Katarzyna Frendl

Kobieca Flota 2017 – relacja i galeria

15-16 marca w Hotelu Przystań w Olsztynie spotkało się kilkadziesiąt fleet managerek, aby w przyjacielskiej i pełnej uśmiechu atmosferze wzbogacić swoje kompetencje zawodowe. Paniom towarzyszyła Kasia Frendl z Motocaina.pl. Jak relacjonuje to wydarzenie?

Na spotkaniu w Olsztynie niewątpliwie dopisała frekwencja. Kilkadziesiąt Pań zawodowo związanych z zarządzaniem firmowymi samochodami dzieliło się swoimi doświadczeniami, poznawało najnowsze trendy w fleet managemencie oraz etyce biznesu i wzbogacało swoją wiedzę o nowe, praktyczne doświadczenia. To było kolejne fenomenalne spotkanie, profesjonalnie organizowane przez Magazyn Flota, które wspierał kobiecy portal motoryzacyjny Motocaina.pl.

Podczas świetnych wykładów wystąpiły m.in.: Zofia Kosińska i Małgorzata Kenig (Alphabet), Maria Gulewicz, Małgorzata Mulak i Agnieszka Świst-Kamińska (Szkoła Damskiego Stylu). To była moc inspiracji i dobrych wibracji – tak w wielkim skrócie można podsumować ponad 12 godzin wykładów (przez dwa dni).

Podczas kolacji panie zainspirowała do działania w sporcie motorowym, a dokładnie rzecz ujmując rajdach terenowych – Dagmara Kowalczyk, dziennikarka TVN Turbo i zarazem uczestniczka najtrudniejszych zawodów offroad Świata.

Zdaniem Kasi
Kobiety decydujące o zakupie samochodów do firm muszą być w pełni zorientowane, jakie oferty poszczególnych importerów aut są dla ich przedsiębiorstw najlepszym wyborem. Z pewnością takie wydarzenie jak „Kobieca Flota” daje im możliwość nie tylko porównania tych propozycji pod względem finansowym, ale i odbycia jazd poszczególnymi modelami. Właśnie część praktyczna, czyli jazdy testowe, konkursy z nimi związane, jak i wybitnie ciekawe wykłady, zarówno te, zorientowane na tematykę flotową, jak i te z pogranicza psychologii i savoir-vivre, stanowiły dla uczestniczek szkolenia, ale i dla mnie samej, największą frajdę. Bazą eventu był przepięknie położony nad olsztyńskim jeziorem Ukiel Hotel Przystań, który sprzyjał integracji pań, zarówno swą spokojną atmosferą, relaksującym wellness i spa oraz przepysznymi kulinariami, serwowanymi podczas warsztatów. Kolację uświetniła inspirująca prezentacja rajdowych osiągnięć Dagmary Kowalczyk, a po niej rozmowom i świetnej zabawie nie było końca. Wspaniałe kobiety, świetnie zorganizowane wydarzenie i rewelacyjny hotel – ja już zapisuję się na kolejny rok!

Poziom tegorocznej edycji podniosły liczne partnerstwa: Alphabet, Mercedes-Benz Warszawa, Mercedes-Benz Polska oraz partner technologiczny: Brumgo.com. Pojawili sie również Volvo Car Poland, Toyota Polska, Ford Polska, Grupa Krotoski-Cichy Nadarzyn / Wolica, Škoda Plichta, SEAT Plichta, Volkswagen Samochody Użytkowe, Hitachi Capital Polska, Renault PL, Hyundai Polska, Volkswagen Financial Services Polska, MINI Traficar.

Najnowsze

360 koni i 6 litrów na setkę

Lexus USA opublikował na swojej stronie internetowej dane osiągowe flagowego coupé w wersji z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h.

Lexus LC 500h wyposażony jest w zupełnie nową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM (264 kW). Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jednocześnie jest wyjątkowo oszczędna – zużycie paliwa poza miastem to tylko 6,7 l/100 km (dane producenta).

Hybrydowa jednostka napędowa Lexusa LC 500h zawiera oprócz 3,5-litrowego silnika V6 o mocy 299 KM (220 kW), silnika elektrycznego, generatora i łączącej je planetarnej przekładni e-CVT dodatkową, czterobiegową przekładnię automatyczną. W trybie manualnej zmiany biegów system udostępnia kierowcy 10 przełożeń – korzystając z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej, e-CVT realizuje 9 biegów wirtualnych, zaś czwarte przełożenie to dziesiąty bieg – overdrive.

Lexus LC trafi do klientów już za kilka tygodni. Oprócz hybrydowego LC 500h dostępny będzie model LC 500 z wolnossącym silnikiem V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, współpracującym z zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie luksusowym 10-biegową przekładnią automatyczną, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy.

Najnowsze

Volkswagen Arteon – premiera w Poznaniu

Polska premiera Arteona odbędzie się podczas Poznań Motor Show. Wówczas zostaną ogłoszone ceny i rozpocznie się przyjmowanie zamówień. To pierwszy model Volkswagena w Polsce, którego będzie można zamówić w internecie.

Arteon, plasujący się w gamie Volkswagena powyżej Passata, po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie. 4 tygodnie później zadebiutuje w Polsce podczas Poznań Motor Show – tego samego dnia sprzedawcy rozpoczną proces zbierania zamówień.

To pięcioosobowe Gran Turismo zostało zaprojektowane dla tych, którzy poszukują przestronnego auta o sportowej sylwetce, ale funkcjonalnego w codziennym użytkowaniu i wyróżniającego się eleganckimi kształtami oraz wyposażonego w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne: np. sterowane gestami  systemy multimedialne i wspomagające prowadzenie samochodu. Zarówno na autostradzie, jak i w miejskim korku Arteon potrafi poruszać się niemal autonomicznie. Aktywny tempomat zczytuje ograniczenia ze znaków drogowych i odpowiednio przyhamowuje auto. Samochód wyhamuje samodzielnie przed przeszkodą, kiedy kierowca się zagapi, ponadto przejmie kontrolę nad autem i bezpiecznie się zatrzyma, gdy prowadzący np. zasłabnie. Nowością są także reflektory Arteona, które  komunikują się z systemem nawigacyjnym, dzięki czemu zakręty są doświetlane, zanim samochód wjedzie w łuk drogi.

Pod maską Arteona znaleźć można silniki o mocy od 150 do 280 KM.

Pierwszy przegląd zaplanowano dopiero po przebiegu 60.000 kilometrów. Jedyny koszt, który użytkownik Arteona będzie musiał ponieść do tego czasu będzie związany z wymianą oleju przy przebiegu ok. 30.000 km.

Volkswagen zaprezentuje w Poznaniu najnowsze modele ze swojej gamy, wśród nich całą paletę Golfów, w tym ekstremalnie szybkiego Golfa R. Ten ostatni dysponuje silnikiem o mocy 310 KM, który do 100 km/h rozpędza auto w 4,6 sekundy.

Najnowsze

Stig ustanowił nowy rekord Guinnessa!

Gwiazda YouTube’a Colin Furze, otrzymał od BBC Worldwide zadanie przerobienia czegoś bardzo wolnego na coś bardzo szybkiego, co Stig mógłby nie tylko przetestować, ale również wykorzystać do pobicia rekordu Guinnessa.

Na tapetę wziął wysłużony samochodzik elektryczny z wesołego miasteczka, którego średnia prędkość to 5 mil na godzinę (ok. 8 km/h).

Po trzech tygodniach przeróbek udokumentowanych na YouTube’owym kanale Colina, w tym dołożeniu do pojazdu silnika z motocyklu Honda 600 cm3 o mocy 100 koni mechanicznych, Furze i jego zmodernizowany pojazd spotkali się ze Stigiem na lotnisku Bentwaters w Suffolk, gdzie zwariowany członek z ekipy Top Gear ustanowił nowy rekord świata – 100,3 mile na godzinę (ponad 160 km/h), zatwierdzony przez oficjalnego arbitra Księgi Rekordów Guinnessa, Lucię Sinigagliesi.

Wideo zobaczysz tu.

Najnowszy odcinek „Top Gear” już w czwartek 6 kwietnia o godz. 22:00 w BBC Brit. W najbliższym odcinku Matt LeBlanc jako pierwszy przetestuje nowego amerykańskiego potwora, Forda GT. Chris Harris i Sabine Schmitz zmierzą się w jednym z najtrudniejszych wydarzeń motoryzacyjnych – terenowym wyścigu po piaskach kalifornijskiej pustyni. W studio gościem prowadzących będzie Sir Chris Hoy.

„Top Gear”, czwartek, godz. 22:00 w BBC Brit

Najnowsze

Samochód drugim domem Polaków?

Ponad połowa polskich kierowców prowadzi rozmowy telefoniczne w swoich samochodach, co czwarty Polak pije tam kawę, a prawie 20 proc. je śniadanie i słucha audiobooków.

Jak wynika z badania Kongsberg Automotive Pruszków, aż 56 proc. Polaków codziennie, bądź prawie codziennie podróżuje samochodem jako kierowca, a co piąty badany w roli pasażera. Częściej to mężczyźni niż kobiety deklarują tak regularną jazdę autem (odpowiednio 65 proc. i 46 proc.). Tendencja ta wzrasta wraz z wiekiem – o ponad połowę więcej kierowców w wieku 35-55 niż tych pomiędzy 18. a 24. rokiem życia prowadzi samochód każdego dnia. Wyniki pokazują, że częste przebywanie za kierownicą powoduje, że polscy kierowcy zaczynają traktować swoje pojazdy jak drugi dom.

Z roku na rok możemy obserwować stały wzrost liczby aut, które pojawią się na polskich drogach. W szczególności zauważalne jest to w większych miastach, gdzie kierowców wcale nie zniechęcają niekończące się korki i konieczność spędzania w aucie nawet kilku godzin dziennie. Polacy doskonale radzą sobie z tymi warunkami i na okoliczność ich wystąpienia traktują swoje samochody po prostu jak przestrzeń domową czy biurową – mówi Paweł Cichoń, Dyrektor Działu NPI Kongsberg Automotive Pruszków.

Z badania wynika, że polscy kierowcy najczęściej w samochodzie korzystają ze swoich telefonów komórkowych, w drugiej kolejności natomiast piją kawę (odpowiednio 52 proc. i 25 proc.). Wśród czynności dodatkowych wykonywanych w pojazdach Polacy deklarują również spożywanie posiłków, odsłuchiwanie audiobooków, spanie czy wykonywanie makijażu. Dane potwierdzają, że takie zachowania najczęściej zaobserwować można w miastach powyżej 499 tys. mieszkańców, takich jak: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław i Poznań.

Kierowcy, którzy spędzają w aucie więcej niż pół godziny dziennie, powinni pomyśleć o poprawie komfortu jazdy. To szczególnie istotne w przypadkach, kiedy jesteśmy zmuszeni do odpoczynku również za kierownicą. Z pewnością systemy takie jak podgrzewanie foteli, masaż czy podparcie lędźwi, sprawią, że godziny spędzone w korkach będą przyjemniejsze i przede wszystkim nieszkodliwe dla naszego kręgosłupa. Nasz organizm zauważy różnicę, ponieważ zastosowanie nowoczesnych rozwiązań poprawiających komfort jazdy, w znaczący sposób minimalizuje ryzyko wystąpienia na przykład chorób zwyrodnieniowych – podsumowuje Paweł Cichoń.

Źródło: Kongsberg Automotive

Najnowsze