Kierowca dosłownie wyfrunął z samochodu!

Dzisiaj niełatwo już spotkać kierowców, którzy uważają pasy bezpieczeństwa za coś zbędnego. Ale to nagranie udowadnia, że nadal są oni wśród nas.

Każdy słyszał wiele takich opinii, często od podpitego wujka na imieninach. „Pasy krępują ruchy”, „a mnie tam niewygodnie”, „koszula zawsze wymięta”, „a w ogóle to szwagier mojego stryja od strony prababki ojczyma, to on normalnie przeżył tylko dlatego, że się nie zapiął i wypadł z Żuka, o!” – tego typu przykłady argumentacji można mnożyć. Zamiast tego sprawdźmy, jak to wygląda w prawdziwym życiu.

Nie wiemy jak doszło do tego zdarzenia, ponieważ samochód już koziołkuje, kiedy wpada w kadr. Kierowca nie zapiął pasów i spójrzcie tylko jak wyfrunął.  Zrobił salto w powietrzu i spadł na dach pobliskiego budynku, a później na ziemię. Czy to było dla niego lepsze i bezpieczniejsze, niż pozostanie w samochodzie na fotelu i bycie mocno ściśniętym pasem bezpieczeństwa? Mam wątpliwości.

A tak na marginesie zauważyliście psa, który został mimowolnym mistrzem drugiego planu? Dobrze widział co się święci i szybko oddalił się w bezpieczne miejsce.

https://www.youtube.com/watch?v=9FPcqovqGOA

Najnowsze

ZIMOWE ROZDANIE: Odpowiedz na pytanie i wygraj książkę „Ostatni przejazd. Opowieści o Mistrzu Kuligu”

13 lutego warto pamiętać o jednym z najbardziej utalentowanych, polskich kierowców rajdowych. To była feralna data dla fanów rajdów samochodowych i Janusza Kuliga. Mamy dla Was zimowy konkurs, w którym możecie wygrać 2 książki: „Ostatni przejazd. Opowieści o mistrzu Kuligu”.

Chyba nikomu nie musimy tłumaczyć, kim był Janusz Kulig – trzykrotny rajdowy mistrz Polski, wicemistrz Europy i wzór sportowej przyzwoitości. Zginął 13 lutego 2004 r. w tragicznym wypadku na przejeździe kolejowym w Rzezawie koło Bochni.

Jak co roku bliscy kierowcy, jego przyjaciele i kibice rajdowi będą się modlić za wielkiego sportowca, a po mszy udadzą się na pobliski cmentarz do jego mogiły. Pisałyśmy o tym tutaj. Jeśli możecie także przybądźcie do Łapanowa, rodzinnej miejscowości słynnego kierowcy rajdowego. 

Auto Klub Dziennikarzy Polskich, wydawca serii „Biblioteka AKDP”, postanowił uczcić pamięć znakomitego rajdowca wznowieniem książki „Ostatni przejazd. Opowieści o mistrzu Kuligu”. Druga edycja jest znacznie rozszerzona w porównaniu z pierwszą, przynosi także wiele nigdy dotąd nie publikowanych fotografii Janusza. Ta książka to interesująca i cenna lektura dla wszystkich sympatyków sportu samochodowego.

Biografia siedmiokrotnego mistrza Polski i wicemistrza Europy w rajdach samochodowych. Jego tragiczna śmierć wstrząsnęła kibicami nie tylko w Polsce. Janusz Kulig zginął w wypadku samochodowym w wieku 35 lat. W wydanej przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich książce Grzegorz Chmielewski opisuje przebieg kariery wybitnego rajdowca. Nie zabrakło też wspomnień spoza trasy. Publikacja wzbogacona została wieloma kolorowymi fotografiami.

Jak wygrać książkę „Ostatni przejazd. Opowieści o mistrzu Kuligu”?

  • Wystarczy, aby pod tym artykułem zamieścić komentarz, dlaczego akurat Ty powinnaś / powinieneś wygrać książkę „Ostatni przejazd. Opowieści o mistrzu Kuligu” a możesz wygrać jedną z dwóch książek!
  • Konkurs trwa od 12.02.2020 do 16.02.2020 do godziny 23.59. Jury oceni wszystkie komentarze udzielone pod tym artykułem, by 17.02 zamieścić rozwiązanie konkursu na stronie motocaina.pl.
  • Prosimy o sprawdzenie wówczas, czy zamieszczony komentarz został wybrany jako zwycięski i wysłanie najpóźniej do 20.02 danych teleadresowych do wysłania książki. Po tym terminie książki przechodzą jako nagrody w kolejnych konkursach.

Regulamin konkursu dostępny poniżej w pliku PDF. 

Regulamin-konkursu-Motocaina.pdf

Najnowsze

To już koniec Kia Platinum Cup!

Zakończył się pewien wspaniały rozdział w historii nie tylko polskiego motorsportu, ale również Kia Motors Polska. Po 14 latach organizowania jednej z najlepszych jednomarkowych serii wyścigowych Kia jest zmuszona zakończyć projekt Kia Platinum Cup.

Kończy się pewien wspaniały rozdział w historii nie tylko polskiego motorsportu, ale również Kia Motors Polska. Po tylu latach organizowania najbardziej dostępnej, a często jedynej dostępnej dla zawodników serii wyścigowej, nigdy nie zastanawialiśmy się czy chcemy kontynuować to przedsięwzięcie, ale jak – z roku na rok – uczynić wyścigi Kia Picanto jeszcze bardziej atrakcyjnymi dla zawodników. I nie mam w tym momencie na myśli jedynie nagród finansowych, które najlepszym zawodnikom pozwalały niemal zrefinansować koszty udziału w tej serii wyścigowej. Również pod tym względem wyścigi organizowane przez Kia Motors Polska wyróżniały się na tle innych serii. Fakt, że od 2015 roku odbywały się one pod szyldem „International Series sanctioned by the FIA”, czyli Światowej Federacji Sportu Samochodowego, najlepiej świadczy o poziomie organizacji wyścigów Kia Picanto” – powiedział Wojciech Szyszko.

„Motoryzacyjny świat stawia przed producentami aut nowe wyzwania. Elektromobilność będzie w najbliższych latach słowem odmienianym przez wszystkie przypadki. Już wiadomo, że samochody elektryczne zawojują w przyszłości ulice i wiele wskazuje na to, że również tory wyścigowe i odcinki specjalne. Jestem pewien, że świat motorsportu usłyszy jeszcze o serii wyścigowej organizowanej przez Kia Motors Polska. Serii, w której będą brały udział samochody zgodne z duchem czasu i takiej, która będzie miała „błogosławieństwo” centrali Kia Motors” – powiedział Wojciech Szyszko.

Najnowsze

Nadal jesteśmy wierni niemieckim markom aut używanych

Polacy są szczególnie przywiązani do marek niemieckich, a ich sympatie w okresie 2016-2019 nie uległy dużym zmianom. W pierwszej trójce wśród najpopularniejszych samochodów używanych plasują się Opel Astra, Volkswagen Passat oraz Audi A4 na przemian z BMW 3.

Podobne analizy w zeszłym roku przeprowadzili Amerykanie i jak pokazały wyniki badania przeprowadzonego przez portal iSeeCars, 10 z 15 modeli samochodów, które amerykańscy kierowcy są skłonni najchętniej użytkować przez ponad 15 lat, zostały wyprodukowane przez Toyotę.

Cztery pochodzą ze stajni Hondy, a jeden to Subaru. Można wnioskować, że amerykańscy kierowcy najbardziej przywiązują się do japońskich samochodów. Polacy „długodystansowe relacje“ budują z autami z Niemiec – Oplami, Volkswagenami, Audi i BMW.

Polacy jednoznacznie opowiadają się za markami niemieckimi, jeśli chodzi o długie użytkowanie samochodów używanych. Dużą rolę gra tu ich niezawodność, dobry stosunek ceny do jakości i także wciąż żywe stereotypy. Niemieckie samochody są postrzegane jako te, które mogą służyć kierowcy długo i dobrze oraz są ekonomiczne.

Źródło: AAA Auto

Najnowsze

Edyta Klim

Pełen emocji film od Rosie Gabrielle

Podróże motocyklowe to często także podróże w głąb siebie. Podczas swojej rocznej podróży po Pakistanie Rosie Gabrielle poznała islam i dołączyła do jego wyznawców.

Rosie Gabrielle to kanadyjska podróżniczka motocyklowa, która spędziła rok czasu w Pakistanie, poznając tamtejsze zwyczaje, kulturę i religię. To wszystko tak zmieniło jej podejście do życia, że sama postanowiła przyjąć islamską wiarę.

Zobacz także: https://www.motocaina.pl/artykul/dlaczego-warto-podrozowac-motocyklem-po-pakistanie-37690.html

Na swoim profilu opublikowała wzruszający film ze swojej przemiany:

Odzew na taką wiadomość był w większości pozytywny, jednak otrzymała też kilka mniej tolerancyjnych wiadomości. Motocyklistka uspokaja wszystkich, że nadal będzie podróżować, nie będzie zmieniać imienia, nosić hidżabu, ani zgadzać się na aranżowane małżeństwo. Czuje się teraz po prostu bardziej zjednoczona ze światem, a jej serce i umysł są gotowe na bardziej świadomą ścieżkę życia, by stać się lepszą, pełną miłości, wersją samej siebie.

Najnowsze