Škoda Kodiaq Scout debiutuje na polskim rynku – ceny

Škoda poszerza swoją ofertę o nowy wariant modelu Kodiaq. Wersja Scout to specjalna pochodna flagowego SUV-a czeskiej marki, która standardowo wyposażona jest w napęd na cztery koła.

Do napędu posłuży jeden z czterech silników o mocy od 150 do 190 KM. Kodiaq Scout debiutuje w polskich salonach z ceną od 135 500 zł.

{{ download(199) }}

Przy długości 4706 mm (o 9 mm więcej od standardowej wersji modelu Kodiaq za sprawą uterenowionej charakterystyki nadwozia) to duży SUV, gwarantujący obszerną kabinę zdolną pomieścić do siedmiu pasażerów oraz największy w klasie bagażnik (720 litrów z opcją powiększenia do aż 2065 litrów).

Nakładki na zderzaki, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych i ramki szyb bocznych zostały wykończone kontrastowo srebrnym lakierem. Standardowo w tej wersji obecne są także obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze antracytowym o średnicy 19 cali oraz pakiet przyciemnianych szyb bocznych i tylnych.

Pod względem wyposażenia Skoda Kodiaq Scout bazuje na wersji wyposażenia Ambition, ale wzbogacono je o elementy wskazujące na terenowy charakter tej edycji. Obok specjalnych oznaczeń pojawiających się na nadwoziu oraz w kabinie, o szczególny nastrój we wnętrzu dba tapicerka częściowo wykonana z Alcantary, stalowe nakładki na pedały, oświetlenie wnętrza ambiente z funkcją wyboru jednego z dziesięciu kolorów oraz system multimedialny z ośmioma głośnikami.

Wersja ta standardowo jest wyposażana w pakiet na bezdroża, tryb jazdy Offroad oraz napęd na cztery koła. Oparty jest on na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym, umieszczonym bezpośrednio przed mechanizmem różnicowym, gwarantującym optymalny rozdział mocy na poszczególne koła przy zachowaniu jak najlepszej ekonomiki jazdy. Kompetencje modelu w terenie potwierdza duży prześwit 194 mm oraz kąt rampowy 21,3 stopnia, kąt natarcia 20,1 stopnia oraz zejścia 22,8 stopnia.

Skoda Kodiaq Scout dostępny jest w sześciu mocnych kombinacjach napędowych (1.4 TSI 150 KM ze skrzynią manualną, 1.4 TSI 150 KM DSG, 2.0 TSI 180 KM DSG, 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 150 KM DSG, 2.0 TDI 190 KM DSG).

 

Najnowsze

Odkryj nowe motocykle Harley-Davidson z rocznika 2018

Harley-Davidson zaprasza wszystkich miłośników dwóch kółek na dni otwarte w salonach swoich autoryzowanych dealerów w Polsce.

Niedawno Harley-Davidson wprowadził do swojej ofery osiem odmłodzonych motocykli. Producent zarzeka się, że nowe modeli Softail mają moc, zwinność i łatwość prowadzenia, której nie spodziewamy się w takich maszynach: „to najlepiej jeżdżące motocykle w naszej historii!” – twierdzą przedstawiciele polskiego importera. Żeby to sprawdzić, należy odwiedzić najbliższego dealera H-D, gdzie nie tylko ma czekać kawa i miła obsługa, kolekcja odzieży MotorClothes, ale także najnowsze modele z silnikami Milwaukee-Eight do wypróbowania.

O wszystkich zmianach, które zaszły w modelach Softail dowiesz się więcej tu.

Daty i miejsca:
22/23.09.2017 – Katowice, Kraków, Łódź, Rzeszów, Warszawa (Liberator), Warszawa (Twin Peaks)
23.09.2017 – Szczecin
29/30.09.2017 – Gdańsk, Poznań, Wrocław

Rzecz jasna, poza modelami Softail w salonach zastaniemy inne, kultowe już motocykle: Harley-Davidson Street 750, maszyny z rodziny Dark Custom i klasyczne modele cruiser, aż po luksusowe modele Touring i  CVO.

Znajdź adres najbliższego autoryzowanego dealera Harley-Davidson i dowiedz się więcej na: www.harley-davidson.pl

Najnowsze

Polacy na drodze. Kto stanowi największe niebezpieczeństwo?

Mniej agresji, więcej kultury. Jeździmy w sposób bardziej profesjonalny - kierowcy ciężarówek, zaraz po pieszych, są oceniani jako najbardziej bezpieczni uczestnicy ruchu drogowego - tak wynika z badania, które na zlecenie organizatorów akcji społecznej „Profesjonalni kierowcy” przeprowadziła pracownia IBRIS.

Zapytano kierowców samochodów osobowych oraz ciężarowych, kto ich zdaniem stwarza największe zagrożenie na drodze.

Mały pojazd, małe zagrożenie? Niekoniecznie
W opinii kierowców samochodów osobowych najbardziej niebezpiecznymi uczestnikami ruchu drogowego są rowerzyści (49,5% wskazań), kierowcy samochodów osobowych (46,7%) i motocykliści (43,4%).

– To, że kierowcy jednośladów wskazywani są jako najniebezpieczniejsza grupa uczestników ruchu w Polsce, nie budzi zdumienia, ponieważ w ciągu chociażby ostatniego roku dostrzega się wzrost wypadków i ofiar śmiertelnych z udziałem właśnie motocyklistów i rowerzystów. Jedną z przyczyn jest niedbałość o to, aby być dobrze widocznym przez innych uczestników ruchu – tłumaczy Monika Uścińska, psycholog transportu z Instytut Transportu Drogowego.

Co ciekawe, kierowcy samochodów ciężarowych zostali wskazani przez ankietowanych jako jedna z grup stwarzających najmniejsze zagrożenie na drodze. – Z pewnością wynika to z coraz większej świadomości kierowców zawodowych, lepszej infrastruktury i systemów bezpieczeństwa, w które dziś wyposażone są nowe pojazdy ciężarowe. Wielką rolę odgrywają także akcje doszkalające dla młodych kierowców, w jakie coraz chętniej angażują się firmy z branży transportowej – wylicza Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks Poland firmy która wspólnie z Renault Trucks Poland, Wielton, Ergo Hestią i Michelin już od dwóch lat prowadzi akcję społeczną „Profesjonalni kierowcy” polegającą na organizowaniu bezpłatnych kursów dla młodych kierowców posiadających prawo jazdy kategorii C+E.

Mł. asp. Antoni Rzeczkowski z Komendy Głównej Policji dodaje: – Kierujący samochodami ciężarowymi z roku na rok powodują coraz mniej wypadków drogowych, jak również rzadziej naruszają przepisy normujące porządek i bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Należy zauważyć, że coraz częściej są to kierowcy bardzo dobrze przeszkoleni i świadomi zagrożeń występujących podczas ich ciężkiej pracy. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt wykorzystywania przez nich coraz nowocześniejszych, sprawniejszych a tym samym bezpieczniejszych pojazdów – zauważa Rzeczkowski.

W opinii badanych kierowców samochodów osobowych w ostatnich pięciu latach poprawiła się kultura jazdy prawie wszystkich uczestników ruchu. Tutaj wskazywano najczęściej rowerzystów oraz kierowców samochodów ciężarowych. Warto zaznaczyć, że najbardziej podzielone zdania dotyczą kierowców samochodów osobowych. Z jednej strony na poprawę kultury jazdy wskazało 37,1 proc., z drugiej – na jej pogorszenie nieznacznie mniej: 34,2 proc.

Kierowcy samochodów osobowych są zgodni, że najwięcej zachowań agresywnych na drodze przejawiają inni kierowcy aut osobowych. Uważa tak ponad połowa zapytanych. Na pieszych wskazało prawie 18 proc., a na kierowców ciężarówek: niespełna 15 proc. Pozostałe grupy wymieniał co dwudziesty pytany.

Najczęściej spotykane agresywne zachowania na drodze to: groźby, wyzwiska i obraźliwe gesty.

Badani uważają też, że w ostatnich latach zwiększyło się zarówno bezpieczeństwo, jak i kultura jazdy kierowców ciężarówek. Więcej niż jeden na dziesięciu zapytanych uważa, że grupa ta prowadzi pojazdy w sposób zdecydowanie bardziej bezpieczny i kulturalny. Oceny pozytywne stanowią łącznie 34,2 proc. wskazań, z kolei negatywne niespełna 1/4. Potwierdzają to również dane Komendy Głównej Policji, która co roku publikuje raporty na temat wypadków na polskich drogach. Wynika z nich, że na przestrzeni 10 lat ogólna liczba wypadków w Polsce zmniejszyła się o 1/3, a w przypadku kierowców samochodów ciężarowych spadek był jeszcze większy i wyniósł ponad 50 proc. Ten rok może być kolejnym, gdy liczba tego typu zdarzeń zmaleje, ponieważ w pierwszym półroczu KGP odnotowała 3 proc. mniej wypadków niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

– Poprawa statystyk, jak i coraz lepsza opinia o kierowcach zawodowych, to z pewnością wynik wielu szkoleń, w których biorą oni udział – wyjaśnia Marcin Majak z Renault Trucks Poland. – Do tej pory w ramach naszej akcji „Profesjonalni kierowcy” przeszkoliliśmy już około 450 osób. Beneficjentem akcji jest jednak każdy z nas. Większa świadomość, wiedza i umiejętności wyniesione ze szkoleń z pewnością przekładają się na wzrost bezpieczeństwa na drogach. Jeśli dzięki naszej inicjatywie choć jeden kierowca uniknie niebezpiecznej sytuacji, z pełnym przekonaniem będziemy mogli powiedzieć, że było warto – podsumowuje Majak.

Na dużą efektywność szkoleń dla młodych kierowców wskazuje także Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin w Polsce. – Od lat zależy nam na podnoszeniu kwalifikacji kierowców zawodowych, dlatego cieszymy się, że poprawę odczuwają wszyscy uczestnicy ruchu. Z pewnością lepsza opinia o zawodowych kierowcach to wynik licznych szkoleń, w których uczestniczą kierowcy, ale nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że sprzęt, który mają obecnie do dyspozycji, jest coraz lepszej jakości i co najważniejsze – jest coraz bezpieczniejszy. Nam, jako producentowi opon, zależy na poprawie obu aspektów, dlatego nie tylko dostarczamy wytrzymałe i odporne na uszkodzenia opony, ale też wspieramy programy podnoszące kwalifikacje zawodowych kierowców – mówi Konopka.

Również Mariusz Golec, prezes zarządu spółki Wielton S.A. dostrzega ogromną wartość angażowaniu się w akcje społeczne podnoszące kwalifikacje kierowców. – W Grupie Wielton bardzo dużą wagę przykładamy do prowadzenia biznesu w odpowiedzialny społecznie sposób. Dlatego wspieramy edukację przyszłych pracowników branży transportowej, prowadząc klasę patronacką oraz opiekując się kierunkiem studiów mechatronicznych. Z drugiej strony, po raz kolejny angażujemy się w odnoszenie prestiżu zawodu kierowcy poprzez udział w akcji „Profesjonalni kierowcy”. Wierzymy, że to dodatkowo przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu – dodaje Golec.

Rowerzyści największym zagrożeniem dla ciężarówek
Ciekawe wnioski płyną również z drugiej części badania, w której ankietowanymi byli już wyłącznie zawodowi kierowcy samochodów ciężarowych, czyli osoby spędzające na drogach najwięcej czasu i w ciągu roku przejeżdżające nawet ponad 100 tys. kilometrów. Ich zdaniem najbardziej niebezpieczną grupą uczestników ruchu są kierowcy jednośladów. Na rowerzystów wskazało prawie 60 proc. wszystkich zapytanych. Na drugim miejscu znaleźli się kierowcy jednośladów napędzanych silnikami – motocykliści są niebezpieczni według prawie 56 proc. pytanych. Kierowcy zawodowi byli absolutnie zgodni, że najmniej niebezpiecznymi użytkownikami dróg są właśnie kierowcy ciężarówek.

– Rowerzyści, motocykliści, ale też wielu kierowców małych pojazdów, nie zdają sobie sprawy ze specyfiki prowadzenia pojazdu ciężarowego i zapominają, że 40-tonowy zestaw (ciężarówka plus naczepa) zupełnie inaczej zachowuje się przy nagłym hamowaniu lub gwałtownej zmianie pasa ruchu. Wymuszenie pierwszeństwa lub zajechanie drogi to szczególnie groźne manewry, które ze względu na gabaryty pojazdów, tragicznie kończą się przede wszystkim dla mniejszych uczestników ruchu. Kolejna kwestia to martwe pole, jakie w dużych pojazdach jest znacznie większe niż np. w autach osobowych. Należy o tym pamiętać, zbliżając się do ciężarówki, która szykuje się do zmiany pasa lub sygnalizuje zamiar skrętu – tłumaczy Michał Proc z Volvo Trucks Poland.

Kierowcy ciężarówek, tak jak kierowcy w badaniu ogólnopolskim stwierdzili, że to prowadzący auta osobowe wykazują najwięcej zachowań agresywnych na drodze. Takiego zdania jest siedmiu na dziesięciu pytanych. Pozostałe grupy były wskazywane zdecydowanie rzadziej.

Kierowcy ciężarówek, podobnie jak badani w próbie ogólnopolskiej, wskazali, że ich zdaniem najniebezpieczniejszym zachowaniem drogowym jest wyprzedzanie na trzeciego. Uważa tak więcej niż połowa zapytanych kierowców samochodów ciężarowych. Na drugim miejscu znalazło się zajeżdżanie drogi, co wydaje się zrozumiałe w związku z drogą hamowania obciążonej ciężarówki. Na trzecim miejscu wskazywano tzw. „jazdę na zderzaku”.

Badania zostały przeprowadzone przez Fundację IBRIS w lipcu 2017 r. na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie kierowców samochodów osobowych oraz wśród kierowców zawodowych pracujących w polskich firmach transportowych.

Najnowsze

Elektryczny skuter BMW C evolution trafia do Polski

Do oferty BMW Motorrad w Polsce dołącza w pełni elektryczny skuter. Model C evolution jest dostępny w dwóch wariantach - Long Range oraz w wersji podstawowej na prawo jazdy kategorii A1, a co za tym idzie na terytorium Polski również na prawo jazdy kategorii B.

Pierwszy elektryczny skuter BMW Motorrad jest już dostępny w Polsce. Dzięki zastosowanemu napędowi, nie generuje emisji spalin. W skuterze C evolution zastosowano innowacyjny napęd elektryczny z jednostronnym wahaczem napędowym i silnikiem elektrycznym chłodzonym cieczą. Elektryczny jednoślad jest także wyposażony w funkcję odzyskiwania energii w trybie hamowania silnikiem i hamulcami, a także aż cztery tryby jazdy pozwalające dopasować charakter skutera do potrzeb kierowcy.

Skuter C evolution wyposażono w nową generację akumulatorów o pojemności 94 Ah – to te same ogniwa, które są wykorzystywane w BMW i3. Model Long Range dysponuje mocą 26 KM (19 kW), która pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej 129 km/h oraz przejechanie do 160 km na jednym ładowaniu. Wersja podstawowa oferuje moc 15 KM (11 kW), maksymalną prędkość 120 km/h oraz zasięg do 100 km.

Pełne ładowanie akumulatora wersji dysponującej mocą 15 KM zajmuje około trzech godzin, natomiast dla wersji Long Range czas ten wynosi od czterech do pięciu godzin, w zależności od źródła zasilania. Skutery BMW C evolution można ładować zarówno z domowego gniazda elektrycznego, jak i za pomocą stacji ładowania. W wyposażeniu każdego skutera standardowo znajduje się bardziej poręczny nowy kabel do ładowania o zmniejszonym przekroju.

Oba modele będą dostępne w wersjach kolorystycznych Ionic Silver metallic i Electric Green w połączeniu z kontrastującym kolorem Blackstorm metallic.

Już niedługo w ofercie BMW Motorrad w Polsce pojawi się także model G 310 GS.

Najnowsze

Nowe Volvo XC40 – ceny w Polsce

Volvo Car Poland ogłosiło cennik modelu XC40. Otworzy go przednionapędowa, benzynowa odmiana T3 o mocy 150 KM. Wraz z autem zadebiutuje program Care by Volvo - kompleksowy abonament samochodu.

Na wiele miesięcy przed premierą modelu XC40, styliści Volvo zapowiadali, że nie będzie to pomniejszony model XC60. Obiecywali, że ten samochód będzie miał swój oryginalny styl, podobny do koncepcyjnego modelu 40.1. Oglądając karoserię i wnętrze małego SUV-a widać, że te zapowiedzi zostały spełnione. XC40 będzie dostępny w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem. Wnętrze będzie także bardzo ciekawe. Na panelu centralnym uwagę zwraca stylowy wybierak automatycznej skrzyni biegów działający w technologii shift by wire. Paleta tapicerek będzie bardzo szeroka i obejmie m.in. ciemno-czerwoną skórę. W wersji R-Design można będzie wybrać wykończenie podłogi i boczków drzwi wykonane z pomarańczowego filcu Lava. Ta opcja wygląda szczególnie dobrze z czarną tapicerką skórzaną i ciemną podsufitką. Niektóre wersje otrzymają także wytłoczoną, przestrzenną mapę Goeteborga na elementach wykończenia wnętrza.

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

SILNIKI DIESLA

Silnik (poj./KM) Skrzynia biegów Ceny w zł z VAT
XC40 Momentum Inscription R-Design
D3 FWD* 2.0/150 manualna
6 biegów
143 200 153 200 166 700 166 700
D3 FWD* 2.0/150 automatyczna Geartronic,
6 biegów
151 900 161 900 175 400 175 400
D3 AWD* 2.0/150 manualna,
6 biegów
152 200 162 200 175 700 175 700
D3 AWD* 2.0/150 automatyczna Geartronic, 8 biegów 160 900 170 900 184 400 184 400
D4 AWD 2.0/190 automatyczna Geartronic, 8 biegów 170 950 180 950 194 450 194 450

SILINIKI BENZYNOWE

Silnik (poj./KM) Skrzynia biegów Ceny w zł z VAT
XC40 Momentum Inscription R-Design
T3 FWD* 1.5/150 manualna
6 biegów
127 200 137 200 150 700 150 700
T4 FWD* 2.0/190 automatyczna Geartronic, 8 biegów 151 400 161 400 174 900 174 900
T4 AWD* 2.0/190 automatyczna Geartronic, 8 biegów 160 400 170 400 183 900 183 900
T5 AWD 2.0/247 automatyczna Geartronic, 8 biegów 185 400 198 900 198 900

*wersja silnikowa dostępna w produkcji od 23 kwietnia 2018 roku

Wraz z premierą Volvo XC40, zadebiutuje w Polsce specjalny program Care by Volvo. Co ciekawe, zostanie od wdrożony od razu w siedmiu krajach europejskich jednocześnie. Taka sama będzie także miesięczna opłata za korzystanie z auta. Program nie wymaga wpłaty własnej. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.

Najnowsze