Kierowca BMW wpycha się z prawego pasa na autostradzie. Zgadnijcie, dlaczego

Nieznajomość zasad poruszania się drogami szybkiego ruchu to nadal poważny problem w Polsce. Większość osób mających nieco większe pojęcie o przepisach, zwyczajnie godzi się z takim stanem rzeczy. Niektórzy próbują mimo wszystko się temu przeciwstawić, czasami niestety robiąc bardzo głupie rzeczy.

Prawym pasem autostrady A4 jadą dwa wolniejsze pojazdy. To oczywiste, że w takim przypadku utworzy się korek na pasie lewym. Nikt nie zjedzie na prawy, chociaż jego kolej na wyprzedzenie przyjdzie może za dwie minuty. Prawy pas pozostaje więc pusty.

„Patrz! Pacz, pacz, pacz!” na widok kierowcy Audi, zirytowanego blokadą lewego pasa

Czasami jakiś kierowca ma dość takiego stanu rzeczy i zaczyna wyprzedzać inne pojazdy prawym pasem. W Polsce jest to oczywiście dozwolone, ale mało który „znawca” przepisów o tym wie. „Wepcha się gdzieś jak nic” – komentuje zachowanie kierowcy BMW X5 autor nagrania. Założymy się, że w swoim zachowaniu nie widzi nic złego, za to jest święcie przekonany, że to ten w BMW łamie przepisy. Wiadomo – nowe BMW, indywidualna rejestracja – kombinator, cwaniak i pewnie bandyta drogowy.

Nerwowy kierowca BMW spotkał się z nerwowym kierowcą z kamerą

Podobnego zdania byli chyba pozostali kierowcy, ponieważ zbliżyli się do siebie, żeby tylko „cwaniak” w BMW nie mógł zmienić pasa. Kierujący X5 chwilę poczekał na rozwój sytuacji, a potem wepchnął się na siłę przed Mitsubishi. Ot, macie obraz polskiej autostrady. Nieznajomość przepisów, utrudnianie innym jazdy, a w rewanżu przepychanki i stwarzanie zagrożenia.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jaguar F-Type spada z samochodu do przewozu aut i sieje spustoszenie na ulicy!

Pusta ulica, na niej zaparkowany samochód do przewozu aut, a na nim Jaguar F-Type. Co może pójść nie tak? Wszystko.

Widok wypadku samochodowego zawsze jest smutny. I zawsze w przypadku takich zdarzeń najważniejsze jest zdrowie i życie ludzi. W tym przypadku na szczęście nikt nie został poszkodowany… z wyjątkiem kilku samochodów.

Pusta ulica, na niej zaparkowany samochód do przewozu aut, a na nim Jaguar F-Type. Co może pójść nie tak? Wszystko.

Na nagraniu widać, jak Jaguar F-Type spada z samochodu do przewozu aut. Wydawałoby się, że to już wystarczająco tragiczna sytuacja, ale to nie koniec. Jaguar bezwiednie stacza się do tyłu, uderzając w stojącego na ulicy Chevroleta, który z kolei delikatnie trąca stojącego za sobą Nissana GT-R. Biorąc pod uwagę masywny tylny zderzak Chevroleta, na zadrapaniu lakieru raczej się nie skończyło.

Nikt nie został ranny, ale z pewnością ktoś zostanie zwolniony. Trudno jest oszacować uszkodzenia trzech pojazdów na podstawie tak krótkiego nagrania, ale prawdopodobnie w grę wchodzi co najmniej kilka tysięcy dolarów rachunku za naprawę.

Najnowsze

Paula Lazarek

Święto pszczół w Pasiece Mercedesa. Poznajcie kilka ciekawych faktów

20 maja przypada Światowy Dzień Pszczół. To dobra okazja, by sprawdzić, co u nich słychać – a także poznać kilka ciekawych faktów z życia pszczół.

Warto przypomnieć, że te pracowite owady mają niebagatelne znaczenie dla światowej produkcji żywności. Niestety, stosowanie chemii do ochrony roślin oraz zanieczyszczenie środowiska prowadzą do spadku populacji pszczół.

Na szczęście nie brakuje dobrych przykładów – ogrodnicy i rolnicy starają się przyciągać pszczoły i pomóc zaspokoić ich potrzeby żywieniowe. Rośnie też świadomość ekologiczna oraz wiedza na temat tych owadów. Pszczoły znajdują nowe „domy” również w miastach, gdzie według niektórych pszczelarzy mogą liczyć na urozmaiconą „dietę”.

W maju br. mijają już 2 lata od założenia pasieki na dachu salonu Mercedesa i siedziby Mercedes-Benz Polska przy ul. Daimlera w Warszawie. Rocznica zbiega się ze Światowym Dniem Pszczół, który wypada 20 maja, w dniu urodzin Antona Janšy – słoweńskiego pioniera nowoczesnego pszczelarstwa, żyjącego w XVIII wieku.

Pasieka Mercedesa składa się z 10 uli, które zamieszkuje ok. 300 tysięcy owadów – obecnie to pszczoła rasy buckfast, łagodna i pracowita. O pracowitości pszczół najlepiej świadczą statystyki: pszczoła zbieraczka w ciągu jednego lotu odwiedza 50-150 kwiatów. Żeby zebrać 1 kg miodu, pszczoły zbierają ok. 3 kg nektaru – 2 kg wody ulega bowiem odparowaniu. W tym celu muszą wykonać ok. 60 mln lotów i odwiedzić kilka milionów kwiatów (zależnie od miododajności, czasu kwitnienia, odległości, preferencji).

W rekordowym 2019 roku pasieka przyniosła ponad 70 kg miodu. Ubiegły rok był dla pasieki wyzwaniem – brakowało typowego pożytku lipowego (obfite deszcze, później susze i wreszcie sroga zima). W lutym pszczoły zostały dokarmione, a od początku maja latają zbierając pyłek i nektar.

W 2020 r. pasieka została otwarta również na terenie fabryki Mercedes-Benz w Jaworze. Przy zbiorniku retencyjnym obok budynku nr 1 znajduje się 5 uli zamieszkiwanych przez 180 tys. pszczół. „Pasieka MBMPL” (skrótowiec pochodzi od nazwy spółki Mercedes-Benz Manufacturing Poland) ma na celu nie tylko zwiększenie populacji pszczół w Jaworze, ale również uwrażliwienie pracowników na kwestię ochrony środowiska i zmian klimatycznych. W firmie zaplanowano warsztaty „z życia pszczół”, a uzyskany ze zbiorów miód ma być dostępny dla pracowników w biurowych kuchniach.

Najnowsze

Paula Lazarek

Skoda testuje okulary HoloLens – w czym mogą pomóc i jak działają?

Skoda Auto FabLab testują zastosowanie technologii rzeczywistości rozszerzonej w utrzymaniu linii produkcyjnych w ramach projektu pilotażowego.

Dzięki temu rozwiązaniu instrukcje, listy kontrolne czy inne dokumenty są wyświetlane jako obrazy holograficzne w bezpośrednim polu widzenia pracownika. Widok przez okulary AR może zostać również udostępniony podczas wideokonferencji poświęconych szkoleniom technicznym i pracom serwisowym.

Podczas rozmów wideo technicy mogą używać okularów HoloLens, aby pokazać to, co widzą na linii, i skonsultować się ze współpracownikami, którzy nie są na miejscu. Okulary mogą być również używane do udostępniania plików i innych dokumentów podczas szkoleń technicznych.

Okulary AR mogą wyświetlać hologramy instrukcji i list kontrolnych podczas konserwacji technicznej. Gdy pracownik zeskanuje kod QR na odpowiednim sprzęcie, dokumenty interaktywnie poprowadzą go krok po kroku przez prace konserwacyjne, między innymi za pomocą zdjęć i filmów. Dzięki temu technicy mogą przez cały czas mieć wolne ręce. Po wykonaniu zadania technik odznacza je ruchem ręki na hologramie.

Okulary HoloLens znacznie ułatwiają również prace naprawcze, ponieważ – dzięki instrukcjom wideo – nie trzeba już odwoływać się do obszernych instrukcji technicznych.

HoloLens składa się z okularów, które sprawiają, że hologramy są widoczne oraz z aparatu-projektora. Soczewki zapewniają doskonałe widzenie peryferyjne, a wirtualne wyświetlacze uzupełniają rzeczywiste otoczenie. Wizjer można w dowolnym momencie podnieść, aby opuścić obszar rozszerzonej rzeczywistości.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Szykuje się remont Alei Jerozolimskich. Kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego pasa ruchu!

Czas na zmiany, które z pewnością nie zadowolą kierowców. Warszawski ratusz przedstawił swoją wizję zmian w Alejach Jerozolimskich - jeden pas ruchu w każdym kierunku, buspas, drogi rowerowe i dużo zieleni. Warszawa ma stać się drugą Kopenhagą. Co jeszcze zmieni remont Alei Jerozolimskich?

Remont Alei Jerozolimskich, czyli Nowe Centrum Warszawy

Planowane zmiany są częścią większego projektu – budowy Nowego Centrum Warszawy, którego celem jest uczynienie centrum miasta bardziej przyjaznym rowerzystom i pieszym. Remont Alei Jerozolimskich odbędzie się przy okazji planowanego na lata 2023-2027 remontu kolejowej linii średnicowej, prowadzonego przez PKP PKL. Zmiany czekają tez Marszałkowską, rondo Dmowskiego czy rondo de Gaulle’a. Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy, przekonuje:

To szansa, żeby zmienić wygląd Alej Jerozolimskich. Zależy nam, aby przywrócić charakter sprzed wojny. Odbudowane po wojnie ulice mają charakter arterii, co nie sprzyja miejskiemu klimatowi.

Remont Alei Jerozolimskich – jakie zmiany czekają kierowców?

Kierowcy raczej nie będą zadowoleni z planowanych przez ratusz zmian. Na odcinku od Marszałkowskiej do Nowego Światu będą mogli korzystać tylko z jednego pasa ruchu w obu kierunkach. Zmiany dotkną również parkujących. Po przebudowie powstaną zatoki postojowe, gdzie będzie można parkować tylko równolegle, co znacząco zmniejszy liczbę miejsc parkingowych.

remont Alei Jerozolimskich
Remont Alei Jerozolimskich, fot. materiały prasowe / ZDM

Zgodnie z założeniami, Aleje po przebudowie będą miały szersze chodniki z miejscem na ogródki gastronomiczne. Pojawi się więcej zieleni, wrócą drzewa posadzone w czterech rzędach, tak jak to wyglądało przez II wojną światową. Po obu stronach ulicy pojawią się szerokie, 3-metrowe ścieżki dla rowerów. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, w tym jeden przeznaczony dla autobusów oraz taksówek i jeden przeznaczony dla samochodów.

W związku z planowanymi zmianami, słynna warszawska palma, w porozumieniu z autorką Joanną Rajkowską, zostanie przeniesiona w inne miejsce.

Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, zapewnia:

Dzięki budowie Nowego Centrum Warszawy stolica przejdzie metamorfozę podobną do tej, którą mają już za sobą takie europejskie metropolie jak Kopenhaga czy Sztokholm. Wprowadzamy rozwiązania, które pogodzą oczekiwania pieszych, kierowców, rowerzystów i przedsiębiorców. A to wszystko po to, żeby miasto, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, stało się również idealnym miejscem do życia.

Prace remontowe mają zakończyć się w latach 2027-2028 – po modernizacji linii średnicowej. Jednak dyrektor ZDM przekonuje, że pierwsze efekty mieszkańcy Warszawy zobaczą już w połowie remontu tuneli PKP, czyli w latach 2024-2025.

Najnowsze