Klasyfikacja konstruktorów 2008
Tytuł Mistrza Świata Konstruktorów Formuły 1 w sezonie 2008 zdobył zespół Scuderia Ferrari.
| Garaż Ferrari, Magny Cours, 2008 | 
![]()  | 
| 
 Foto: A.Banaszkiewicz 
 | 
Klasyfikacja konstruktorów oparta jest na sumie punktów, które zdobywają w trakcie sezonu dwaj kierowcy zespołu.
Wyjąkowy był rok 2007, kiedy na skutek podejrzeń o wykorzystanie rozwiązań technologicznych zespołu Ferrari przez McLaren Mercedes postanowiono pozbawić tych drugich zdobytych punktów. Zespół McLarena znalazł się na końcu klasyfikacji z dorobkiem zerowym. Nie wpłynęło to jednak na pozycje jakie uzyskali kierowcy tej ekipy. Lewis Hamilton i Fernando Alonso zachowali zdobyte przez siebie punkty i odpowiednio drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców.
| Pozycja | Zespół | Punkty | 
| 1 | 
 Ferrari  | 
172 | 
| 2 | 
 McLaren-Mercedes  | 
151 | 
| 3 | 
 BMW Sauber  | 
135 | 
| 4 | 
 Renault  | 
80 | 
| 5 | 
 Toyota  | 
56 | 
| 6 | 
 Scuderia Toro Rosso-Ferrari  | 
39 | 
| 7 | 
 Red Bull-Renault  | 
29 | 
| 8 | Williams-Toyota | 26 | 
| 9 | 
 Honda  | 
14 | 
| 10 | 
 Force India-Ferrari  | 
0 | 
| 11 | 
 Super Aguri-Honda*  | 
0 | 
*Super Aguri-Honda wycofała się z mistrzostw po czterech Grand Prix
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 

	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: