Kobiece sławy na Amelia Island Concours d’Elegance 2011. Galeria i film

Lyn St. James, Janet Guthrie, Patty Moise, Denise McCluggage, Denise McCluggage - oto panie, które wzięły udział w seminarium poświęconym sukcesom kobiet w sporcie samochodowym. W minioną niedzielę odbyła się jedna z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych na świecie Amelia Island Concours d'Elegance.

Od lewej: Lyn St. James, Jessica Brunelli, Erin Crocker, Judy Stropus, Janet Gutherie and Denise McCluggage.
fot.Roger Hart

Seminarium odbyło się w piątek w hotelu Ritz-Carlton na Amelia Island na Florydzie. Było to niezwykłe wydarzenie, ze względu na fakt, iż  w tym samym czasie zebrała się większość najważniejszych kobiet sportu motorowego. Lyn St. James, Janet Guthrie, Patty Moise, Denise McCluggage, Denise McCluggage, o których pisałyśmy już nie raz, to kobiety, które swoim wysiłkiem i nie wątpliwym talentem, niejednokrotnie torowały drogę obecnemu pokoleniu Pań do możliwości swobodnego udziału w różnych dyscyplinach sportu motorowego. Nie zabrakło też młodych gwiazd, wśród których warto wymienić chociażby Jessice Brunelli, 18-letnią gwiazdę NASCAR. Atmosfera spotkania, podczas którego rozmawiano o „cieniach i blaskach” udziału kobiet w sportach samochodowych, była niezapomniana, i stanowiła wstęp do tego co działo się w niedzielę.

Auto wyścigowe, którym Janet Gutherie startowała w  1977 w serii  Indy 500
fot. Roger Har

Jedną z najbardziej prestiżowych imprez Amelia Island Concours d’Elegance 2011 odbywającą się na terenie klubu golfowego Amelia Island odwiedziło ponad 15 000 oglądających.

W niedziele, podczas 16 rocznicy Amelia Island Concours d’Elegance 2011 zgromadzone pod gołym niebem perełki motoryzacji oceniano w kilku klasach. Warto wymienić między innymi klasę Hod Rod, Amerykańską klasę Open, Europejską klasę przedwojenną, ezoteryczną Orphan Concept oraz One Man’s Dream. W imprezie poza uczestnikami i zaproszonymi gości wzięło udział ponad 15 000 oglądających. Cały dochód z imprezy przeznaczono na hospicjum na Florydzie.

 

Najnowsze

Gwiazda amerykańskiego supercrossu – Vicki Golden – wywiad

Zapraszamy do przeczytania krótkiego wywiadu z gwiazdą amerykańskiego supercrossu. Specjalnie dla Motocainy Vicky Golden, o której sukcesie w Arenacross pisaliśmy ostatnio, opowie o swoich wrażeniach i planach na przyszłość.

fot. z archiwum Vicki Golden

O niedawnym osiągnięciu Vicky przeczytasz tutaj.

Vicki masz już za sobą kilka wyścigów i pierwsze sukcesy, jak się z tym czujesz?
Czuje się dobrze, ale myślałam, że będzie łatwiej. Kiedy znalazłam się w Arenacross, uświadomiłam sobie, że znajduje się pośród zawodników, którzy mają o wiele większe doświadczenie ode mnie. Z jednej strony było to oczywiste, ale z drugiej musiałam się oswoić z tą myślą. Teraz się z tego cieszę, bo mogę się od nich uczyć i robić postępy.


fot. z archiwum Vicki Golden

Jakie to uczucie, kiedy podczas wyścigu dostajesz się po raz pierwszy na pozycję lidera? Czy masz świadomość, że jesteś pierwszą kobietą w historii, która zakwalifikowała się do turnieju głównego?
Przede wszystkim, nie spodziewałam się, że jest to takie trudne. W samym momencie kiedy mi się to udało, nie myślałam o niczym. Z jednej strony jestem zachwycona, z drugiej sama nie wiem. Z pewnością cieszę się, że osiągnęłam pierwszy stopień, ale z drugiej wiem, ile jeszcze muszę pracować, aby znaleźć się na podium.


fot. z archiwum Vicki Golden

Co było największym wyzwaniem dla Ciebie do tej pory?
Myślę, że moje największe wyzwanie dopiero się zaczyna. Muszę popracować nad techniką, oraz osiąganiem większej prędkości. Wiem, że to co robię mogę robić dużo lepiej i to stanowi największe wyzwanie.

Jak porównasz starty w Arenacross, do kobiecych wyścigów, w których brałaś udział przez kilka lat?
Jest zupełne inaczej. Wcześniej rywalizowałam jedynie z kilkoma dziewczynami, które jeździły agresywnie, tutaj wszyscy zawodnicy prezentują taki styl jazdy. Ale dzięki temu się uczę i może kiedyś swoje umiejętności będę mogła przekazać.

fot. z archiwum Vicki Golden

W takim razie, jaki jest Twój następny cel? Zrobiłam już „show” podczas jednego wieczoru, więc czas teraz małymi krokami dążyć do podium. Teraz czas na pierwszą 10.

Najnowsze

Auto „szyte na miarę”, czyli BMW 5 GT Trussardi

Nie tak dawno, pisałyśmy o Fiacie 500 By Gucci - specjalnej, ekskluzywnej wersji auta stworzonej w 90-tą rocznicę działalności włoskiego domu mody Gucci. Tym razem przedstawiamy BMW 5 GT, stworzony z okazji setnych urodzin producenta m.in. ekskluzywnych wyrobów skórzanych marki Trussardi.

fot. Trussardi

Marka Trussardi to kolejna włoska firma, której skórzane kurtki, torebki, jeansy i akcesoria, od wieku podbijają świat, zachwycając desingem oraz jakością materiałów i wykonania. Obserwując poczynania pozostałych domów mody, postanowiła podążać za obecnymi trendami i stworzyć swoją wizję luksusowego auta. Wybór padł na BMW 5GT. Założeniem obu producentów było stworzenie bardzo eleganckiego samochodu, dlatego postanowiono ograniczyć do minimum wszystkie chromowane elementy. Wybrano też dosyć nietypowy, bo brązowy lakier nadwozia, aczkolwiek odcień Herladic Brown prezentuje się bardzo ciekawie i podkreśla unikalny styl auta. Całość osadzono na matowych, grafitowych, 20-calowych felgach.

fot. Trussardi

Skórzana, kremowa tapicerka, z licznymi przeszyciami wewnątrz samochodu, doskonale współgra, z resztą samochodu. Zagłówki dodatkowo ozdobione są logiem Trussardi.

Auto, które będzie budowane wyłącznie na zamówienie, będzie występować w czterech wersjach: z silnikami benzynowymi (306 lub 407 KM), oraz dwoma wysokoprężnymi silnikami (245 lub 300 KM). Cena – póki co – nie została podana do wiadomości, wiemy za to, że czas oczekiwania na to cudo będzie wynosił 6 tygodni.

Najnowsze

Relacja z V eliminacji Motocaina Cup – wyniki i galeria

8 marca, w Dzień Kobiet, na torze N-Gine Grand Prix, odbył się finał Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup. Znamy już zwyciężczynie zawodów, osobę która pojedzie na Grand Prix Formuły 1! To nagroda ufundowana przez partnera zawodów Renault Polska.

 

Monika Jaworska – triumfatorka dwóch ostatnich eliminacji.
fot. Motocaina

Finałowa eliminacja upłynęła w wyjątkowo spokojnej atmosferze. Do uczestnictwa w rostrzygającej rundzie zgłosiły się 24 najbardziej zdeterminowane zawodniczki, które już od początku treningów były w wyraźnie świetnej formie. Większość z pań – nawet ku swojemu zaskoczeniu – znacząco poprawiła swoje czasy. Rację bytu ma stara zasada – ćwiczenie czyni mistrza.

Podczas kwalifikacji, w klasie gość, wystartował Łukasz Byśkiniewicz z TVN Turbo (ekipa kręciła materiał z naszego finału), który chciał na własnej skórze poczuć przewidywaną przez uczestniczki porażkę. Małgorzata Rdest oraz Idalia Czarnocka nie dały mu żadnych szans.

Tymczasem odkrycie IV eliminacji, młodziutka Agatka Błażewska, podczas kwalifikacji nie odnotowała porażających wyników; jechała w bardzo mocnej stawce pań, które walczyły o ustawienie do wiążącego wyścigu.

Laureatki V eliminacji Motocaina Cup
fot. Motocaina

Ostatecznie, w decydującym o zwycięstwie w całym cyklu Motocaina Cup starcie, z pierwszego pola pojechała Monika Jaworska, z drugiego Marta Paśnik, a z trzeciego Edyta Żak. W dokładnie takim samym szyku zawodniczki uplasowały się na końcowych miejscach wyścigu.

Wyniki V eliminacji
klasa Gość:
1 miejsce – Małgorzata Rdest
2 miejsce – Idalia Czarnocka

klasa Amator:
1 miejsce – Monika Jaworska
2 miejsce – Marta Paśnik
3 miejsce – Edyta Żak

Za udział w finałowej eliminacji pucharu uczestniczki otrzymały dyplomy oraz tulipany z okazji Dnia Kobiet z rąk głównego sędziego zawodów. Zwyciężczynie poszczególnych wyścigów (D, C, B) oraz laureatki klasy gość i amator, otrzymały od Renault Polska (1 miejsce klasy amator) kurs w Szkole Jazdy Renault, kolejne miejsca gadżety Renault oraz ufundowane przez sklep internetowy Rally Zone (www.rallyzone.pl) rękawiczki kartingowe renomowanej marki OMP, koszulki damskie z kolekcji Petera Solberga oraz pasy rajdowe Sabelt.

 

Punktacja w klasyfikacji generalnej puchru, zgodna z Regulaminem Motocaina Cup – punkt XII.4: „do klasyfikacji końcowej Pucharu będą zaliczone punkty z maksimum czterech najlepszych rund każdej zawodniczki rozegranych w ciągu sezonu (jedna najgorsza runda zostaje odliczona)”, wygląda zatem następująco:

klasa Amator

 

Najnowsze

Carol Long w Światowej Fundacji do Walki z Rakiem Piersi

Startująca Corvette w Amerykańskim Drag Racingu Carol Long, ogłosiła, że sezon 2011 będzie jeździć w barwach The World Motorsports Breast Cancer Foundation. Celem zawodniczki jest dotarcie do większego grona odbiorców i wzrost świadomości na temat profilaktyki i samej choroby.

Carol Long z zespołem i imponującą Corvette z 1963 roku.
fot. z archiwum Carol Long

– Jestem bardzo podekscytowana, że mam okazję być związana z fundacją. Dzięki jej działalności, co roku milionom kobiet udaje się wygrać walkę z tą okropną chorobą. Liczę, że dzięki mojemu zaangażowaniu i popularności Drag Racingu przyczynię się do rozpowszechnienia wiedzy na temat raka piersi – powiedziała Carol.

World Motor Sport Breast Cancer Foundation jest organizacją charytatywną, która zbiera pieniądze dla ofiar raka piersi. Zapewnia również dotacje dla klinik, refunduje badania mammograficzne. Stara się docierać do szkół i ośrodków kultury, tworząc specjalne programy edukacyjne na temat profilaktyki oraz choroby. Fundacja bierze udział w wydarzeniach branży motoryzacyjnej i przemysłu na całym świecie, chociaż główny obszar jej działalności obejmuje USA i Kanadę.

Carol ze swoim zespołem weźmie udział w zawodach serii Pro Mode oraz Quick 8 Outlaws, oraz w lokalnych imprezach, między innymi na terenie Północnej i Południowej Karoliny oraz w Georgii.

Więcej informacji na temat fundacji można odnaleźć na stronie http://www.worldmotorsportsbcf.org/.

Najnowsze