłatny, ale obowiązuje kolejność zgłoszeń. Wystarczy zgłosić się do swojego dealera Hondy, aby otrzymać zaproszenie.

fot. Honda

Więcej informacji na www.honda.pl oraz w salonach.

Najnowsze

Motocyklowa kolekcja Suzuki 2013

Suzuki wprowadza kolekcję odzieży motocyklowej. W sezonie 2013 dostępne są dwa całkowicie nowe komplety tekstylne, trzy nowe modele rękawic oraz przeciwdeszczówki w dwóch wariantach: kombinezon lub kurtka ze spodniami.

Traveler

Komplet turystyczny „Traveler” to praktyczny, całosezonowy zestaw składający się z kurtki typu ¾ – 3-warstwowej z płynną regulacją kołnierza i wodoodpornymi kieszeniami (659 zł) – oraz wygodnych, 2-warstwowych spodni (429 zł). Dbając o swoje bezpieczeństwo, warto także zaopatrzyć się w protektor KNOX na plecy.

GT

Komplet sportowy „GT” składa się z krótkiej, 3-warstwowej, sportowej kurtki (549 zł) oraz 2- warstwowych spodni (399 zł). W tej serii również znajduje się protektor na plecy marki KNOX.

ProDry

Komplety przeciwdeszczowe „ProDry” to wyjątkowo wygodne i zarazem szczelne przeciwdeszczówki Suzuki wykonane z materiału Polytex210D. Doskonałą widoczność w każdych warunkach zapewnia ich kombinacja kolorów: czerń – neonowy pomarańcz – biel.  Odzież z serii „ProDry” dostępna jest w formie 1-częściowego kombinezonu (259 zł) lub kurtki (149 zł) i spodni (99 zł).

fot. Suzuki

Rękawice

Dodatkowo, motocykliści mogą wybierać w szerokiej ofercie rękawic Suzuki. Model Całosezonowe rękawice turystyczne „Storm” wykonane są z nubuku i mocnego materiału Polydura 600D (199 zł). Wodoodporne rękawice „Zonda” zapewnią komfort nawet w deszczowe dni, ponieważ posiadają membraną wewnętrzną wykonane z odpornej na przetarcia Cordury.

 

Wszystkie produkty z kolekcji 2013 dostępne u każdego autoryzowanego dealera Suzuki.

Najnowsze

Polscy studenci zwycięzcami Shell Eco – Marathon

Zespół Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów SKAP Politechniki Warszawskiej został zwycięzcą w kategorii Urban Concept zawodów Shell Eco-Marat na ulicznym torze w Rotterdamie!

SKAP swoim pojazdem o nazwie PAKS uzyskując doskonały wynik przejazdu 334,2 kilometrów na jednym litrze benzyny, o  włos pokonał francuskich rywali – Lycée Louis Delage. Walka o zwycięstwo toczyła się między dwoma zespołami do ostatniej chwili. Trzeci w klasyfikacji, pojazd Uniwersytetu Mons przejechał o ponad 150 kilometrów krótszy dystans niż Polacy

Tegoroczna, 29. edycja konkursu ponownie odbyła się w Rotterdamie. w dniach 15 – 19 maja, kiedy to ponad  3000 studentów z 24 krajów podzielonych na 224 zespoły rywalizowało w dwóch kategoriach: futurystycznej Prototype i konwencjonalnej UrbanConcept. Zgodnie z złożeniami konkursu, przez kilka dni, zespoły podejmowały próby przebycia jak najdłuższej trasy na równowartości jednego litra paliwa. Samochody wykonały stałą liczbę okrążeń wokół toru przy zadanej prędkości, a organizatorzy obliczyli efektywność energetyczną każdego z pojazdów, przyznając zwycięstwo w każdej z kategorii i dla każdego źródła energii.

fot. Shell

Tegoroczny zwycięzca kategori Urban Concept, czyli pojazdów które swoimi gabarytami oraz funkcjonalnością mają przypominać auta poruszające się po miejskich drogach, powstał w 2009 r. z myślą o starcie w zawodach Shell Eco Marathon. PAKS  został zaprojektowany jako samochód, który może być zastosowany w indywidualnych środkach transportu przyszłości. Projekt został zrealizowany od zera, jednakże podczas prac nad nim brano pod uwagę doświadczenia zdobyte przy projektowaniu i wykonywaniu jego poprzednika, pojazdu Mikrus. W pracach nad PAKSem dążono do ergonomicznych rozwiązań przyjaznych środowisku. Pojazd debiutował w zawodach Shell Eco-Marathon w 2012 zdobywając 2 miejsce w kategorii „Safety” oraz 3 miejsce w klasie pojazdów napędzanych benzyną E 95 uzyskując wynik 300 km przejechanych na jednym litrze paliwa (0,33l/100km – dotychczasowy rekord Polski w kategorii pojazdów miejskich.

Najnowsze

Jak uniknąć kar za złe parkowanie?

Korki w centrum miast to nieustanna bolączka kierowców, zwłaszcza tych, którzy w ciągu dnia przemierzają sporą liczbę kilometrów. Oprócz tego dochodzi jeszcze problem związany z brakiem lub niewystarczająca liczbą miejsc parkingowych.

Kierowcy poruszający się po centrum miast powinni uzbroić się w cierpliwość, gdyż prędkości tam osiągane pozostawiają wiele do życzenia. Średnia prędkość w dużych polskich miastach (Łódź, Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań) w ścisłym centrum oscyluje wokół 32 km/h. W porównaniu z badaniami sprzed pół roku odnotowano małą poprawę (średnia prędkość osiągana przez kierowców w grudniu 2012 w ścisłym centrum wynosiła ok. 30 km/h). Znacznie lepiej przedstawia się sytuacja na ulicach położonych wokół centrum. Tam pojazdy poruszają się z prędkością 42 km/h.  Nie oznacza to jednak, że zmotoryzowanym jeździ się lepiej. Istotny problem stanowi także kwestia parkowania. W zatłoczonych centrach trudno o wolne miejsce, a opłaty często nie należą do najniższych. To główne powody dla których kierowcy uciekają się do różnych sposobów, aby zmniejszyć wydatki. Parkują w miejscach przeznaczonych dla niepełnosprawnych lub mieszkańców osiedli, pozostawiają auta na jedniach światłach awaryjnych bądź na zakazie postoju. Jednak jak mówi stare przysłowie: chytry dwa razy traci. Co czeka na niesfornych kierowców? W przypadku niestosowania się do znaków zakazu zatrzymywania się oraz postoju kierowca może otrzymać nawet mandat 500 zł i 5 punktów karnych.

Blokada kół uderzy nas po portfelu
fot. Flotis.pl

Na kierowców łamiących przepisy oprócz mandatu czekać mogą inne „niespodzianki”, a mianowicie blokada kół albo puste miejsce po odholowanym samochodzie. Warto pamiętać, że blokada kół najczęściej stosowana jest w przypadku zaparkowania w niedozwolonym miejscu – niezastosowania się do znaków drogowych, tj. zakazu postoju, zatrzymywania się lub pozostawieniu auta na miejscu przeznaczonym dla niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej. Ważny jest również fakt, że zgodnie z art. 130a pkt 8 prawa o ruchu drogowym pojazd może być unieruchomiony przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół, jeśli został on pozostawiony w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nie utrudnia ruchu lub nie zagraża bezpieczeństwu. Blokada na kołach wiąże się z uszczerbkiem dla portfela. Na kierowcę nakładany jest mandat karny w wysokości od 100 do 500 zł. Warto dodać, iż można odmówić jego przyjęcia i mimo tego żądać usunięcia blokady. W przypadku odmowy przyjęcia mandatu nastąpi skierowanie sprawy do sądu.

Na najbardziej niesfornych kierowców pozostawiających auta w niedozwolonych miejscach czeka… puste miejsce, czyli odholowanie. Najczęściej ma to miejsce w przypadku, gdy samochód został pozostawiony w miejscu zabronionym i jednocześnie utrudnia ruch pojazdów, pieszych lub zagraża bezpieczeństwu. To samo może spotkać osoby, które zaparkowały bezprawnie na kopercie dla inwalidów lub w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela. I tym razem nie obędzie się bez uszczerbku dla portfela, gdyż oprócz opłaty za odholowanie auta należy także pokryć koszt postoju na parkingu strzeżonym. Samochód można odebrać dopiero z dowodem wpłaty. Koszt odholowania auta to maksymalnie 478 zł za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t. Natomiast każda doba postoju na parkingu strzeżonym to maksymalnie 37 zł.

 

Źródło: Flotis.pl

Najnowsze

Kolejny udany weekend Gosi Rdest w Formule 4

Trwa rywalizacja najlepszych młodych kierowców w międzynarodowym cyklu wyścigów Formuły 4. Reprezentantka Polski i jedyna przedstawicielka płci pięknej w F4, Gosia Rdest, miniony weekend na torze może zaliczyć do bardzo udanych.

Kolejna runda wyścigów Formuły 4 odbyła się na torze Brands Hatch Indy w Wielkiej Brytanii. Przed niedzielnymi startami młodych adeptów kierownicy odwiedził Jenson Button, brytyjski kierowca wyścigowy, mistrz świata Formuły 1 w sezonie 2009 oraz wicemistrz świata F1 z sezonu 2011. Życząc zawodnikom udanych startów, Button stwierdził, że Formuła 4 jest świetnym krokiem do kontynuowania kariery w wyścigach wyższej klasy, a w przyszłości być może także w Formule 1.

Małgosia Rdest: dziś Formuła 4, a kiedyś, kto wie?
fot. Media4U

Zmagania na torze Brands Hatch Indy Małgosia Rdest z pewnością może zaliczyć do udanych. Szczególnych emocji dostarczył przede wszystkim drugi wyścig, w którym Gosia zdołała  wyprzedzić 6 rywali i z 20. miejsca przesunąć na 14. lokatę, którą utrzymała do końca pomimo zaciekłych ataków rywali. Dzięki brawurowej jeździe Małgosia prowadzi obecnie w klasyfikacji nagrody „Who Zoom Award”, która zostanie przyznana zawodnikowi z największą liczbą udanych manewrów wyprzedzania w przeciągu całego sezonu.

fot. Media4U

“To był kolejny bardzo satysfakcjonujący weekend na torze. Zdobyłam wiele nowych doświadczeń i czuje się coraz pewniej za kierownicą bolidu” – powiedziała po wyścigach Małgosia.

„Cieszę się z nawiązanej walki i faktu, że udało mi się wyprzedzić tylu świetnych kierowców. Mam nadzieję, że na następnych zawodach uda mi się wskoczyć do pierwszej dziesiątki!” – zapewniała młoda zawodniczka.

fot. Media4U

Kolejna zmagania Formuły 4 odbędą się już 15-16 czerwca na torze w Snetterton.

Wyniki sportowe Gosi można śledzić na stronie internetowej – www.gosiardest.pl

oraz na Facebooku: Gosia Rdest – Life is a Race

Najnowsze