Kobiety w koncernie Renault

Renault został partnerem Forum Kobiet w 2006 roku, wtedy w konferencji wzięła udział niewielka grupka kobiet pracujących w firmie. Z pytań o miejsce kobiet w organizacji zrodziła się wola zmiany codziennej praktyki w firmie.

Alians Renault-Nissan będzie partnerem szóstej edycji Forum Kobiet, które odbędzie się w Deauville w dniach 14 – 16 października 2010 roku. W 3-dniowej konferencji weźmie udział delegacja 23 kobiet pracujących w Renault. Do tej pory pracowano na dwóch płaszczyznach: zwiększenia reprezentacji kobiet na najwyższych stanowiskach firmy oraz opracowania planu Women@Renault.

Od 2006 roku widoczne są tego efekty planu. W Komitecie Wykonawczym Grupy znalazły się dwie kobiety: Odile Desforges, zastępca dyrektora generalnego ds. inżynierii i jakości i Laurence Dors, sekretarz generalny. Od 2 listopada 2010 roku, stanowisko dyrektora ds. zasobów ludzkich Grupy zostanie po raz pierwszy w historii Renault powierzone kobiecie – Marie-Françoise Damesin.

fot. Motocaina

Plan Women@Renault, wprowadzony na początku 2010 roku, przyczynia się do zwiększenia liczby kobiet w zespołach. Obejmuje dwie części, m.in. zakłada zmiany w zakresie procesów HR, a w szczególności rekrutacji i zarządzania ścieżką kariery. W dziedzinie rekrutacji koncern Renault przyjął cel: 30% kobiet na stanowiskach technicznych i 50% na stanowiskach handlowych. Plan pozwolił też na utworzenie specjalnej platformy, sieci (2.0) dla kobiet w firmie, która służy do wymiany informacji w nieformalny sposób, pozwala brać udział w konferencjach i debatach oraz w szkoleniach dotyczących m.in. rozwoju umiejętności przywódczych. Z platformy i sieci korzysta 600 kobiet. Pozytywne efekty działania sieci zachęciły niektóre spółki zależne grupy, np. w Rumunii i w Brazylii, do uruchomienia sieci społecznościowych.

W celu wzmocnienia działań na rzecz większej feminizacji personelu, Grupa Renault prowadzi wymianę z innymi podmiotami zewnętrznymi. Dyrekcja Handlowa Grupy na Francję i spółka RRG ściśle współpracują ze stowarzyszeniem Elles de l’Auto, które chce w większym stopniu włączyć kobiety do branży motoryzacyjnej.

fot. Motocaina

Renault i RRG znalazły się wśród pierwszych firm, których nazwy pojawiły się na karcie Elles de l’Auto, podpisanej 1 października br. Firma Renault nawiązała również 1 kwietnia 2010 roku partnerską współpracę ze stowarzyszeniem Elles Bougent, działającym wśród licealistek i studentek, w celu prezentacji specjalizacji zawodowych z branży motoryzacyjnej. 

Nagroda Women for Education przekazana Haitankom
Wychodząc w swoich działaniach na rzecz kobiet poza firmę, Mouna Sepehri, Dyrektor Aliansu Renault-Nissan, wręczy nagrodę Women for Education. W czwartej edycji zostanie nią nagrodzonych 10 Haitanek za ich osobisty wkład w odbudowę tego kraju. Zostały one wybrane przy pomocy Ambasady Francji ze względu na realizowane przez siebie projekty. Do sukcesu potrzebują uzupełnienia posiadanej wiedzy dyplomem uniwersyteckim. Stypendium sfinansowane przez Alians Renault-Nissan pozwoli im na dodatkowy rok studiów przed powrotem na Haiti.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Ładne nogi 😉

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Ładne nogi 😉

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze