Kierowca korzysta z korytarza życia i utrudnia przejazd służbom!

Czy kwestia tego do czego służy korytarz życia i jak należy się zachować w przypadku jego tworzenia, nie została już dostatecznie nagłośniona i powtarzana w mediach? Najwyraźniej nie i nadal spotkać można bezmyślnych i egoistyczny kierowców.

Poniższe nagranie to fragment przejazdu dźwigu ratowniczego należącego do Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego Państwowej Straży Pożarnej. Jego załoga została wezwana do wypadku z udziałem ciągnika siodłowego. Kierowcy, których to zdarzenie unieruchomiło, utworzyli korytarz życia, dzięki czemu przejazd na miejsce był bezproblemowy.

Polscy kierowcy dalej jeżdżą pod prąd korytarzem życia

To znaczy byłby, gdyby nie pewien osobnik za kierownicą BMW, który postanowił też skorzystać z korytarza życia. Pewnie myślał, że to żaden problem, bo przecież i tak jechał szybciej od dźwigu. Tak to często bywa z osobami, które innych, podporządkowujących się elementarnym zasadom, uważają za frajerów, a sami ułatwiają sobie życie dzięki „sprytowi”.

Najnowsze

Elektryczne BMW iX3 na pierwszych zdjęciach!

Pierwszy elektryczny SUV BMW ma zadebiutować na rynku jeszcze w tym roku, ale do tej pory widzieliśmy jedynie egzemplarze prototypowe. Oto pierwsze, jeszcze nieoficjalne, zdjęcia iX3.

Nie można powiedzieć, żeby wygląd tego modelu był w jakikolwiek sposób zaskoczeniem. Prototyp zaprezentowany jeszcze w 2018 roku wyglądał właściwie jak X3, tylko ze zmienionymi zderzakami, innym grillem, paroma niebieskimi wstawkami oraz charakterystycznymi felgami.

Tesla ponownie zrewolucjonizuje auta elektryczne? Wkrótce pokaże „superbaterie”

Tak też wygląda auto, którego zdjęcia wyciekły do sieci. Jedyna różnica to tradycyjny grill – w prototypowym iX3 miał on charakterystyczny dla marki kształt, ale był pozbawiony poprzeczki dzielącej nerki. Co było ciekawym zabiegiem, pomagającym podkreślić, że mamy do czynienia z jakimś nietypowym modelem BMW. Prawdopodobnie jednak przywiązanie do tradycji zwyciężyło.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @scott26.unofficial

Zgodnie z grudniowym komunikatem prasowym, produkcja iX3 ma się rozpocząć już w tym roku. Według wstępnych danych auto ma wykorzystywać akumulator o pojemności użytkowej 74 kWh, co pozwoli na przejechanie do 440 km na jednym ładowaniu. Silnik elektryczny będzie generował 270 KM oraz 400 Nm, które trafią na tylną oś. To z pewnością wyróżni model na tle konkurentów, ale czy jednoznacznie na plus? Pozostali producenci oferują swoje elektryczne SUV-y wyłącznie z napędem na wszystkie koła, umieszczając silniki przy obu osiach i wydaje się, że klienci oczekują 4×4 w tego typu autach, nawet jeśli nigdy nie zjeżdżają nimi z asfaltu.

Najnowsze

Gosia Rdest rozpoczyna współpracę z Philips Automotive

Gosia Rdest, kierowca wyścigowy, która ma już na swoim koncie mnóstwo sukcesów w sporcie motorowym otrzymała wsparcie jednego z wiodących producentów oświetlenia pojazdów.

Philips, producent oświetlenia do samochodów i motocykli, łączy swoje działania w obszarze motorsportu i codziennej eksploatacji samochodu, z wiedzą i doświadczeniami Gosia Rdest.

Współpraca z marką Philips rozpoczyna się wyjątkowo – nie na torze, nie w aucie, ale w domowym zaciszu. Czekam na moment, kiedy przetestuję produkty w ich naturalnym środowisku, na początek jednak przywitam swoich fanów dawką edukacji. Porozmawiamy zarówno na Facebooku, Instagramie i YouTubie o tym, jak ważne jest dobre oświetlenie drogi. Na torze kilka metrów widoczności więcej to zyskane sekundy, na drodze – możemy dzięki temu zyskać życie. Okoliczności z jakimi przyszło nam się teraz mierzyć są trudne – wykorzystajmy je więc dobrze. Gdy już wrócimy na drogi czy tor zróbmy to lepiej i bezpieczniej – mówi Gosia Rdest.

Gosia Rdest
Niektóre z rozwiązań marki mają swoje korzenie w sportach motorowych. Zebrane tam doświadczenia przyczyniły się do opracowania i wprowadzenia na aftermarket żarówek Philips RacingVision. Wyróżniają się one jaśniejszym – w porównaniu do wymaganego przepisami minimum – światłem. Ma to zapewniać kierowcy – podobnie jak w rajdach czy wyścigach – efektywniejsze oświetlenie drogi, a tym samym daje możliwość szybszej oceny sytuacji na drodze. Jeszcze większą skuteczność można przypisać retrofitom LED – nie mają one jeszcze homologacji do użytku na drogach publicznych. O ich walorach mogą się przekonać między innymi osoby startujące w zawodach motorowych, na przykład w Rajdzie Dakar. Inną gamą produktów Philips, które znalazły swoje miejsce w motorsporcie są lampy robocze. Mechanicy w strefach serwisowych wykorzystują je zarówno jako efektywne źródło światła oparte na diodach LED, ale też cenią za długi czas pracy na wbudowanych akumulatorach czy sposób mocowania. Nie bez znaczenia są wysokie współczynniki wytrzymałości całej konstrukcji na uszkodzenia mechaniczne, jak i szczelności na zalanie, zabrudzenia najdrobniejszym pyłem czy płyny używane w warsztatach.

To tylko część rozwiązań marki Philips, z których będzie mogła skorzystać Gosia Rdest. Podpisana właśnie umowa o współpracy przypadła w bezprecedensowym dla wszystkich czasie epidemii SARS-CoV-2. Przerwę na wstrzymane czasowo organizacje wydarzeń sportowych wykorzystamy więc na dzielenie się z kierowcami i kibicami bogatą wiedzą i doświadczeniem zawodniczki. Zarówno tym zdobytym na torach wyścigowych, jak i podczas codziennej jazdy. Liczymy, że po dawce teorii będziemy mogli płynnie przejść do testów w praktyce, a my wszyscy powrócimy do naszych samochodów – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Najnowsze

Goodc

Międzynarodowy Dzień Motocyklistki 2020 przeniesiony na sierpień!

Już 13 razy motocyklistki z całego świata obchodziły swoje święto w pierwszą sobotę maja. Jednak data tegorocznego International Female Ride Day została przesunięta.

International Female Ride Day to święto kobiet na całym świecie, które łączy motocyklowa pasja. Z roku na rok coraz bardziej popularne i huczniej obchodzone. To święto ruchome – zawsze jego data przypadała na pierwszą sobotę maja.

Ze względu na obawy związane z COVID-19 organizatorzy International Female Ride Day postanowili zmienić datę obchodów tego święta z 2 maja na 22 sierpnia. Priorytetem jest bezpieczeństwo i zdrowie osób, biorących udział w tym corocznym, motocyklowym spotkaniu.

Międzynarodowy Dzień Motocyklistki to już tradycja, która swoim zasięgiem objęła, nawet najdalsze zakątki świata. To dzień wspólnych spotkań, wycieczek, zlotów, zabawy, który w czasie trwającej pandemii nie może się odbyć. Data 22 sierpnia daje nadzieję, że jednak uda się obchodzić International Female Ride Day w należytej oprawie – globalnej synchronizacji „JUST RIDE!”.

Logo IFRD zostało już zmienione, tym razem jest czarno-białe. To już tradycja, że zawiera w sobie uniesioną twarz motocyklistki, motocykle różnych typów i glob ziemski. Najważniejsze wartości tego święta: kobiety, motocykle i światowa integracja – w jednym obrazie. 22 sierpnia 2020 będzie się działo!

Najnowsze

Przypominamy najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Przypominamy kilka wybitnych postaci, które zapisały się swoimi dokonaniami w historii motoryzacji. Skupiliśmy się na zawodniczkach, ponieważ motorsport jest wyjątkowo zdominowany przez mężczyzn i kobieta, która chce się wybić w jednej z dyscyplin, musi wykazać się naprawdę niezwykłymi umiejętnościami i determinacją.Warto poczytać!

Maria Teresa de Filippis
Zaczynamy z grubej rury, czyli od królowej motorspotu. Kiedy mowa o kobietach w Formule 1, zwykle wspomina się Lellę Lombardi, która zaliczyła najwięcej startów i jako jedyna zdobyła jakiekolwiek punkty w klasyfikacji. My jednak chciemy przypomnieć pierwszą kobietę, która rywalizowała w tej dyscyplinie.

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Maria Teresa de Filippis urodziła się w 1926 roku i rozpoczęła swoją wyścigową karierę już w wieku 22 lat. Swój pierwszy wyścig wygrała za kierownicą Fiata 500, ale to był dopiero początek. Kiedy zajęła drugie miejsce w mistrzostwach Włoch w 1954 roku, zespół Maserati zaproponował jej rolę kierowcy rozwojowego. Musiała czekać aż cztery lata na swój pierwszy występ w wyścigu. Było to Grand Prix Belgii, w którym zakwalifikowała się jako ostatnia i zakończyła też na ostatnim miejscu, ale warto dodać, że dziewięciu innych kierowców nie ukończyło wyścigu.

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Filippis wystartowała jeszcze w dwóch innych wyścigach, również bez sukcesu. W historii zapisała się jednak jako pierwsza kobieta, która udowodniła, że Formuła 1 to sport nie tylko dla mężczyzn.

Odette Siko
Formuła 1 to najwyższy poziom rywalizacji, ale niewiele niższy jest podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Po raz pierwszy odbył się on w 1923 roku, a już 9 lat później pierwsza kobieta odniosła w nim sukces. Odette Siko to Francuzka, która wygrała klasę samochodów z silnikami o pojemności 2 litrów i zajęła czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Przeczytaj też: Le Mans to nie tylko piekielnie szybkie maszyny. Sprawdź, czy wszystko wiesz o najsłynniejszym wyścigu!

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Jej kariera wyścigowa rozpoczęła się pod koniec lat 20. XX wieku, a od 1933 roku zaczęła bardziej interesować się rajdami. W 1937 roku z kolei wzięła udział w 10-dniowym wyzwaniu, w którym „dowodziła” zespołem czterech kobiet, które w tym czasie przejechały 30 tys. km ze średnią prędkością 140 km/h, wyznaczając 25 nowych rekordów.

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Michele Mouton
Ta zawodniczka miała bardzo długą i robiącą wrażenie karierę. Po raz pierwszy wystąpiła w rajdach w 1972 roku w roli pilota, ale już rok później zmieniła fotel i wystąpiła w swoich pierwszych zawodach za kierownicą Alpine-Renault A110. W 1974 roku ścigała się już w klasie WRC. W sumie wzięła udział w 50 rajdach z których wygrała cztery, a dziewięć razy stawała na podium. Kilka lat po debiucie przesiadła się do Fiata 131 Abarth, a początek lat 80. to zespół Audi Sport, gdzie siadała za kierownicą legendarnego Quattro. Później podpisała kontrakt z Peugeotem i prowadziła 205 Turbo 16.

Zobacz: Michele Mouton – kobieca legenda rajdowa 

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Oprócz rajdów, Mouton miała na koncie też kilka innych występów. W 1975 roku wygrała klasę prototypów z 2-litrowymi silnikami podczas 24-godzinnego Le Mans, ścigała się za kierownicą Porsche Carrery RS, a także wykręciła rekordowy czas podczas wyścigu Pikes Peak. Było to w 1984 roku, a siedziała za kierownicą Audi Sport Quattro.

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Jutta Kleinschmidt
Kolejna niezwykła kobieta, która pokazała jak można pokonywać bariery. Uczestniczyła w rajdach terenowych. Debiutowała w 1988 roku podczas Rajdu Dakar. Zaczynała ma motocyklu BMW, ale w 1994 roku przesiadła się do samochodu. To była dobra decyzja, ponieważ w 1998 roku została pierwszą kobietą, która wygrała etap tej imprezy.

Przeczytaj wywiad z: Jutta Kleinschmidt: niepokonana Królowa Dakaru.

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Kolejny duży sukces przyszedł w 2001 roku, kiedy to za kierownicą Mitsubishi Pajero Evolution wygrała cały rajd Dakar. Rok później była druga, a w 2005 roku zajęła najniższe miejsce podium jadąc Volkswagenem Touaregiem.

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Sara Christian
Przenosimy się teraz za ocean, aby wspomnieć o pierwszej kobiecie, która brała udział w wyścigach NASCAR. Zadebiutowała w 1949 roku w samochodzie należącym do jej męża. Wzięła udział w sześciu z ośmiu zawodów i zajęła 13. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Przeczytaj: Najszybsze kobiety w historii NASCAR

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Kariera Christian nie trwała jednak długo ponieważ rok później wystartowała tylko w jednym wyścigu i zakończyła swoją karierę. W tym krótkim czasie została nie tylko pierwszą kobietą w serii NASCAR, ale także pierwszą, która ukończyła wyścig w pierwszej dziesiątce, a jej piąte miejsce zdobyte podczas zawodów w Pittsburghu jest po dziś dzień najlepszym wynikiem, jaki wywalczyła kobieta.

Laia Sanz
Laia Sanz dla odmiany jest zawodniczką motocyklową. Jest trzynastokrotną mistrzynią świata w kobiecym trialu i dziesięciokrotną mistrzynią Europy. Zaczynała w 1992 roku, mając zaledwie siedem lat, kiedy to wzięła udział w swoim pierwszym rajdzie. W 1997 roku wygrała swoje pierwsze zawody, w których uczestniczyli również chłopcy.

Zobacz: Laia Sanz – motocyklowa królowa Dakaru

Początek jej międzynarodowej kariery to 2000 rok, kiedy zdobyła swój pierwszy tytuł mistrzyni świata w trialu. Oprócz tego brała również udział w zawodach enduro, gdzie pięciokrotnie wywalczyła pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej kobiet. W 2011 roku wystartowała po raz pierwszy w Rajdzie Dakar i zdobyła pierwsze miejsce w klasyfikacji kobiet (39. w generalce). Swój najlepszy występ zaliczyła w 2015 roku, kiedy uplasowała się na 9. miejscu w generalce.

Jessi Combs
Kończymy smutnym akcentem i historią zawodniczki, która poza udziałem w wyścigach, prowadziła również programy telewizyjne. Największy rozgłos przyniosła jej jednak pogoń za tytułem najszybszej kobiety świata.

Przeczytaj: Jessi Combs pobiła rekord prędkości na lądzie sprzed 48 lat!

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

W 2013 roku udało jej się rozpędzić do 709 km/h, ustanawiając – po 48 latach – nowy kobiecy rekord prędkości czterokołowych pojazdów. Trzy lata później podniosła poprzeczkę i pojechała 768 km/h. W 2019 roku podjęła próbę pobicia kobiecego rekordu wszech czasów, wynoszącego 825,13 km/h, który  w 1976 roku ustanowiła Kitty O’Neil, prowadząca odrzutowego trójkołowca. Jessi Combs ustanowiła średnią prędkość przejazdu na 855,99 km/h, ale zginęła podczas tej próby. Jej wynik został jednak pośmiertnie uznany. Więcej: Jessi Combs nie żyje. Zmarła podczas próby bicia rekordu prędkości w Oregonie

Czytaj więcej o kobietach w motorsporcie: Kobiety w sporcie motorowym – przed 1950 rokiem

Kobiety w sporcie motorowym po 1950 roku

Najbardziej wybitne zawodniczki sportów motorowych

Najnowsze