
Kobiety po raz pierwszy zdominowały w całości konkurs Mazda Design!
Po raz pierwszy w 10 letniej historii konkursu Mazda Design zmagania we wszystkich kategoriach w całości zdominowały kobiety. Ponadto specjalną nagrodę Mazda Design Award 2019 w wysokości 50 tys. zł, przyznawaną za najlepszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat, również otrzymała projektantka – Agnieszka Bar.
Mazda kolejny rok była jednym z głównych partnerów najstarszego festiwalu designu w Polsce – Łódź Design Festival. Uroczysta gala wręczenia nagród, która odbyła się w minioną sobotę w Łodzi, rozpoczęła się uhonorowaniem zwycięzców 10. edycji konkursu Mazda Design 2019. Sens konkursowego hasła – „MA”, oznaczającego dosłownie „przestrzeń pomiędzy”, „pauzę” lub „oddech” a wyrażającego japońską filozofię postrzegania przestrzeni, tworzenia sztuki i projektowania, najlepiej zinterpretowały kobiety i to one zdobyły główne nagrody we wszystkich kategoriach.
Zwycięskie projekty wyłoniło jury w składzie: Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak (laureat Mazda Design Award 2017), Jo Stenuit – Dyrektor Designu Mazda Motor Europe oraz laureatka MDA z 2018 roku – Alicja Patanowska.
Zdaniem jurorów założenia konkursowe najpełniej zrealizował projekt „Miko” Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej zgłoszony w kategorii PRZESTRZEŃ. Praca otrzymała tytuł GRAND PRIX, a jej autorki nagrodę w wysokości 15 tys. zł. Jury doceniło idealny minimalizm i piękno prezentacji obiektu, który odbija i załamuje światło, tworząc efektowne iluminacje będące zapisem zmian kierunku i natężenia naturalnego światła słonecznego.
W kategorii CZŁOWIEK pierwszą nagrodę i 10 tys. zł otrzymała Ewa Nowak za projekt pt. „Incognito”. Ta piękna i urzekająca prostotą maska, pełniąca również rolę oryginalnej biżuterii, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi swobodę i komfort poprzez ochronę wizerunku przed wszechobecnymi kamerami i systemami rozpoznawania twarzy.
W zadaniu na nowe logo Mazdy na kolejne stulecie marki (kategoria ZNAK) pierwszą nagrodę i 10 tys. zł za projekt pt. „Synergia” otrzymały projektantki Natalia Konowałek i Dominika Baran. Jury przyznało nagrodę znakowi, który jest innowacyjny, dynamiczny, a zarazem niezwykle prosty. Połączenie zaawansowanej technologii i szlachetnego minimalizmu odzwierciedla założenia, którymi kierują się projektanci nowych modeli Mazdy. Projektantki pracujące w zespole podkreślały, że zależało im na wykorzystaniu nowych technologii, które pozwoliłyby na to, aby samochód oraz znak stały się integralnymi częściami, stały się całością, żeby znak był żywą formą, a nie tylko dodatkowym elementem ozdabiającym.
Ponadto jury przyznało wyróżnienie za projekt pt. NIERZECZ autorstwa kolejnego żeńskiego zespołu: Marleny Karpy, Teresy Otulak oraz Agaty Legawiec. W odpowiedzi na zadanie w kategorii CZŁOWIEK – projektantki zaoferowały koncepcję „nierzeczy”. Jak podkreśliły: „Rzecz w tym, że nie rzecz jest rozwiązaniem”, dając do zrozumienia, że odpowiedzią na zadanie nie jest konkretny przedmiot, lecz krytyczne podejście do funkcjonalności przedmiotów i potrzeby ich tworzenia.
Finał łódzkiej gali również należał do kobiet. Specjalną nagrodę Mazda Design Award w wysokości 50 tys. zł przyznawaną za najciekawszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat otrzymała projektantka Agnieszka Bar za kolekcję szklanych naczyń „Splecione”. Jury uznało, że to projekt, który w nowatorski sposób łączy wysoki, nowoczesny design z tradycyjną kaszubską sztuką, którą charakteryzuje bardzo ludzki, praktyczny charakter. Szklane misy, patery, pojemniki i wazy odciskane w wiklinie posiadają wyraźne znamię ludzkiej pracy oraz emocji artysty.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: