Kobieta zdobywa górę Pikes Peak

W tym roku po raz pierwszy od 27lat na najwyższym podium najtrudniejszego wyścigu w Stanach Zjednoczonych - Pikes Peak International Hill Climb stanęła kobieta - Brianne Corn.

Pochodząca z miejscowości San Marcos w stanie Teksas Brianne Corn była jedną z pięciu biorących w tym roku w wyścigu kobiet. Był to już jej 3 start na Pikes Peak. (2009 Pikes Peak Pro 750 MC 14:31.338, 2010 Pikes Peak Pro 750 MC 14:33.5).

Tym razem  zawodnicza uzyskała najlepszy czas 11: 56: 422 w klasyfikacji samochodów z napędem na obie osie 4×4.

Wcześniej wyczynu tego dokonała Michele Mouton z Francji, zdobywając szczyt w 1984 roku z czasem 11: 525: 39 swoim Audi Quattro.

2011 Pikes Peak International Hill Climb
fot. Brianne Corn Racing

Jak dotychczas Corn może pochawalić się długą listą zdobytch tytułów, między innymi:

2 miejsce 2006 SCCA Solo National Championships GS
2 miejsce 2007 SCCA Solo National Championships GSL
2 miejsce 2007 Rally de Paris G2
4 miejsce 2009 SCCA Solo National Championships, BM
2 miejsce 2010 SCCA Solo National Championships, BM
1 miejsce 2011 100 Acre Wood, Open Light
1 miejsce 2011 Trespassers Will, Open Light

2011 Pikes Peak International Hill Climb
fot. Brianne Corn Racing

Poza tym w 2006 roku została uznana za kierowcę roku serii SCCA, a jej pozostałe osiągnięcia to:
2007 Baja 1000 Navigator Class 3 Truck
2008 SCCA Solo National Tour, Outstanding Driver
2008 Bonneville Speedweek MPSVBG500cc World Record
2008 SCCA Solo National Championships, BML National Champion
2009 Texas Mile 200 MPH Club (motorcycle)
2009 SCCA BM Divisional Champion

Poza pasją do sportu motorowego na co dzień Brianne oddaje się fotografii. Ma ogromne doświadczenie w fotografowaniu dzieł sztuki i rzadkich artefaktów do galerii i muzeów. Wiele lat spędziła również robiąc zdjęcia przyrody.

 

 

Najnowsze

Szybcy i wściekli 6?

Po ogromnym sukcesie kasowym " Szybkiej piątki" (Fast Five), gdzie Film w pierwszym tygodniu zarobił na świecie ponad 86 milionów dolarów, zapadał decyzja - będzie następna część. Znamy już datę premiery.

Kolejna przygoda na ekranach już w 2013 roku.
fot. blogspot

Nie bez powodu produkcje filmowe to najlepszy towar exportowy w Stanach Zjednoczonych. Wkońcu pracują tam między innymi ludzie, którzy w 2001 roku uwierzyli, że film z małym budżetem, bardzo prostą fabułą, poruszający temat wyścigów ulicznych podbije światową publiczność i zapoczątkuje sagę kasowych produkcji.

6 maja miała miejsce premiera 5 już części „Fast Five” przygód Doma i Briana. Po kolejnym wielkim sukcesie  studio NBC Universal wyznaczyło już datę pokazu kolejnej odsłony. „The Fast and Furious 6″, gdyż tak brzmi oryginalny tytuł filmu ma ukazać światło dzienne w maju 2013 roku.

Na chwilę obecną producenci potwierdzili, że scenariusz do filmu napisze Chris Morgan, a za kamerą stanie Justin Lin, który wyreżyseruje obraz. Oczywiście nie zabraknie głównych bohaterów Doma (Vin Diesel) i Briana (Paul Walker). W kolejnej części potwierdzono również udział Michelle Rodriguez, Jordany Brewster oraz Dwayna „The Rock” Johnsona.

Jak zapewniają twórcy filmu, szósta część będzie najbardziej niebezpieczną przygodą spośród dotychczasowych.

 

Najnowsze

Bobby Regester spada z Pikes Peak – film

Szczyt Pikes Peak leży 16 km na zachód od Colorado Springs. O tym, żeby pokonać tam niezwykle trudną trasę marzy wielu. Jednak czasami nawet mając ogromne doświadczenie, nie zawsze się to udaje, o czym ostatnio przekonał się Bobby Regester.

Bobby Regester (ur. 1956 w Boulder, Colorado), były kierowca serii Indy Racing. Jeździł w sezonach 1999-2000. Na swoim koncie posiada również wiele zwycięstw na Pikes Peak International Hill Climb. Obecnie startuje w kategorii Super Stock Car. Na co dzień mieszka w okolicy wzgórza Pikes Peak i zajmuje się sprzedażą nieruchomości na tym terenie.
fot. YouTube

Przedstawiamy materiał filmowy, przedstawiający przerażające ujęcia wypadającegoz trasy kierowcy Bobbiego Regester. Zawodnik stracił kontrolę nad samochodem wychodząc z jednego z ostrych zakrętów na szczycie Pikes Peak.  Bobby spadał z klifu bardzo gwałtownie.

Z groźnie wyglądającego wypadku kierowca wyszedł bez szwanku, ale te 10 sekund z pewnością dostarczyło mu ogromnej dawki adrenaliny! Zobaczcie sami:

 

Najnowsze

Złote Lwy dla reklamy Chryslera

"Born of Fire" -zaprezentowana podczas Super Bowl reklama Chryslera otrzymała pięć nagród podczas 58. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.

fot. YouTube

Złote Lwy – podobnie jak na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, to główna nagroda Międzynarodowego Festiwalu Reklamy (International Festival of Creativity) odbywającego się w Cannes (Francja).

Nagroda przyznawana jest w kilku kategoriach. W tym roku bez wątpienia zwyciężyła reklama Chryslera niewątpliwym „Born of Fire”, która zebrała aż pięć statuetek:
– za reżyserię
– za najlepsze wykorzystanie muzyki
– za najlepszy scenariusz
– za najlepszą reklamę motoryzacyjną

oraz Brązowego Lwa za najlepszy montaż.

Chrysler, zainspirowany piosenką ” Lose Yourself” Eminema przyjął zasadę, że „porażka nie wchodzi w grę.” Potwierdza to również fakt, że firmie udało się spłacić rządowe pożyczki sześć lat przed terminem.

Najnowsze

TAP – Volkswagen proponuje jazdę bez kierowcy?

Ile razy jadąc autostradą chcieliście, aby auto samo przebyło tą często nudną i męczącą trasę? Volkswagen Group Research postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom prezentując technologię TAP, dzięki której monitorowany przez kierowcę pojazd może poruszać się po autostradzie w trybie półautomatycznym przy prędkości do 130 km/h.

„Temporary Auto Pilot” (TAP) – Tymczasowy Autopilot
fot. Volkswagen

„Temporary Auto Pilot” (TAP) – Tymczasowy Autopilot to swego rodzaju etap przechodni między obecnymi systemami asystującymi, a samochodem poruszającym się w pełni automatycznym trybie. Jak podkreślił prof. dr Jurgen Leohold podczas prezentacji projektu badawczego Unii Europejskiej o nazwie HAVEit*, TAP to:
– Przede wszystkim jest to ważny kamień milowy na drodze ku bezwypadkowemu ruchowi drogowemu.

TAP łączy funkcje półautomatyczne np. funkcje monitorowane przez kierowcę z innymi systemami wspomagającymi, takimi jak ACC czy Asystent Toru Jazdy w jeden kompleksowy układ.

– Mimo to kierowca przez czas zachowuje odpowiedzialność za proces i zawsze kontroluje sytuację. Kierowca może w każdej chwili pominąć lub dezaktywować system i musi go ciągle monitorować.- tłumczy Leohold.

TAP na podstawie analizy sytuacji na drodze ma za zadanie oferować kierowcy optymalny poziom automatyzacji. Dodatkowe czynniki jakie podlegają analizie to samopoczucie kierowcy i stan samego systemu. Ma to na celu zapobiegać wypadkom spowodowanym błędami popełnianymi przez nieuważnych, zmęczonych lub rozkojarzonych kierowców.

TAP powstał w ramach projektu HAVEit*.
fot. Volkswagen

W trybie jazdy półautomatycznej TAP:
– redukuje prędkość przed wejściem w zakręt
– utrzymuje prędkość wybraną przez kierowcę
– zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu znajdującego się z przodu, jak również określoną odległość od oznaczeń pasa ruchu

Technologia zakłada również monitoring znaków informujących o ograniczeniu prędkości i zasadach wymijania. Ma również ułatwiać jazdę po ztałoczonych ulicach, przez automatyzację zatrzymywania i ruszania z miejsca w korkach. Samochód korzystający z TAP może rozwijać prędkość do 130 km/h na autostradach i podobnych drogach.

Mimo tylu dogodności kierowca zawsze musi bacznie obserwować sytuację na drodze i interweniować w razie konieczności.

 

* Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport – Wysoce Zautomatyzowane Pojazdy na Rzecz Inteligentnego Transportu to projekt badawczy sponsorowany przez Unię Europejsk, który został powołany do życia w celu stworzenia koncepcji i technologii dotyczących wysoce zautomatyzowanych pojazdów drogowych. Ma to pomóc w zmniejszeniu przeciążenia kierowców, zapobiegać wypadkom, zmniejszyć negatywny wpływ ruchu drogowego na środowisko i sprawić, że będzie on bezpieczniejszy. Projekt rozpoczęto w lutym 2008 roku, a udział w nim wzięło 17 partnerów reprezentujących europejski przemysł motoryzacyjny i świat nauki.


Najnowsze