Kłopoty BMW Sauber w Monaco
Rubens Barrichello i Nico Rosberg okazali się najszybszymi kierowcami pierwszego i drugiego treningu w Monaco.
Rubens Barrichello, Brawn GP |
fot. Brawn GP
|
Rubens Barrichello uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego czwartkowego treningu przed GP Monaco. Gdyby nie obecność kierowcy Brawn GP na szczycie listy wyników możnaby pomyśleć,
że odbyliśmy podróż do przeszłości – cztery następne miejsca bowiem zajęli kierowcy Ferrari i McLarena. Jak zwykle podczas treningów nieźle sprawowali się zawodnicy zespołu Williams, uzyskując szósty i siódmy czas porannej sesji. Jak stwierdził Nico Rosberg, znalezienie odpowiednich ustawień samochodu było bardzo trudne z powodu braku przyczepności na torze.
Niestety, w bolidach BMW Sauber znów pojawiły się problemy. Zarówno Nick Heidfeld jak i Robert Kubica narzekali na problemy z hamulcami. Sam Robert informował ponadto swój zespół o braku przyczepności określając sposób w jaki prowadzi się jego samochód jako „katastrofalny”.
Kłopoty nie ominęły także zespołu Red Bull. Na pół godziny przed zakończeniem pierwszego treningu
w Monaco Sebastian Vettel musiał zjechać do garażu, na skutek awarii silnika.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:17,189 |
– |
26 |
2 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:17,499 |
0,310 |
31 |
3 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:17,578 |
0,389 |
26 |
4 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Meredes |
1:17,686 |
0,497 |
30 |
5 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:17,839 |
0,650 |
30 |
6 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:18,000 |
0,811 |
29 |
7 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:18,024 |
0,835 |
27 |
8 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:18,080 |
0,891 |
28 |
9 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:18,283 |
1,094 |
31 |
10 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:18,348 |
1,159 |
22 |
11 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:18,695 |
1,506 |
37 |
12 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:19,204 |
2,015 |
36 |
13 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:19,233 |
2,044 |
16 |
14 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:19,255 |
2,066 |
31 |
15 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:23,088 |
2,345 |
28 |
16 |
21 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:23,089 |
2,371 |
20 |
17 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:19,579 |
2,390 |
23 |
18 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:19,600 |
2,411 |
24 |
19 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:19,698 |
2,509 |
24 |
20 |
20 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:19,831 |
2,642 |
28 |
Robert Kubica na torze Circuit de Monaco |
fot. BMW Motorsports
|
Druga sesja treningowa była zupełnym fiaskiem zespołu BMW Sauber. Robertowi Kubicy nie udało się przejechać nawet jednego okrążenia pomiarowego. Silnik odmówił posłuszeństwa już po kilku minutach. Polak musiał zatrzymać się na torze i w pośpiechu wysiąść z dymiącego samochodu.
Jedynym pocieszeniem jest to, że silnik ten był dzisiaj używany po raz ostatni i jego defekt nie wpływa na liczbę jednostek napędowych jakie mogą zostać zastosowane w trakcie całego sezonu. Niestety, awaria pozbawiła Roberta cennego czasu, który powinien być wykorzystany na pracę nad ustawieniami samochodu. Willy Rampf, szef techniczny zespołu przyznał, że trudno jest nawet porównywać osiągi bolidu BMW Sauber z innymi samochodami i zespół zdecydowanie spodziewał się lepszych efektów swojej pracy.
W coraz lepszej formie natomiast wydają się być zespoły Ferrari i McLaren. Zarówno w trakcie porannych jak i popołudniowych treningów ich kierowcy uzyskiwali czasy niewiele odbiegające od najlepszych wyników zarejestrowanych dzisiaj w Monaco.
Jak zwykle w czasie treningu przypomniał o swojej obecności Nico Rosberg. Kierowca teamu Williams walczył do końca sesji z Rubensem Barrichello i Lewisem Hamiltonem. Jeszcze na sześć minut przed jej końcem przegrywał o 0,001 sekundy z Anglikiem.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:15,243 |
– |
42 |
2 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:15,445 |
0,202 |
31 |
3 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:15,590 |
0,347 |
38 |
4 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:15,774 |
0,531 |
33 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15,832 |
0,604 |
39 |
6 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:15,847 |
0,604 |
30 |
7 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Meredes |
1:15,984 |
0,741 |
42 |
8 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:15,985 |
0,742 |
39 |
9 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:16,260 |
1,017 |
40 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:16,286 |
1,043 |
40 |
11 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:16,552 |
1,309 |
35 |
12 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:16,579 |
1,336 |
24 |
13 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:16,675 |
1,432 |
34 |
14 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:16,915 |
1,672 |
40 |
15 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:16,983 |
1,740 |
45 |
16 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:17,052 |
1,809 |
44 |
17 |
6 |
Nick Heidfeld |
Bmw Sauber |
1:17,109 |
1,866 |
37 |
18 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:17,207 |
1,964 |
42 |
19 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:17,504 |
2,261 |
42 |
20 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
– |
– |
2 |
Najnowsze
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
7 grudnia już po raz XVI odbędą się warszawskie MotoMikołajki.pl -
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Zostaw komentarz: