Kierowca Seata bezpiecznie zawrócił. I nagle wjechał w inne auto

Kierujący tym samochodem bez wątpienia uważnie obserwował drogę podczas wykonywania manewru. Dlaczego więc doprowadził do zderzenia?

Osoba siedząca za kierownicą Seata Toledo z pewnością upewniła się, że może bezpiecznie zawrócić. Mercedes zjechał na pas do skrętu w lewo, auto z kamerą na lewym pasie było dostatecznie daleko, a koparka na prawym jechała powoli.

Kierowca Toledo sprawnie i bezpiecznie zawrócił, ale zamiast pozostać na prawym pasie, postanowił natychmiast zjechać na lewy. Prosto pod koła samochodu z kamerą.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ptt3prdeM8

Najnowsze

Motocyklista wyprzedzał na ciągłej linii, wjechał w auto

Niecierpliwy motocyklista zignorował zakaz wyprzedzania i nie zareagował w porę na to, że jeden kierowca przepuszczał drugiego.

Niektórzy motocykliści umownie traktują pasy ruchu wyznaczone na ulicach i uważają, że jeśli gdzieś się zmieszczą, to znaczy, że mogą tam pojechać. Bywa niestety, że takie podejście się na nich mści.

Nagrany samochodowym wideorejestratorem motocyklista wyprzedzał inne pojazdy, nie przejmując się, że przekracza w ten sposób ciągłą linię. Kierujący Peugeotem, który włączał się do ruchu, nie mógł się go spodziewać i prawdopodobnie nawet zobaczyć odpowiednio wcześnie.

A jak Wy oceniacie takie zachowanie na drodze?

Najnowsze

Polak w motocyklowych mistrzostwach Europy Moto2 w Jerez

17-letni Piotr Biesiekirski wystartuje w najbliższy weekend w swoich drugich zawodach motocyklowych mistrzostw Europy klasy Moto2. Po jedenastej pozycji wywalczonej dwukrotnie w lipcowym debiucie na torze Motorland Aragon, pierwszy i jedyny Polak w tej serii chce w hiszpańskim Jerez de la Frontera zrobić kolejny krok w kierunku czołówki.

Zdobywca Pucharu Polski Moto3 i aktualny wicelider mistrzostw Hiszpanii klasy Open 600 miał już okazję poznać leżący w sercu Andaluzji i znany z MotoGP tor. W ostatnich tygodniach testował tam nie tylko swoją Hondę CBR600RR, ale także prototypowy motocykl Moto2 marki Kalex, którym startuje w barwach zespołu Euvic – Stylobike Good Racing.

Tym razem jedynego Polaka w stawce 27 zawodników z 12 różnych państw czeka tylko jeden liczący 17 okrążeń wyścig, który odbędzie się w niedzielę, o godzinie 13:00 i będzie transmitowany na żywo na kanale YouTube serii FIM CEV Repsol. W sobotę odbędą się z kolei kwalifikacje, a w czwartek i piątek treningi wolne.

„Nie mogę doczekać się powrotu na motocykl Moto2 – mówi Piotr Biesiekirski, który na początku tygodnia świętował swoje 17 urodziny. – Mamy za sobą krótkie, ale udane testy w Jerez, podczas których skupiałem się na nauce wciąż nowej dla mnie maszyny oraz szukaniu odpowiednich ustawień. Wciąż czeka mnie jeszcze mnóstwo nauki i to ona jest priorytetem, ale nie ukrywam, że w niedzielę chciałbym przynajmniej powtórzyć, a najlepiej poprawić wynik z Aragonii. Nie będzie to łatwe, ale ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem intensywnych przygotowań do tego weekendu, więc jesteśmy dobrej myśli. Tym bardziej, że Jerez to jeden z moich ulubionych torów. Jest techniczny, wymagający i zróżnicowany. Uwielbiam piąty zakręt, który najpierw prowadzi przez szczyt z tzw. ślepym wierzchołkiem, a następnie biegnie w dół i przypomina motocyklowy roller coaster. W kilku miejscach trzeba jednak uważać na popękany asfalt, który jest bardzo mało przyczepny. Ten weekend będzie dla mnie cenny z jeszcze jednego powodu. Pod koniec października wystartuję w Jerez w finale mistrzostw Hiszpanii, w którym walczymy o tytuł, dlatego każde dodatkowe okrążenie tutaj jest na wagę złota.”

Więcej informacji o Piotrze Biesiekirskim na jego oficjalnym profilu pod adresem Facebook.com/PiotrekBiesiekirskiOfficial .

Najnowsze

Dni otwarte salonu Porsche w Łodzi

W dniach 27 - 29 września w nowym salonie Porsche Centrum Łódź przy al. Bartoszewskiego 15 odbędą się dni otwarte. To wyjątkowa okazja, aby przetestować sportowe samochody, odwiedzić wystawę grafik Porsche oraz zapoznać się z flagowymi modelami marki. Na pasjonatów samochodów i sportu motorowego czekają także niespodzianki.

Nowy salon Porsche Centrum Łódź powstał w doskonałej lokalizacji w centralnej części Polski. Znajduje się w pobliżu autostrad A1 i A2 oraz trasy S8 – co umożliwia dogodny dojazd z wielu miejsc, aby podczas dni otwartych poznać możliwości ekskluzywnych i prestiżowych samochodów podczas jazd testowych i zapoznać się z ofertą legendy motoryzacji. W salonie można obejrzeć niemal wszystkie modele z aktualnej oferty Porsche oraz klasyczne modele marki.

Porsche to marka, która wzbudza ogromne emocje i tym emocjom warto dać się ponieść. Zespół Porsche Centrum Łódź z przyjemnością przybliży markę wszystkim odwiedzającym nasze dni otwarte, na które zapraszamy 27, 28 i 29 września. Eksperci chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania, a nasi goście będą mogli także przetestować wybrane modele podczas jazdy próbnej.  – mówi Katarzyna Filipowicz, Dyrektor Zarządzający Porsche Centrum Łódź.

Na uczestników Dni Otwartych czeka dodatkowa atrakcja – Wystawa grafik i artworków Porsche. Będzie także słodki akcent – możliwość skomponowania własnej paczki czekoladek na stanowisku do samodzielnego pakowania. A to wszystko przy muzyce DJ’a.

Porsche Centrum Łódź jest częścią grupy Krotoski Cichy, która jest największą firmą dealerską w Polsce. Grupa powstała w 1987 r. i stanowi w całości kapitał polski. Posiada autoryzację dealerską Porsche, Audi, Volkswagen, Seat oraz Skoda. W swoim portfolio ma punkty dealerskie zlokalizowane w Łodzi, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Koszalinie, Słupsku, Pile oraz Częstochowie.

Więcej informacji o salonie na stronach:

http://porschecentrumlodz.com

https://www.facebook.com/PorscheCentrumLodz/

Najnowsze

Mercedes-AMG A 35 4MATIC – nowość w rodzinie

Inżynierowie AMG pracują intensywnie nad topową wersją nowej klasy A, oznaczonej jako A 45. Zanim jednak ją zobaczymy, otrzymujemy przedsmak w postaci trochę słabszej, ale również sportowej, odmiany.

Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model – A 35 4MATIC. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM. Standardowo współpracuje ona z dwusprzęgłową skrzynią AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, która przekazuje moc na wszystkie koła. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.

Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. A 35 4MATIC wyposażone jest też w układ wydechowy z automatycznie sterowaną klapą. Jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu – może być dyskretne, zrównoważone, lub mocne i sportowe.

Wzorowe prowadzenie ma zapewniać sportowe zawieszenie z opcjonalnym systemem adaptacyjnego tłumienia. Pozwala on kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia, a ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy.

Mercedes-AMG pamiętał też o układzie hamulcowym – przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane.

Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu. Z profilu uwagę zwracają 18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.

W kabinie pojawiły się fotele pokryte mieszanką syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA, a jej czarny odcień przełamują czerwone przeszycia i pasy bezpieczeństwa w tym samym kolorze. Na życzenie dostępna jest też syntetyczna tapicerka skórzana ARTICO w dwóch odcieniach: czarnym i szarym. Uzupełnieniem jest czerwona lamówka na elementach ozdobnych wykończonych mikrofibrą DINAMICA oraz dysze nawiewów z czerwonymi pierścieniami.

Kierowca może wybierać spośród trzech wersji graficznych zestawu wskaźników AMG. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się tryb Supersport,z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami wyświetlanymi w postaci pasków po bokach.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4MATIC będzie miał swoją światową premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu (od 2 października 2018 r.), a jego sprzedaż ruszy jeszcze w październiku. W salonach Mercedesa w Europie Zachodniej model pojawi się w styczniu 2019 r.

Najnowsze