Klasa pań w Mistrzostwach Polski skuterów wodnych
Ubiegły, czerwcowy weekend należał nie tylko do miłośników motoryzacji i wyścigów ulicznych. Na Zalewie Zegrzyńskim odbyła się I Eliminacja Mistrzostw Polski skuterów wodnych. Zawody te odbywają sie od ponad 10 lat, ale dopiero teraz wystartowały kobiety...
Małgorzata Gołacka startowała wcześnie w Motocaina Cup – Kartingowym Pucharze Kobiet. |
fot. z archiwum M. Gołackiej
|
Niebo o godzinie 8 sobotniego poranka zapowiadało bezchmurny dzień. W tym czasie uśmiechnięte panie przechodziły odprawę techniczna – na równi z mężczyznami. Zaczęło się od sprawdzanie silników pod kątem bezpieczeństwa i przepisów, potem odbyła się odprawa wszystkich startujących. Pierwszy wyścig to rywalizacja mężczyzn na skuterach siedzących z seryjnym osprzętem; po nim wypłynęły fabryczne skutery stojące – klasa Stock.
Wreszcie przyszedł czas na zawodniczki. Alicja Grabowska, Aurelia Mazur, Małgorzata Gołacka i Renata Inda, ustawiły się na linii. Przed samym startem panie trzymały obroty jednostek na poziomie około 3,5 tysiąca obr./min. Gdy opadała zielona flaga, wszystkie ruszyły. Czerwona boja z lewej strony, żółta z prawej. Dwa tory do slalomu: jeden zielony, drugi niebieski. Każda pomyłka, kosztuje przepłynięcie czarnej boi karnej. Prędkość, ból rąk i kurczowo zaciśnięte dłonie na kierownicy. Rywalizacja w pełni. Poranna prognoza pogody nie sprawdza się. W połowie biegu, zaczyna szaleć burza. Błyskawice, oszalała tafla wody, „odfruwajacy” namiot sędziów, lodzie policyjne włączają swoje koguty. Debiutancki bieg pań kończy się półtorej minuty przed czasem. Widowiskowa pogoda i widowiskowy pierwszy wyścig. Po burzy przyszło słońce i spokojna woda.
W kolejnych damskich wyścigach też nie zabrakło wrażeń. W skuterze z numerem 13 odczepia sie zrywka. Silnik wyłącza się. Czyżby pechowy numer? Zawodniczka traci wiele czasu. W następnym biegu, urywa się cześć kadłuba. Motor nabiera wody.
Zanim doszło do rozdania nagród, męskie wyścigi dostarczyły wielu nie tylko pozytywnych wrażeń. Zderzyło się dwóch zawodników, z Ełku i z Trojmiasta. Poszarpany kapok i żółw ochraniający na kręgosłup, nie wróżyły miłego zakończenia. Dzięki szybkiej akcji ratowniczej międzynarodowej grupy K38, zawodnicy wyszli bez szwanku.
fot. z archiwum M. Gołackiej
|
fot. z archiwum M. Gołackiej
|
Na męskim podium skuterów stojących, królowali zawodnicy z warszawskiego klubu Jet Sport. Na siedzących maszynach najlepiej uplasował sie klub GKS Jet Ski Team i Black Shadows. Rozdanie nagród i pucharów paniom, nastąpiło na samym końcu.
W klasie Ladys (RL) zwyciężyła Alicja Grabowska zajmując I miejsce, przed Aurelią Mazur II miejsce i Małgorzata Gołacka, która zajęła III miejsce. Panie popłynęły znakomicie dostarczały widzom wielu emocji na starcie jak i przy mecie. Do końca nie było wiadomo, która z Pań znajdzie się na podium.
fot. z archiwum M. Gołackiej
|
Klasy:
Ladies Open
Siedzące Runaboat 4 suwy
4T Open (z przeróbkami według przepisów UIM)
4T Stock (fabryczne)
Siedzące Runaboat 2 suwy
2T Open
2T Stock
Stojące czyli jety
Open
Stock
Freestyle
Rozdanie nagród w klasie pań. |
fot. z archiwum M. Gołackiej
|
Następne zawody odbędą się:
II eliminacja: 2-3 lipca – Ełk – Klub Motorowodny Blackshadows/MOSIR Ełk
III eliminacja: 16-17 lipca – Nysa – WOPR NYSA/ ŚOZMWiNW
IV eliminacja: 13-14 sierpnia – Szeligi k/Ełku – Klub Motorowodny Blackshadows
V eliminacja: 3-4 września – Warszawa – Klub Motorowodny JetSport
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: