Kimi Räikkönen tworzy team motocrossowy Kawasaki
Były kierowca Formuły 1, Kimi Räikkönen, założył zespół motocrossowy, którego zawodnicy będą walczyć o najwyższe lokaty w obu klasach (MX1 i MX2) Mistrzostw Świata MX.
![]() |
|
fot. Kawasaki
|
Już w ubiegłym roku świat obiegła informacja, że znany fiński kierowca, który przeszedł z F1 do WRC, chce poszerzyć liczbę dyscyplin motorowych, z którymi jest związany. Postanowił załozyć zespół, który będzie rywalizował w Motocrossowych Mistrzostwach Świata. Z założeń Räikkönen’a wynika, że zespół będzie miał dwóch fińskich zawodników w FIM GP, jednego zawodnika walczącego w klasie MX2 i jednego zawodnika w klasie MX1. Początkowe rozmowy prowadzone były z KTM-em, ostatecznie jednak wybór padł na Kawasaki.
W najbliższym sezonie zespół motocross ICE1 RACING, będzie walczył o punkty w Mistrzostwach Świata. Tiainen Kari, siedmiokrotny Mistrz Świata w Enduro, będzie kierownikiem zespołu.
Celem dwóch najbardziej utalentowanych sportowców motorowych Finlandii, Räikkönen’;a i
Tiainen’a, jest promocja młodych i utalentowanych fińskich zawodników. Na Kawasaki wystąpią: 24-letni Toni Eriksson (MX1) i 20-latek, Ludde Söderberg (MX2). Finownie, obecnie trenują w Hiszpanii. Pierwszym sprawdzianem dla zawodników będzie udział 13 lutego w międzynarodowym konkursie rozpoczynającym sezon 2011. Wielki debiut w Mistrzostwach Świata przewidziany jest 10 kwietnia w bułgarskim Sevlieco.
Toni Eriksson (MX1) i Ludde Söderberg (MX2), mimo swojego młodego wieku, należą już do czołówki fińskich zawodników i mają już na swoim koncie tytuły mistrzów w swojej serii. Ich celem jest zdobycie jak największej ilości punktów.
– Idziemy do Grand Prix walczyć o punkty i chcemy dostać się do czołówki, jesteśmy przygotowani do ciężkiej pracy, aby osiągnąć nasz cel – wyjaśnia Söderberg.
Warto wspomnieć, że ICE1RACING to także zespół juniorów, składający się z sześciu zawodników, którzy rywalizować będą w serii Mistrzostw Finlandii.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: